Gå til innhold

2032?


Ruffen

Hvordan er ørret fiske i norge da?  

67 stemmer

  1. 1. Hvordan er ørret fiske i norge da?

    • Bedre. Mange flere plasser med stor fisk.
      17
    • Uforandret i det store og det hele.
      19
    • Dårligere. Færre plasser med stor fisk.
      10
    • Vanskelig å slippe til da firmaer har overtatt det som er bra. Du må ha god råd for å fiske fin ørret.
      22
    • Få som brur seg om dette og det er bare å fiske men fiske er heller dårlig på det gjevne.
      0
    • Alle vassdrag er igjennomregulert og dermed er fiske så som så .
      6


Anbefalte innlegg

Valgte å gå for et negativt alternativ, siden jeg sannsynligvis har gjort min siste snakeroll i 2032, og vil helst slippe å tenke på at jeg går glipp av noe  ;D

Gikk for siste alternativ jeg, og håper virkelig det er ræva i samtlige elver når jeg ikke lenger kan bevege meg uten rullator  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Om 20 år. Nei gi dere da er vi i den beste alder. Jeg er litt redd for at ørretfiske da er eklsusivt.

Håper ikke det.

Tviler jeg på.

norge er proppfullt av ørretvann og elver.  Dette kommer til å gå meget bra.

Jeg er mere bekymret for Lars som vil legge inn årene etter fylte 63  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 20 år. Nei gi dere da er vi i den beste alder. Jeg er litt redd for at ørretfiske da er eklsusivt.

Håper ikke det.

Tviler jeg på.

norge er proppfullt av ørretvann og elver.  Dette kommer til å gå meget bra.

Jeg er mere bekymret for Lars som vil legge inn årene etter fylte 63  ;D

Hvorfor fisker så mange i hemsil hvis landet er proppfullt av gode elver og vann? Du forex. reiser jo dit selv om det er masse mennesker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mere bekymret for Lars som vil legge inn årene etter fylte 63  ;D

Jeg vil jo ikke det, men med min livsstil er det nok små sjanser for at man er særlig sprek i den alderen  ;D

Nei, gad vite hvordan ståa er med ørretvassdragene våre i 2032 . . . Ingen av oss har begrep om det, men jeg velger å tippe at det er brukbart. Vil tro prisene for kort i den jevne ørret-elv vil ligge omtrent på det nivået man betaler i hemsil i dag, mens kort i fluesona i hemsil vil ligge på omtrent 10.000 kr pr døgn  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Om 20 år. Nei gi dere da er vi i den beste alder. Jeg er litt redd for at ørretfiske da er eklsusivt.

Håper ikke det.

Tviler jeg på.

norge er proppfullt av ørretvann og elver.  Dette kommer til å gå meget bra.

Jeg er mere bekymret for Lars som vil legge inn årene etter fylte 63  ;D

Hvorfor fisker så mange i hemsil hvis landet er proppfullt av gode elver og vann? Du forex. reiser jo dit selv om det er masse mennesker der.

Jeg ha ALDRI stått i kø i Hemsil.

Men jeg kjenner min besøkelsestid, og ikke minst steder  ;)  Jeg vet ikke om noen steder hvor det er så tett mellom stor ørret, og jeg har vokst opp ved Barduelva...

Oslomarka, et ørretparadis som man bare blir mere og mere glad i. Det myldrer av pen ørret under en Vulgataklekking i Juni f.eks. Dette kommer aldri til å bli svindyrt.

Finnmark og indre Troms, stort sett statsgrunn, og ørretfiske i verdensklasse i mengder av elver og vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 20 år. Nei gi dere da er vi i den beste alder. Jeg er litt redd for at ørretfiske da er eklsusivt.

Håper ikke det.

Tviler jeg på.

norge er proppfullt av ørretvann og elver.  Dette kommer til å gå meget bra.

Jeg er mere bekymret for Lars som vil legge inn årene etter fylte 63  ;D

Hvorfor fisker så mange i hemsil hvis landet er proppfullt av gode elver og vann? Du forex. reiser jo dit selv om det er masse mennesker der.

Jeg ha ALDRI stått i kø i Hemsil.

Men jeg kjenner min besøkelsestid, og ikke minst steder  ;)  Jeg vet ikke om noen steder hvor det er så tett mellom stor ørret, og jeg har vokst opp ved Barduelva...

Oslomarka, et ørretparadis som man bare blir mere og mere glad i. Det myldrer av pen ørret under an Vulgataklekking i Juni f.eks. Dette kommer aldri til å bli svindyrt.

