Gå til innhold

Hyllest til Ruffen


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

Huff det er faen ikkje bra....

En liten snutt fra helga..

http://www.flyfishingnorway.net/?p=578

Kjempemessig!! Utrolig bra at du fikk Steinar Sagen til å ønske velkommen ;D

Fy flate....jeg har jo ett kjempestort hode  :o  At jeg ikke har satt fluer i ørene enda må kalles ett mirakel  :D

Sånn egentlig skulle jeg lagt ut historien til Sigve, men aaapplaus.... et løfte er et løfte :D

Tror det er best å slette hele greiene. Blir litt sånn Lilyhammer. Du har noe å brekke med :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei

Både Ruffen og Gisle skal ha stor takk for tiltaket. Tror dere begge så at folk trivdes.

Ser forresten at man takker for foredraget til Robert her. Det skulle vært flertall. Han holdt i tillegg til gjeddeforedraget, et foredrag om Asp søndag klokken 0400. Det er et foredrag som bør gjentas ettersom publikum ikke var helt pigge. Asp på flue sparket skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er faen ikkje bra....

En liten snutt fra helga..

http://www.flyfishingnorway.net/?p=578

Kjempemessig!! Utrolig bra at du fikk Steinar Sagen til å ønske velkommen ;D

Fy flate....jeg har jo ett kjempestort hode  :o  At jeg ikke har satt fluer i ørene enda må kalles ett mirakel   :D

Sånn egentlig skulle jeg lagt ut historien til Sigve, men aaapplaus.... et løfte er et løfte :D

Tror det er best å slette hele greiene. Blir litt sånn Lilyhammer. Du har noe å brekke med :o

Neida, skal jeg bruke noe mot noen, må det nok være sterkere kost enn som så :)

PS! Jeg hørte no rykter om at Donatello og resten av gjengen i Ninja Turtles hadde vært innom... DÈT skulle jeg seriøst hatt på tape :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som Pål sier et veldig inspirerende foredrag om asp!

Var vel en smule redusert seg, men fikk med meg en del og snakket mye med Robban om dette fisket.

Men er kanskje greit at ikke alt som foregikk er på tape, noe holdes best som et minne i hodet ;)

De som føler for det kan legge meg til på Facebook forresten  :)

http://www.facebook.com/profile.php?id=715784112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er faen ikkje bra....

En liten snutt fra helga..

http://www.flyfishingnorway.net/?p=578

Kjempemessig!! Utrolig bra at du fikk Steinar Sagen til å ønske velkommen ;D

Fy flate....jeg har jo ett kjempestort hode  :o  At jeg ikke har satt fluer i ørene enda må kalles ett mirakel   :D

Sånn egentlig skulle jeg lagt ut historien til Sigve, men aaapplaus.... et løfte er et løfte :D

Tror det er best å slette hele greiene. Blir litt sånn Lilyhammer. Du har noe å brekke med :o

Neida, skal jeg bruke noe mot noen, må det nok være sterkere kost enn som så :)

PS! Jeg hørte no rykter om at Donatello og resten av gjengen i Ninja Turtles hadde vært innom... DÈT skulle jeg seriøst hatt på tape :)

What happens in vegas stays in vegas.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en kjempe helg  :D jeg koste meg masse. Stor takk til Frode og Gisle og resten av kara, skjønner at når det gjelder fluebinding har jeg mye å gå på, for her var det mye kunnskap og erfaring samlet på et sted. Fikk mange nye tips om metoder og materialer. Supert! ;D ;D

Mvh Finn Arne Stokkebek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Har skjønt at jeg misset noen bra foredrag, og beskrivelser natt til søndag  ;)

Det stemmer. Robban fikk "fot" og kjørte noen spontanforedrag i de små timer. Tror ikke hverken han eller vi andre helt minnes hva det gikk ut på, men det er likevel foredrag som allerede nå kan omtales som legendariske  ;D 

Tarpon og Bonefish husker jeg, og må si det er misunnelsesverdig hva du har gjort på fiskefronten Robban, er det noe du IKKE har prøvd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønt at jeg misset noen bra foredrag, og beskrivelser natt til søndag  ;)

Det stemmer. Robban fikk "fot" og kjørte noen spontanforedrag i de små timer. Tror ikke hverken han eller vi andre helt minnes hva det gikk ut på, men det er likevel foredrag som allerede nå kan omtales som legendariske  ;D 

Tarpon og Bonefish husker jeg, og må si det er misunnelsesverdig hva du har gjort på fiskefronten Robban, er det noe du IKKE har prøvd...

Husker godt det med Asp. Men er redd det ble litt borte for meg på slutten av mexico ;)(var vi innom kola?) ;D Fikk med meg at en snorka i "chesterfielden", trur det var Tony ;D ;D.

Men at det ble mere og mere glissent utover kvelden var vel kanskje like greit ;D

Lenge siden jeg har lagt meg så tidlig :rolleyes: ::)

Mye igjen å prøve Fredrik. I år skal jeg gjøre noen ærlige forsøk på å få noen fine Gjørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et herlig arrangement! Utrolig bra tiltak Ruff og Gys. Takk til alle! Når det gjelder Sagen-saken har jeg nå konfrontert min mor med dette og hun bekrefter at hun kan ha hatt et sidesprang under en kirkekaffe i Røa menighetshus.

Min kone var både stolt og imponert da jeg viste henne flua jeg lagde i løpet av helga, en lilla disco-spider med inspirasjon og tips (som kunne blitt fulgt) fra Pål.

Dette må vi få til flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig at den falt i smak. ikke noe hokus pokus dette.

1 stk søt gjærdeig

fyll: epler 3 stk, rosiner så det holder, smeltet smør til pensling av deigen, hakka mandler, sukker og kanel.

lag deigen, hev til dobbel størrelse. rull deigen til en lang pølse, kjevl ut deigen med en ølboks, type Aas fatøl bredde ca 20 cm. lengde ca. 60 cm. pensle deigen med smør, legg på eplene som du har kuttet i båter tett i tett i lengderetningen på deigen. legg på hakkede mandler, rosiner, suker og kanel. rull deigen sammen til en rull. legg den over på stekebrett og form til en kringle. snitt spor i deigen og brett delene med deig til hver side. etterhev i 30 min, pensle med egg. stek i ca 12 min. pynt med melis.

god fornøyelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...