Robban Posted April 1, 2012 Report Posted April 1, 2012 Jasså, så du er stand in ved forfall, er det slik å forstå Robban?? Kanskje blir dette laget litt for røft for meg, jeg kaster håndkle og så kan du ta plassen min. Leier meg da inn på en campinghytta ved Koppang og lager en ni minutters filmsnutt om harrfiske i sludd og nordavind, mens dere håver stor regnbue, soler dere på verandaen og bestiller kveldsunderholdning fra Soca Cats Club Ha ha ha ser den nå Jeg mente at hvis kabalen din ikke gikk opp Ok med en kjempelatter på en søndag åsså
André_Brµn Posted April 1, 2012 Report Posted April 1, 2012 Jeg synes det er gromt at flere får opp øya for hvor super harren kan være. Det er faktisk virkelig moro, og som flere av dere sier her; nedover/sørover så er jo harren ofte en mer ettertraktet fisk enn ørret, nettopp fordi den er så realtivt vanskelig blant annet. Harr er kult har jeg alltid ment Men jeg synes samtidig at harr som fenomen er mer polarisert i beteende enn ørret (det er jo få fisk som vaker så ofte som småharr, og samtidig relativt sjelden at storharr vaker, om det ikke skjer noe spesielt med bugs. De oppfører seg jo som de store ørretene således). Harr på Balkan er i midlertid kongebra
BjørnarSkj. Posted April 1, 2012 Report Posted April 1, 2012 Jeg synes det er gromt at flere får opp øya for hvor super harren kan være. Det er faktisk virkelig moro, og som flere av dere sier her; nedover/sørover så er jo harren ofte en mer ettertraktet fisk enn ørret, nettopp fordi den er så realtivt vanskelig blant annet. Harr er kult har jeg alltid ment Men jeg synes samtidig at harr som fenomen er mer polarisert i beteende enn ørret (det er jo få fisk som vaker så ofte som småharr, og samtidig relativt sjelden at storharr vaker, om det ikke skjer noe spesielt med bugs. De oppfører seg jo som de store ørretene således). Harr på Balkan er i midlertid kongebra Det er vel sånn Andre at Harr er relativt. På Balkan er Harr en utfordring. Dermed er den et trofe der, uansett om den heter Harr. I Finnmark er diger Harr teit. Den tar på alt, bare den får det servert. Det er viktig å forstå at en utfordring er en utfordring uansett hvor man er. Jeg har vært i Bosnia og ble overlykkelig når jeg håvet en halvkilos harr, og har vært i Finnmark og irritert meg over at jeg var så uheldig å kroke en halvannenkilos. Harr fiske "sørafor" er yrfordrende og vanskelig. Man lærer såpass mye på en uke der at det blir enda lettere å ta ørret over kiloen når man kommer hjem.
