Gå til innhold

Tips og triks i Mac verdenen


Gjest Pål Andersen

Anbefalte innlegg

Da er 27´Imac bestillt og jeg gleder meg som en liten guttunge :D :D

Takker for all hjelp på mine mange spørsmål :D

Jeg endte opp med denne konfigurasjonen:

3,4 GHz firekjerners Intel Core i7, Turbo Boost opptil 3,9 GHz

16 GB 1600 MHz DDR3 SDRAM – 2 x 8 GB

3 TB Fusion Drive

NVIDIA GeForce GTX 680MX 2GB GDDR5

Magic Trackpad

Apple Wireless Keyboard (norsk) og brukerhåndbok (norsk)

Pages

Numbers

Keynote

Apple USB SuperDrive

Apple batterilader

Tilbehørsett

..... da er det bare å vente en 4-6 ukers tid :D :D

Terje

Den der må jo bare bli konge Terje! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Da er 27´Imac bestillt og jeg gleder meg som en liten guttunge :D :D

Takker for all hjelp på mine mange spørsmål :D

Jeg endte opp med denne konfigurasjonen:

3,4 GHz firekjerners Intel Core i7, Turbo Boost opptil 3,9 GHz

16 GB 1600 MHz DDR3 SDRAM – 2 x 8 GB

3 TB Fusion Drive

NVIDIA GeForce GTX 680MX 2GB GDDR5

Magic Trackpad

Apple Wireless Keyboard (norsk) og brukerhåndbok (norsk)

Pages

Numbers

Keynote

Apple USB SuperDrive

Apple batterilader

Tilbehørsett

..... da er det bare å vente en 4-6 ukers tid :D :D

Terje

Den der må jo bare bli konge Terje! <<l

Det trur jeg å, Tom :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Terje Refsahl

Der gikk den påsken :)

Må jo være en perfekt måte å tilbringe påsken på når man allikevel ikke kan ta seg ut pga at formen fortsatt er litt for svak etter 7 uker på penicillin :D :D

perfekt unskyldning for å bli bedre kjent med Imac´n vil jeg si  ;D

Demir:

Ja den er igrunn det :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje.

Jeg har blitt oppfostra på å hate mac ;D ;D ;D av min halvbror ;D.

Dette så lekkert ut må jeg si, mens jeg sitter å hører en tweeka vifte synge på sitt siste vers snart, i en pc som har sett sine bedre dager.

Fristende.......... ;D ;D ;D

Uansett grattis, det var vilt fint å se på <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei Terje.

Jeg har blitt oppfostra på å hate mac ;D ;D ;D av min halvbror ;D.

Dette så lekkert ut må jeg si, mens jeg sitter å hører en tweeka vifte synge på sitt siste vers snart, i en pc som har sett sine bedre dager.

Fristende.......... ;D ;D ;D

Uansett grattis, det var vilt fint å se på <<l

Takker så mye, Robban :D

Jeg har hatt både PC og MAC og sistnevnte appelerer til meg så til de grader i forhold til hva PC gjør. Jeg går iallefall aldri tilbake til PC verdenen. Mac er bærre lækkert og passer meg som hånd i handske :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Looking good den iMac'n der, Terje  <<l

Etter at jeg ble omvendt til mac for noen år siden, så kommer jeg aldri til å se meg tilbake etter noe annet. Her kan man jobbe, med det man vil. Om det er bilder, artikler eller film (tre ting jeg er glad i å jobbe med) og faktisk FÅ LOV til å jobbe med det, uten krasjer og uendelige småforstyrrelser.

Grattis - jeg må nok snart oppgradere min 24" mac jeg også, så da ser dette fristende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Looking good den iMac'n der, Terje  <<l

Etter at jeg ble omvendt til mac for noen år siden, så kommer jeg aldri til å se meg tilbake etter noe annet. Her kan man jobbe, med det man vil. Om det er bilder, artikler eller film (tre ting jeg er glad i å jobbe med) og faktisk FÅ LOV til å jobbe med det, uten krasjer og uendelige småforstyrrelser.

Grattis - jeg må nok snart oppgradere min 24" mac jeg også, så da ser dette fristende ut.

Takker så mye, André :D

Denne Imac´n er helt rå ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Looking good den iMac'n der, Terje  <<l

Etter at jeg ble omvendt til mac for noen år siden, så kommer jeg aldri til å se meg tilbake etter noe annet. Her kan man jobbe, med det man vil. Om det er bilder, artikler eller film (tre ting jeg er glad i å jobbe med) og faktisk FÅ LOV til å jobbe med det, uten krasjer og uendelige småforstyrrelser.

