Gå til innhold

Utvikling på stangfronten ! ?


.JB

Anbefalte innlegg

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest fredrik hoffmann

Så det er vektreduksjon vi snakker om allikevel altså? ;D

Tom.

For i det hele tatt å få fluelina ut trengs det store mengder glassfiber med dertil hørende resin. Derfor kom karbonet... hvorfor drive å surre med vinyl etter at CD'en kom... Æhhhh   :-\ Kanskje, kanskje ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

helt klart vektreduksjon og mye tanker rundt taperingdesign vil jeg tro...akkurat som den øvrige velfunderte delen av bransjen..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Er det lettere (bedre >> mer stabilt) å kaste med en stang på 10 gram enn en på 100 gram? Med andre ord; Er det (som Juvis var inne på) ønskelig med så mye lettere stenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lettere (bedre >> mer stabilt) å kaste med en stang på 10 gram enn en på 100 gram? Med andre ord; Er det (som Juvis var inne på) ønskelig med så mye lettere stenger?

Om 10 år ler vi kanskje av denne diskusjon når vi kaster med 25 grams fullnano fra JB-Fly.  :-\ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Er det lettere (bedre >> mer stabilt) å kaste med en stang på 10 gram enn en på 100 gram? Med andre ord; Er det (som Juvis var inne på) ønskelig med så mye lettere stenger?

Om 10 år ler vi kanskje av denne diskusjon når vi kaster med 25 grams fullnano fra JB-Fly.  :-\ :D

Og i hytt og pine fordi vi ikke kjenner hvor vi har stanga. Dessuten sitter JB da i avhør på Gardermoen. For hvem i huleste er så dum at han forsøker å få sikkerhetsvakter til å tro at det finnes et slikt flyselskap?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle

Er det lettere (bedre >> mer stabilt) å kaste med en stang på 10 gram enn en på 100 gram? Med andre ord; Er det (som Juvis var inne på) ønskelig med så mye lettere stenger?

Om 10 år ler vi kanskje av denne diskusjon når vi kaster med 25 grams fullnano fra JB-Fly.  :-\ :D

Og i hytt og pine fordi vi ikke kjenner hvor vi har stanga. Dessuten sitter JB da i avhør på Gardermoen. For hvem i huleste er så dum at han forsøker å få sikkerhetsvakter til å tro at det finnes et slikt flyselskap?  ;D

hahaha, jævli bra!

Fremtiden er gyrostyrt nanocarbon, garanterer kast i rett linje.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lettere (bedre >> mer stabilt) å kaste med en stang på 10 gram enn en på 100 gram? Med andre ord; Er det (som Juvis var inne på) ønskelig med så mye lettere stenger?

Om 10 år ler vi kanskje av denne diskusjon når vi kaster med 25 grams fullnano fra JB-Fly.  :-\ :D

Og i hytt og pine fordi vi ikke kjenner hvor vi har stanga. Dessuten sitter JB da i avhør på Gardermoen. For hvem i huleste er så dum at han forsøker å få sikkerhetsvakter til å tro at det finnes et slikt flyselskap?  ;D

;D Pass deg du. Får du inn flere aksjonærer, så kan det komme et hostile take-over-raid vet'u, der vi parkere hovedaksjonær på sidelinjen og skaper kaos i dalen. Det er slikt vi kan i Bærum må vite, og da skifter selskapet raskt navn.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Er det lettere (bedre >> mer stabilt) å kaste med en stang på 10 gram enn en på 100 gram? Med andre ord; Er det (som Juvis var inne på) ønskelig med så mye lettere stenger?

Om 10 år ler vi kanskje av denne diskusjon når vi kaster med 25 grams fullnano fra JB-Fly.  :-\ :D

Og i hytt og pine fordi vi ikke kjenner hvor vi har stanga. Dessuten sitter JB da i avhør på Gardermoen. For hvem i huleste er så dum at han forsøker å få sikkerhetsvakter til å tro at det finnes et slikt flyselskap?  ;D

;D Pass deg du. Får du inn flere aksjonærer, så kan det komme et hostile take-over-raid vet'u, der vi parkere hovedaksjonær på sidelinjen og skaper kaos i dalen. Det er slikt vi kan i Bærum må vite, og da skifter selskapet raskt navn.   ;D

Til jBEE AirLines...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jBEE AirLines...

Godt navn til snøredivisjonen. Kjenner at jeg får stormannsgale tanker her nå. Var det bare Citrus i den tonic-Schweppes'n eller?

Vel, hvor var vi, stangutvikling. Kjør topic da (er så lei av at vi sporer av alle tråder  ;D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangutvikling, ja . . . Jeg savner stenger med en "repeat" knapp i håndtaket, slik at man trykke inn denne når man omsider får til et vettugt kast.

Irriterer meg grenseløst at en feil bevegelse med armen/håndleddet skal forplante seg til stang og snøre . . . Man burde kommet lengere enn som så i 2012  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangutvikling, ja . . . Jeg savner stenger med en "repeat" knapp i håndtaket, slik at man trykke inn denne når man omsider får til et vettugt kast.

Irriterer meg grenseløst at en feil bevegelse med armen/håndleddet skal forplante seg til stang og snøre . . . Man burde kommet lengere enn som så i 2012  :-\

Hørt noe rykter om at det kommer noen stenger nå med 3 stegs memory pakke,adabtiv kaste kurve og

automatisk line kontroll.Samt kaffe og og hvile sensor..... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er vektreduksjon vi snakker om allikevel altså? ;D

Tom.