-Lars- Posted April 1, 2012 Report Posted April 1, 2012 Men jeg må jo innrømme det er ørret jeg drar nedover dit for å fiske, enn hvor anderledes harrfisket er der i forhold til hva jeg er vant med. Får jeg en harr uten vitner så vil jeg nok holde kjeft om det, og står vi der ved avreisedag uten at jeg har fått ørret så blir jeg enten ei uke til, eller så disser jeg slovenia i alle medier etterpå
André_Brµn Posted April 1, 2012 Report Posted April 1, 2012 Jeg synes det er gromt at flere får opp øya for hvor super harren kan være. Det er faktisk virkelig moro, og som flere av dere sier her; nedover/sørover så er jo harren ofte en mer ettertraktet fisk enn ørret, nettopp fordi den er så realtivt vanskelig blant annet. Harr er kult har jeg alltid ment Men jeg synes samtidig at harr som fenomen er mer polarisert i beteende enn ørret (det er jo få fisk som vaker så ofte som småharr, og samtidig relativt sjelden at storharr vaker, om det ikke skjer noe spesielt med bugs. De oppfører seg jo som de store ørretene således). Harr på Balkan er i midlertid kongebra Det er vel sånn Andre at Harr er relativt. På Balkan er Harr en utfordring. Dermed er den et trofe der, uansett om den heter Harr. I Finnmark er diger Harr teit. Den tar på alt, bare den får det servert. Det er viktig å forstå at en utfordring er en utfordring uansett hvor man er. Jeg har vært i Bosnia og ble overlykkelig når jeg håvet en halvkilos harr, og har vært i Finnmark og irritert meg over at jeg var så uheldig å kroke en halvannenkilos. Harr fiske "sørafor" er yrfordrende og vanskelig. Man lærer såpass mye på en uke der at det blir enda lettere å ta ørret over kiloen når man kommer hjem. Ja, enig, Bjørnar :-) Og som jeg sier; harrfiske kan være rett så gromt Det har du opplevd også, kamerat. Når det er sagt, så har jeg hatt noen rett så fine harrdager her på østlandet også gjennom tidene, hvor de virkelig har vært vriene og sære. Og av og til store
.JB Posted April 1, 2012 Author Report Posted April 1, 2012 Men jeg må jo innrømme det er ørret jeg drar nedover dit for å fiske, enn hvor anderledes harrfisket er der i forhold til hva jeg er vant med. Får jeg en harr uten vitner så vil jeg nok holde kjeft om det, og står vi der ved avreisedag uten at jeg har fått ørret så blir jeg enten ei uke til, eller så disser jeg slovenia i alle medier etterpå Vitner ja! Skal få filmet deg, og resten av livet går du under navnet HarreLars!
Ruffen Posted April 1, 2012 Report Posted April 1, 2012 Herregud for en tur. Dette virker jo som noe virkelig good shit. Sitter å vibrerer i datastolen når jeg skjønner hvem som skal dra på tur sammen. Livet har desverre ikke vært mere usikker enn akkurat i den perioden dere dra, MEN Hvis det skulle vise seg helt til slutt at det skulle være en sjangs, så setter jeg meg på lista som den første du ringer til Jørn hvis , hvis , hvis bla bla , ok Ok! Det hadde vært over snittet gøy om du fikk det til, skal sjekke om vi kan opprette en reserveplass. Ps! Mulig du ikke får fiske da, men vi trenger en gillie med godt humør! Hehe du må på ingen måte sette av noen plass til meg Jørn. Engasjementet mitt hos Gero Sportsfiske er bare forløpig frem til September. Geir trengte sårt hjelp akkurat nå, og jeg trengte sårt, desperat, nesten meningsløst uforklarig en grunn til å slippe det jeg har drevet med hele livet. Det var perfect match og all ære til Geir for sjangsen. Jeg er jo i skrivende tilstand helt klar, men det blir jo ikke mere usikkert svar fra meg. Men hvis? så er jeg først på lista hvis alt stemmer, og det ikke stemmer for deg. Jeg er ganske spontan, og kona Ingunn har du sikker skjønt , er ganske snill og grei Fy for en tur sier jeg uansett. Hehe hadde vært morro å sagt Ruffen, du får ikke lov å røre en kjøkkengjennstand på en uke. Nå, nå skal du fiske du, ferdig med det. Litt videokamera og gillietanker som du nevner så er det helt greit å ikke fiske, så den mannen får litt fri. Er jo ikke ofte man må sende inn søknad for å kappe salat Jeg må benytte anledningen til å si at jeg noen ganger har blitt godkjent til å assistere Ruffen i matlaging. Hadde vært konge å sagt, kom deg ut av "mitt" kjøkken og tre på en nymfe . Nei nå ble det litt off, men sånn er ståa Tullebukken. Nei her skal det fiskes.
