Gå til innhold

Sverige 2012 SØ Saltvann


Atle L

Anbefalte innlegg

  • Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Har fiska en hel del i det siste og fisket er bitvis fantastiskt! Här er en rapport fra helgen.

http://www.tomgustavsen.se/?p=1393

Skitfiske!

Takk for en flott og lærerik helg Tom, frister til gjentagelse så det holder. Skitt fiske videre etter havets sølv og de finnes der i store flotte eksemplarer og i stort antall, het sykt de " head and tail " vakene vi opplevde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lakseglede,lenge siden-er du igang med sjøørreten igjen? Jeg drar nedover i morgen-Fjallbacka og sydover,lete opp noen nye spots-alltid artig med reko-tur ;)Meldt 3 sekm sørøst,ikke det beste men Søndag er meldt rett øst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lakseglede,lenge siden-er du igang med sjøørreten igjen? Jeg drar nedover i morgen-Fjallbacka og sydover,lete opp noen nye spots-alltid artig med reko-tur ;)Meldt 3 sekm sørøst,ikke det beste men Søndag er meldt rett øst...

Hei igjen Pistus, jada har vært i gang hele tiden men er ikke så aktiv på innleggsiden, men er inne å leser igjennom hver eneste dag. Har også hatt en del turer ned i Sverige etter åpning både Løkholmen, Rossö, Ressö og Uddevalla syd. Herlige omeråder hele veien langsetter Bohuslänkysten og holmer og skjær, liker meg svært godt i disse områder og hadde mine første turer til Sverige for over 20 år siden, den gang Saltbäcka og Galtösundet. Har også fått noen fine i år ved Resö.Vil si at kystlanskapet syd for Uddevalla er helt rått med tanke på tidevannsstrømmer og de forskjellige områdene med varierende saltinnhold. Vi snakkes en dag og skitt fiske videre i morgen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur på morrakvisten i dag(05.00-11.00) Mye vaking og mye fisk i håven.

Veldig bra forhold, selv med krystallklart lavvann og null bris. Desverre mye smått mellom 400-600 gram, men hadde på et par rundt kiloen som slo seg av. Blir veldig mye fisking på Saltö/Tjernö hvor jeg har hytte, så da kommer det vel noen fine bilder og litt lengre oppdateringer etter hvert <<l Også veldig fint at fisken har begynt å trekke litt utover, så slipper jeg å sette meg fast noe mer i grunne mudderviker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet fisket idag i Lysekilsområdet,mange strømsatte sund ja Lakseglede :D Så 2 vak på hele turen ::)men fisken var der ;)ca 20 i håven med største på 2,5kg feit skjelldryssende kar...første gang yr.no har meldt rette vindforhold på leeenge! Hadde beste fisket imellom Smøgen og Vallboestrand,sliten nå-Backe Gabrielsen kom innom en tur og hilste på...natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en runde på Resø idag. Veldig klart vann og tildels vindstille gjorde at fiske var sært og vrient fikk 3 fisk største på 1,4 kg blank og fin. Klarte å "kjekse" en 3 piget stingsild ved galtø sundet også i skummringa :D Kom stooore SØ inn å velva seg i sildestimene, helt håpløst å tro at de skulle ta flua mi :-\ Det gjorde dem heller ikke så turen gikk hemmat. Skal bli bra med sønnavind mot helga så da blir det nok en tur med den ny innkjøpte lavvoen og kaffekjelen <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med finfin ørret da Atle :D Litt farge på sjøen og sønnavær gjør susen nå,mye stingsild der nede,noe som kan imiteres greit med streamere i grønt/blått og litt rødt fronthackle,overdriv str som feks teppesild og hyperraskt inntrekk ;) Jo har blitt bra med fangster i år Rejo,de 2 foregående derimot......Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knalltur tul Tanum igår! Fisket fra 06:00 og avsluttet ca klokken 21:00. Været manglet bare snø, og alt var som det pleier.

Forholdene skiftet fra ginklart og vrient til herlige kakaobelter og til tilder svært godt fiske! Det ble landet ca 20 fisk hvor ca halvparten var 1 kg +

Fisken var betydelig feitere en hva den var i påsken så inntaket av stingsild har åpenbart gjort sitt!

Blir nok ikke lenge til en runde til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...