Hvorfor skulle lettere vekt enn det vi har i dag (ned mot 70 gram) være et mål?

Og vil ikke det bety enda stivere stenger? Kan ikke en tung stang i bevegelse trekke mer vekt enn en lettere stang i bevegelse? (Oppriktig spm...)

Og at man må kompensere for det ved å stive opp klingen?

Jerry Siem mener stenger KAN bli FOR lette, og at vi nå er i grenseland. (Rundt 70 gram)

Som det nevnes var Scott først ute med mange av de teknikkene som brukes av de fleste store i dag. Men de har vært ganske beskjedne med å markedsføre det. Om noen dager kommer et klipp med Jim Bartschi på Youtube hvor han snakker litt om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror først og fremst på "penere" stenger...

Noen slipper gjøre så mye mer enn idag, andre gir nok opp hvite og gule stenger som "hyper" og gjenkjennelsesfaktorer.

Husker jeg gren på nesen av svarte stenger da karbonfiber kom. Fluestenger skulle være brune som Hardy, Hørgård og Vangen (603) ;D eller bambus farget. Blå Abu stenger var pyton 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangutvikling, ja . . . Jeg savner stenger med en "repeat" knapp i håndtaket, slik at man trykke inn denne når man omsider får til et vettugt kast.

Irriterer meg grenseløst at en feil bevegelse med armen/håndleddet skal forplante seg til stang og snøre . . . Man burde kommet lengere enn som så i 2012  :-\

Hørt noe rykter om at det kommer noen stenger nå med 3 stegs memory pakke,adabtiv kaste kurve og

automatisk line kontroll.Samt kaffe og og hvile sensor..... :o

Der har du stang til oss, Glenn  ;D

Frem til den blir lansert håper jeg du kan montere kopp-holder og askebeger på Winston-stanga mi  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangutvikling, ja . . . Jeg savner stenger med en "repeat" knapp i håndtaket, slik at man trykke inn denne når man omsider får til et vettugt kast.

Irriterer meg grenseløst at en feil bevegelse med armen/håndleddet skal forplante seg til stang og snøre . . . Man burde kommet lengere enn som så i 2012  :-\

Hørt noe rykter om at det kommer noen stenger nå med 3 stegs memory pakke,adabtiv kaste kurve og

automatisk line kontroll.Samt kaffe og og hvile sensor..... :o

Der har du stang til oss, Glenn  ;D

Frem til den blir lansert håper jeg du kan montere kopp-holder og askebeger på Winston-stanga mi  :D

Ingen problem Lars,driver med en løsning på dette nå,Må bare finne på en lurevei ang.abs og esp på snella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Så det er vektreduksjon vi snakker om allikevel altså? ;D

Tom.

Scott først ute med mange av de teknikkene som brukes av de fleste store i dag. Men de har vært ganske beskjedne med å markedsføre det.

mer beskjedne enn Loop er om S1 ?  (Unskyld, jeg klarte ikke å la være  :-X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Så det er vektreduksjon vi snakker om allikevel altså? ;D

Tom.

Hvorfor skulle lettere vekt enn det vi har i dag (ned mot 70 gram) være et mål?

Og vil ikke det bety enda stivere stenger? Kan ikke en tung stang i bevegelse trekke mer vekt enn en lettere stang i bevegelse? (Oppriktig spm...)

Og at man må kompensere for det ved å stive opp klingen?

Jerry Siem mener stenger KAN bli FOR lette, og at vi nå er i grenseland. (Rundt 70 gram)

Som det nevnes var Scott først ute med mange av de teknikkene som brukes av de fleste store i dag. Men de har vært ganske beskjedne med å markedsføre det. Om noen dager kommer et klipp med Jim Bartschi på Youtube hvor han snakker litt om dette.

stemmer det med holkene Tore.

Scott sa den den gangen da de gikk kommers, og begynte å tilby stenger i billigere segmenter. "Vi lager faen ikke stenger med de drittholkene !(gammeldagse topover)  "Derfor kom de på å samstemme hann og hunndel som en integrert del i stangens aksjon. Dvs lage tynne hanndel.

husker jeg synes det så spinkelt ut på Jarle og Bjørnar. Men i dag er det standars hos seriøse stangmerker. Tror det kom først på Voyager series (Som bare kom som 4-delt uten spigot-holker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tore.

Det er mulig stenger kan bli for lette.

Personlig vil jeg ikke mene det,men vi er alle forskjellige

med varierende smak.

Fremtidens "lette" stenger hadde jeg ikke sett for meg skulle bli stivere,

og jeg kan ikke se at det skulle være noen grunn til at de skulle bli det

heller.

Tenk deg en veldig lett stang (hele veien vel og merke) som er dyp,med

høy frekvens,som videre gir deg minimale overslag og rask retur.

Og antageligvis bedre følsomhet.

Ville det gi bedre kontakt og følelse med snøret tro?

Og så er det deilig å stå å holde i en lett stang da vet du. ;D

For ikke å si bevege den. ;D

Hva skulle stangdesignerne i fremtiden ellers streve etter?

Eller har vi kanskje ikke behov for dette?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste utviklingen på stangfronten er at stengene blir billigere.

I dag kan du faktisk risikere å kjøpe en stang på 1000 kroner som du liker bedre enn den som kosta 6000.

En annen god ting er at det lages masse i forskjellige aksjoner og materialer.

Du opplever ganske ofte å møte fiskere med glassfiber, splitcane, boron og carbon på en og samme dag. Noe som ikke var så vanlig for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...