-Lars- Posted April 1, 2012 Report Posted April 1, 2012 Men jeg må jo innrømme det er ørret jeg drar nedover dit for å fiske, enn hvor anderledes harrfisket er der i forhold til hva jeg er vant med. Får jeg en harr uten vitner så vil jeg nok holde kjeft om det, og står vi der ved avreisedag uten at jeg har fått ørret så blir jeg enten ei uke til, eller så disser jeg slovenia i alle medier etterpå Vitner ja! Skal få filmet deg, og resten av livet går du under navnet HarreLars! Ikke prøv deg Jeg kommer til å gå med kamera på rec mye av tiden selv, og hvis jeg skal dras ned i søla så skal jeg ihvertfall sørge for å ta dere med i dragsuget Hvis det viser seg at du har lurt oss med på harr-fiske extravaganza, så kan jeg garantere at du aldri noen gang vil bli noen stor stjerne i fluefiskemiljøet
Roger Enger Lie Posted April 1, 2012 Report Posted April 1, 2012 Må prøve noen kast etter Marmorataene også. Eikre sa forresten at det ikke var noe poeng å fiske ettern ... "for du mistern likavæl"... den skal han jaggu få bite i seg! Se på denne linken.. som viser en Marmorataørret på 22,5 kg. tatt i Soca River.... http://www.g-feuerstein.com/record-catches.html
.JB Posted April 1, 2012 Author Report Posted April 1, 2012 Ha, ha. Marmorata og harr, blir det samme for meg. Reiser jo først og fremst for Soca Cats Club, jeg da!
Guest nicolaj brekke Posted April 2, 2012 Report Posted April 2, 2012 Det ligger litt på tuben i fra slovenia. Mange fine glimt. Kom også over denne Skulle vise dama et klipp fra Slovenia og valgte denne jeg også Hun syntes det så bra ut:) Haha!
.JB Posted April 2, 2012 Author Report Posted April 2, 2012 Det ligger litt på tuben i fra slovenia. Mange fine glimt. Kom også over denne Skulle vise dama et klipp fra Slovenia og valgte denne jeg også Hun syntes det så bra ut:) Haha! Treffer man på sånne, er det bare å knipe igjen og løpe som f!
Sigve Posted April 2, 2012 Report Posted April 2, 2012 Det ligger litt på tuben i fra slovenia. Mange fine glimt. Kom også over denne Skulle vise dama et klipp fra Slovenia og valgte denne jeg også Hun syntes det så bra ut:) Haha! Treffer man på sånne, er det bare å knipe igjen og løpe som f! Huff lå den gamle filmen av meg uten ennå.
Stian38 Posted April 2, 2012 Report Posted April 2, 2012 Det ligger litt på tuben i fra slovenia. Mange fine glimt. Kom også over denne Skulle vise dama et klipp fra Slovenia og valgte denne jeg også Hun syntes det så bra ut:) Haha! Treffer man på sånne, er det bare å knipe igjen og løpe som f! Huff lå den gamle filmen av meg uten ennå. Kjente deg ikke igjen jeg Sigve. Snakk om å rase ned i vekt!! Hvordan klarde du det? Lå helt stille på sofaen i 4 år uten å røre en muskel??
-Lars- Posted April 2, 2012 Report Posted April 2, 2012 Det ligger litt på tuben i fra slovenia. Mange fine glimt. Kom også over denne Skulle vise dama et klipp fra Slovenia og valgte denne jeg også Hun syntes det så bra ut:) Haha! Treffer man på sånne, er det bare å knipe igjen og løpe som f! He-he . . . Snakk om fyr som er glad i seg selv Håper ikke dette er guiden vår Jørn, for da foretrekker jeg heller harr-fiske i lågen.