Grattis - jeg må nok snart oppgradere min 24" mac jeg også, så da ser dette fristende ut.

Takker så mye, André :D

Denne Imac´n er helt rå ;D

Terje

Ja, den ser utrolig fin ut! Sikler på en sånn selv. Har samme maskin som André, og den funker fortsatt veldig bra til mitt bruk. Men når jeg en gang i ikke alt for fjern fremtid oppgraderer kamerahuset til et med litt hissigere og dermed mer ressurskrevende videokodek tror jeg at jeg kommer til å trenge en ny EDB-maskin for å kunne behandle filene effektivt. Og da blir det nok en sånn. Den jeg har nå har vært utrolig bra - null kluss til tross for totalt bevisstløs bruk (av hele familien) i snart seks år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Looking good den iMac'n der, Terje  <<l

Etter at jeg ble omvendt til mac for noen år siden, så kommer jeg aldri til å se meg tilbake etter noe annet. Her kan man jobbe, med det man vil. Om det er bilder, artikler eller film (tre ting jeg er glad i å jobbe med) og faktisk FÅ LOV til å jobbe med det, uten krasjer og uendelige småforstyrrelser.

Grattis - jeg må nok snart oppgradere min 24" mac jeg også, så da ser dette fristende ut.

Takker så mye, André :D

Denne Imac´n er helt rå ;D

Terje

Ja, den ser utrolig fin ut! Sikler på en sånn selv. Har samme maskin som André, og den funker fortsatt veldig bra til mitt bruk. Men når jeg en gang i ikke alt for fjern fremtid oppgraderer kamerahuset til et med litt hissigere og dermed mer ressurskrevende videokodek tror jeg at jeg kommer til å trenge en ny EDB-maskin for å kunne behandle filene effektivt. Og da blir det nok en sånn. Den jeg har nå har vært utrolig bra - null kluss til tross for totalt bevisstløs bruk (av hele familien) i snart seks år.

Takker så mye, Håvard :D

Jeg nyter hvert sekund så langt :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg trenger hjelp/råd angående word og excel for mac.

Den gamle versjonen jeg har liggende (2004 student and teacher edition) lar seg ikke installere på den nye Imac´n.

Jeg får noen mail av og til med vedlegg i word og excel som jeg er litt avhengig av å kunne lese.

Spørsmålet er om jeg må skaffe meg en nyere utgave av word og excel eller om det er noen mulighter for å åpne disse dokumentene i Pages eller numbers etc?

Har ikke veldig lyst til å bruke penger på word og excel for å si det sånn men jeg må på en eller annen måte kunne åpne dokumenter som er i disse formatene.

Noen som har noen gode råd og gi?

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Last ned Neo office, så er du hjulpen. Koster ikke en krone og fungerer ypperlig.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Takker for info :D

Betyr det at Neo Office leser word og excel dokumenter og funker på Mac?

Hvor laster jeg forresten Neo Office ned fra?

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Jeg trenger hjelp/råd angående word og excel for mac.

Den gamle versjonen jeg har liggende (2004 student and teacher edition) lar seg ikke installere på den nye Imac´n.

Jeg får noen mail av og til med vedlegg i word og excel som jeg er litt avhengig av å kunne lese.

Spørsmålet er om jeg må skaffe meg en nyere utgave av word og excel eller om det er noen mulighter for å åpne disse dokumentene i Pages eller numbers etc?

Har ikke veldig lyst til å bruke penger på word og excel for å si det sånn men jeg må på en eller annen måte kunne åpne dokumenter som er i disse formatene.

Noen som har noen gode råd og gi?

Terje

Pages=Word, Numbers=Excel, Keynote=Power Point :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg trenger hjelp/råd angående word og excel for mac.

Den gamle versjonen jeg har liggende (2004 student and teacher edition) lar seg ikke installere på den nye Imac´n.

Jeg får noen mail av og til med vedlegg i word og excel som jeg er litt avhengig av å kunne lese.

Spørsmålet er om jeg må skaffe meg en nyere utgave av word og excel eller om det er noen mulighter for å åpne disse dokumentene i Pages eller numbers etc?

Har ikke veldig lyst til å bruke penger på word og excel for å si det sånn men jeg må på en eller annen måte kunne åpne dokumenter som er i disse formatene.

Noen som har noen gode råd og gi?

Terje

Pages=Word, Numbers=Excel, Keynote=Power Point :)

Har alle de Pål, men de åpner vel ikke word og excel dokumenter jeg får på mail?

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...