Gå til innhold

Sverige 2012 SØ Saltvann


Atle L

Anbefalte innlegg

Fikk melding fra Knut i banden for kort tid siden også. Blitt ca. 20 i håven, mange over kiloen og største på 2 kg. Skal jaggu si det overgår fjoråret ja :) Gleder meg stort!

Tre halvhjertede fiskedager, da Pripps Blå sto mer i fokus denne påsken. Testet ut tre steder, som resulterte i 60/70 stykker i håven på meg alene. Mange kilosfisk, et par tre stykker på nærmere to, og en på to blank. Fikk dog ikke fisket over den ene gromplassen slik jeg ville, da turfølget ville dra på fylla. En gromplass der "lokale Bosse" mener det går både fire og femkilosrugger. Egentlig helt greit, da det var en fantastisk bra fest på den lokale ølbula  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Du legger lista for helgens tur Knut  ;D

Gleder meg stort og fyldig rapport kommer til uka. Er meldt plaskregn, men det er forsåvidt ikke noe stress for fiskets del (foruten det visuelle loppefisket på kvelden), men får satse på litt opphold mellom slagene. Blir vel ganske fuktig helg uansett vær tenker jeg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem igjen fra en dagstur i Resøtraktene,vriene forhold med hard østavind og klart vann...dårlig bett på fisken idag,hadde 5-6 i håven,men det er ikke mye å skryte av der nede :-\ Var ute i pontongen i den ytre skjærgården,så ikke en eneste oppe i overflaten...sturetrykk fra øst!! Deilig med jobb igjen nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme som Pistus,neppe aktiv fisk idag... så 2-3 fisk oppe...tok en av de:)

Fasit ble 4 stk,og junior fikk 1... igrunn et elendig fiske ..

Snart jobb ja,blir jo ok det.. meldt lave temperaturer en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagers nordlig vind med inslag av östlig har gjort fiske tregt. Det kommer fortsatt fisk på land, men det kan ta tid mellom hver fisk.

De fiskene vi fikk på land var med et unntag rellativt tynne.

Nå er vinden i ferd med å vri seg og vannet kommer sikkert til å få litt farge. Dette kan gi bedre fiske nermere land på dagtid.

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg var i Grebbestad traktene i et par timer igår hvorav 25-30 stykk ble resultatet. Kunne melde om sinnsyke stimer med fisk der nede som gikk og spiste i bølgene ;) Ingen riktig store ble med opp, men man kan trygt si at mannen traff bra ;) Jeg kunne ikke være med grunnet gjester og lammestek...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme igjen etter flere deilige fiskedager.

Har oppdaget maaange nye steder med båten til Fisherman Blue snubben!

Var i området Grebbestad +/- både langt inne, men også langt ute i skjærgården. Mye vind, men også mange grunne bukter på de forskjellige øyer og holmer!

Søndag og mandag ble det vel landet et sted mellom 50-70 fisk. De fleste var blanke ,men all fisk var relativt slank. Ingen skikkelige purker men kan tenke meg snittet var 40-50cm. Største på ca 65cm.

En veldig deilig påske i Bohuslän, noe som også resulterte i fritt leie av båt mot en flaske sprit som takk ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankom goplassen rundt 13... men der var det jo umulig å fiske. 13-14 sm rett i fleisen,sånt blir det ikke lange kast av..

Flytta meg litt rundt for å finne litt le... Og fant en plass hvor vinden kom skrått fra venstre.

Og fisk var det der,tett på land.. nappa og røska i flua x ant ganger,uten at jeg fikk opp en dritt.

Ikke så rart siden kroken var knekt:) Bytta flue og fikk opp 11..mista sikkert like mange..

Men er fornøyd siden forholda var litt småtøffe,blåste av sten et par ganger;)

Ingen purker idag,mellom 5 hekto og en kilo...men morro lell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt et helt fantastisk fiske idag 8) 8) :o Traff fisken hjemme så det holdt idag,har vel hatt imellom 40-50 ørreter i håven....1-en-under kiloen ;D  Er litt satt ut her jeg sitter,trodde aldri jeg skulle gå lei av å kjøre fisk mellom 1-2 kg.....men nå er jeg det :P Tok med 2 stk til moder"n,1,6 og ca 2kg lusete gutter,80% av fisken ble tatt på kasting ved vak og på en rekevariant jeg bandt i går i rosa og rødt.Svevende hilsen Mikalsen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bytte navn til Flexus Pistus ;) Artig med store stimer med grom ørret da! Vi dro ikke ut idag utsatte det til i morgen. Tar med Sønn min nedover i morra sammen med Smiley. Håper å treffe noen med litt strl imorra hadde vært skøy for Junior det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første nulltur til Sverige :-\ Skjedde absolutt ingen ting på de stedene vi var på. Lite vind ginklart vann og en Unge som trudde vadebuksene var våtdrakt :rolleyes: Gjorde at turen ble til en litt kjip opplevelse for Aleksander. Fikk fisket av en rekke bra plasser men fisken var totalt fraværende. Litt synd når man så gjerne vil at det skal klaffe når Junior er med ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe moro :-\var dere på Resø i går?

Ja var der Pistus men ikke helt alene, kom to fulle 12 seteres busser fra Forshaga som fisket på samma plassen. Så vi flytta oss til et annet sted lengre inn på Resø. Skal ha blitt tatt fisk på 4 kg der idag(flue) hørte jeg av en jeg traff i Dynekilen idag. Noe helt utrolig bra prestert i Nordøstlig vind :o Fisket i Strømstad Rossø og Dyne idag med to på land av Smiley. Jeg fikk ingen og så kun noen små følgefisk. Faktisk 10-12 i stim mot flua en smaka ingen satt :-\ Lite vann og lite liv i overflate bortsett fra en Sjøørret som tok helt av innerst på Dyne. Så ut som den stod på vannski he he. Ikke liten var den heller. På kastehold men ingen reaksjon :P

Møkka dag i Sverige over og ut fffish

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...