Sigve Posted April 2, 2012 Report Posted April 2, 2012 Det ligger litt på tuben i fra slovenia. Mange fine glimt. Kom også over denne Skulle vise dama et klipp fra Slovenia og valgte denne jeg også Hun syntes det så bra ut:) Haha! Treffer man på sånne, er det bare å knipe igjen og løpe som f! Huff lå den gamle filmen av meg uten ennå. Kjente deg ikke igjen jeg Sigve. Snakk om å rase ned i vekt!! Hvordan klarde du det? Lå helt stille på sofaen i 4 år uten å røre en muskel?? Nei Det var før vettu når jeg bare drev rundt å fiska sånne store slyer. Klarer ikke å vedlikeholde muskelmassen på alle disse 500 grammerne. Skulle sikkert bare tatt med noen dager i benken før jeg var oppe på det nivået igjen
Roger Enger Lie Posted April 2, 2012 Report Posted April 2, 2012 Det er lenge til Oktober, Sigve. Kjører du igang med litt pushups og noen enkelte spensthopp, er du der igjen på NO-TIME
Sigve Posted April 2, 2012 Report Posted April 2, 2012 Jeg har startet litt allerede Roger. Kjøpte noe babyolje på vei hjem fra jobb
Lars L Posted April 2, 2012 Report Posted April 2, 2012 Ørret, harr og horer! Nye sweetdeal dette. Gleder meg! Ser det for meg: T&T 3# stanga, døngflue str 20, og JB som synger Glory Glory fra skogekanten mens jeg hover en på 2 kg! Mangler bare Sigve i Babyolje som filmer, får du ikke en halvkram en da er det bare å reise hjem Lars L
.JB Posted April 2, 2012 Author Report Posted April 2, 2012 Da er altså følgende klare: Roger Enger Lie -Lars- Ruffen/Frode Lars L JB Noen er i tenkeboksen, og jeg håper de kommer kjapt ut. Tre plasser til! Mvh Jørn Tlf 92209735
.JB Posted April 3, 2012 Author Report Posted April 3, 2012 Da er nok en påmeldig mottatt, og vi teller seks: Roger Enger Lie -Lars- Ruffen/Frode Lars L JB Roy Ole Noen er i tenkeboksen, og jeg håper de kommer kjapt ut. Tre To plasser til! Mvh Jørn Tlf 92209735
-Lars- Posted April 3, 2012 Report Posted April 3, 2012 Da er nok en påmeldig mottatt, og vi teller seks: Roger Enger Lie -Lars- Ruffen/Frode Lars L JB Roy Ole Noen er i tenkeboksen, og jeg håper de kommer kjapt ut. Tre To plasser til! Mvh Jørn Tlf 92209735 Dæven for et A lag dette blir . . . Fisken i slovenia er sjanseløs, stakkar Håper dere greier dere litt selv der nede også, slik at jeg slipper å hjelpe dere med både kasting, kroking og håving
.JB Posted April 3, 2012 Author Report Posted April 3, 2012 Ja, det er nesten så vi kan høre fisken Lars: "La oss heller få et VM til enn dette greiene her!"
-Lars- Posted April 3, 2012 Report Posted April 3, 2012 Ja, det er nesten så vi kan høre fisken Lars: "La oss heller få et VM til enn dette greiene her!" Har pløyd gjennom masse om disse elvene på nettet i det siste, og de ser jo helt drøyt fine ut Er ikke vanskelig å forestille seg at de fleste andre enn oss nok vil slite med å lykkes i disse elvene Selv har jeg allerede planlagt alt, både hva som skal klekke, tilslag, avslag og hvor stor fisk jeg skal få.
.JB Posted April 3, 2012 Author Report Posted April 3, 2012 Ja, det er nesten så vi kan høre fisken Lars: "La oss heller få et VM til enn dette greiene her!" Har pløyd gjennom masse om disse elvene på nettet i det siste, og de ser jo helt drøyt fine ut Er ikke vanskelig å forestille seg at de fleste andre enn oss nok vil slite med å lykkes i disse elvene Selv har jeg allerede planlagt alt, både hva som skal klekke, tilslag, avslag og hvor stor fisk jeg skal få. Det er sykt å glede seg til oktober, men så var jo det hele poenget med å få til en tur på den tiden av året! Men nå er det marka jeg tenker mest på, under 1 måned igjen til kilosen sitter på Floating Montana!
Recommended Posts