Gå til innhold

Sverige 2012 SØ Saltvann


Atle L

Anbefalte innlegg

  • Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ja på de mest kjente plassene, men mange ledige plasser igår Pistus. Jeg drar nedover imorra med Smiley. Sønnavind i to dager nå bør gi en og annen fisk vil jeg tro ;) Starter vel fisket innerst å fisker oss utover i skjærgården mot kvelden. Kommer med rapport her i morgen kveld 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller omvendt?  ;D

Som regel så trekker fisken inn på grunna om kvelden og vi har hatt et eventyrlig loppefiske i Bohuslän på kvelden :) På dagtid så har vi gått utover, men i skumringstimene så er det muddebuktene som leverer. Men er jo sikkert forskjellig fra sted til sted for alt jeg vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista ei purke idag var farget men i bra kondisjon Smiley var et stykke unna med hoven. (noe jeg skal få meg sjøl nå :-\) Klarte faen meg ikke å presse beistet inn på stranda med Femmern idag fisken hadde 3 sinnsyke utras med maks brems på Streamstix snella. Hadde 0,23 fluorkarbon som jeg ikke hadde byttet spiss på etter å ha kjørt en hel haug med pene ørreter på 0,8-1,3 kg idag. Idet Smiley kom med hoven trudde jeg at det skulle gå bra, men håven var alt for liten og SØ stakk med ei rosa semireke i kjeften. :P Hadde bestemt meg får å sette fisken tilbake men reka tok dyret med seg. Flua hadde slitt seg av i løkka og ikke i knuten. Jeg så fisken godt og den var svær :o Smiley sa at den minst må ha vært borti 4kg Etter den misslykkede håvinga( Ikke Smiley sin skyld). Ja ja alt ialt hadde vi en mega tur med masse smelfeite blankiser som hoppet og danset værre. Takk for kampen idag ;)

Værste av alt er at jeg hadde et nytt skikkelig tak 10 minutter etter men denne fikk jeg ikke satt skikkelig mothugg på så den stakk på det første utraset. Fant en plass med litt farva vann og det var det som skulle til, Aldri opplevd makan til SØ Fiske!

post-4163-1394989183691_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et eventyrlig fiske de 2 siste dagene i Sverige,ufattelige mengder stoor fisk,men god blanding av blankiser og feite fargete+1 støing.De har tatt hardt i pålandsvinden,sto opp 0315 i natt,var på plassen ca 0500-masse vak og plasking,men utenfor kastehold...Stangringene frøs til is de første timene,men bål og kaffe gjorde susen 8) Vinden kom i 08-tiden,bettet likeså...Fisket av 3 hot spots idag,2 leverte,en av de til de grader!! PURKESVERIGE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro var det ja! Kommer nok til å eskalere utover,ikke mer enn 4-5 grader i sjøen nå,kan tenke meg hvordan det blir når den bikker 8-9 ;) Og det fine med det hele er at fisket er sammenhengende bra i hele Bohuslan og videre nedover,skal si det er blitt revansj fra det dystre greiene i fjor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedover imorra Atle? Hadde bra uttelling idag vi oxo,men når junior er med så blir det litt pølsespising..hehe

Han fikk forresten 2;)

Artig at junior fikk lurt ett par ;) imorra blir det eventuelt en kveldstur gir deg beskjed Tommy.

Velfortjernt Pistus ;D du legger ned mye tid på det her så artig at det tar av ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller omvendt?  ;D

Som regel så trekker fisken inn på grunna om kvelden og vi har hatt et eventyrlig loppefiske i Bohuslän på kvelden :) På dagtid så har vi gått utover, men i skumringstimene så er det muddebuktene som leverer. Men er jo sikkert forskjellig fra sted til sted for alt jeg vet ;)

Virker som det er fisk overalt nå Lars, men sikkert sant som du sier i de fleste situasjoner ;) Var en tur ute på Norskesida idag og da startet jeg ytterst og fisket meg innover. Ble ikke fisk før jeg var inne i gjørma i kveld men strl var ikke noe å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra overnatting på Resø,faen så kjølig på natta....vaderne kunne knekkes og nesa lå igjen i påsan :P Kom i går ettermiddag,Nox og jr var der allerede og hadde hatt et bra fiske.Etablerte leir og sanket ved,dvs lite fisketid i går kveld,men 3 stk ble det i håven.Sto opp (etter å ha våknet opp hver annen time i natt..)i 7 tiden,dårlig bett på morran i minusgradene,noe vaking men ville ikke ta på glassklart vann,etter kaffe-kaffe -kaffe og litt mat,tok jeg en runde med pontongen samtidig som det blåste opp fra nord..Dro i land på en øy med giftige odder og skjær,her var det liv! Kastet kun på vakende fisk i bølgene,det ble moro og 8 i håven,mistet flere 2+ på rosa semigriser/pg/reker.Tok en støing på 3+på tampen idag etter at jeg pakket og rydda leiren,flott tur-mange fler og større ørreter der nede enn her hjemme,snitt på turen var 1,2 kg.Roger og ut,Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med på denne tråden. Fint om noen gidder å legge ut noen bilder i ny og ne. Er mine gamle farvann dette, høy mimrefaktor.  ;)

Godt at det har tatt seg opp str.-messig i Sverige igjen. De siste årene jeg fisket der var det mest småfisk. Blir spennende å se åssen det utvikler seg etterhvert som temperaturen stiger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...