Finnmark og indre Troms, stort sett statskrunn, og ørretfiske i verdensklasse i mengder av elver og vann...

I finnmark lurer finnmarksloven. Vi får se hva som kommer ut av det. Jeg er vel litt pessimist.

Er det virkelig sant at det myldrer med storfisk i oslomarka i juni?

At du fisker alene i hemsil høres fantastisk ut :) Du har kansje fisket der i en halv generasjon og er lommekjent.

Ingen andre beskriver det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg ha ALDRI stått i kø i Hemsil.

Ruffen les en gang til og bytt om på ord som har store bokstaver. Da blir det:

"Jeg har aldri STÅTT i kø i Hemsil."

Det betyr ikke at ikke er kø...  ;);D

2032 så kaster jeg enda kortere og får enda færre fisk, men koser meg enda mer. Dessuten blir jeg trillet til og fra vannet av en lyshåret på mandag og torsdag, av en mørkhåret på tirsdag og fredag og av en rødhåret på onsdag og lørdag. Søndag er hellig og tilbringes ved kinasjakk brettet og med min kone som motstander. Selvsagt taper jeg da også. Man vil jo leve til man blir riktig gammel.

old2.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Om 20 år. Nei gi dere da er vi i den beste alder. Jeg er litt redd for at ørretfiske da er eklsusivt.

Håper ikke det.

Tviler jeg på.

norge er proppfullt av ørretvann og elver.  Dette kommer til å gå meget bra.

Jeg er mere bekymret for Lars som vil legge inn årene etter fylte 63  ;D

Hvorfor fisker så mange i hemsil hvis landet er proppfullt av gode elver og vann? Du forex. reiser jo dit selv om det er masse mennesker der.

Jeg ha ALDRI stått i kø i Hemsil.

Men jeg kjenner min besøkelsestid, og ikke minst steder  ;)  Jeg vet ikke om noen steder hvor det er så tett mellom stor ørret, og jeg har vokst opp ved Barduelva...

Oslomarka, et ørretparadis som man bare blir mere og mere glad i. Det myldrer av pen ørret under an Vulgataklekking i Juni f.eks. Dette kommer aldri til å bli svindyrt.

Finnmark og indre Troms, stort sett statskrunn, og ørretfiske i verdensklasse i mengder av elver og vann...

I finnmark lurer finnmarksloven. Vi får se hva som kommer ut av det. Jeg er vel litt pessimist.

Er det virkelig sant at det myldrer med storfisk i oslomarka i juni?

At du fisker alene i hemsil høres fantastisk ut :) Du har kansje fisket der i en halv generasjon og er lommekjent.

Ingen andre beskriver det slik.

Hva andre beskriver er ikke så interessant. Jeg ER der et par ganger i sesongen. Gjerne en tirsdag, onsdag torsdag  ;)

Når det gjelder Oslomarka skrev jeg ikke Stor, men pen fisk. La oss si eksempelvis fra 300 g til 800 g med potensiale for mye større (æhh.... penere fisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ruffen les en gang til og bytt om på ord som har store bokstaver. Da blir det:

"Jeg har aldri STÅTT i kø i Hemsil."

Det er nok mere presist ja. derfor skrev jeg besøkelsestid  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm . . . Kanskje er det håp for meg i 2032 alikevel, når jeg tenker meg om : Jeg vil jo tro at vi innen den tid har fluestenger som kaster av seg selv, og at alle elver av betydning ihvertfall har fiskesti langs ei side, slik at jeg kommer frem med den elektriske rullestolen min  :D

Ser allerede frem til å irritere de unge med å fortelle hvor mye bedre alt var før  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vell en del elver med begrenset kort salg!

og kanskje noen krem elver som som det er kun barne barna til Røkke som er forunt og fiske i!

også selges det kort til oss dødelige, Svensker, velstående polakker, og tyskere på en og annen camping langs en av de mest trafikkerte elvestubbene!

Og når det gjelder Oslo marka er prosjekterings avdelingen i de største entreprenør bedriftene allerede i gang med og tegne store blokk prosjekter inni marka! i 2040 er det ikke no Oslo marka! Da heter Den; sentrums parken! og du må kjøpe billett for og få komme inn og gå tur!

Også kommer det sikkert ikke til og være lov til og gå i singlet der inne heller! i fare for at feite mosjonister skal føle seg krenket!

Nei da tror ikke noen av oss her inne har noe og fiske! Frykte mener jeg! ;D8)

     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det i det store og hele er uforandret, bort sett fra at noen flere perler er gått tapt i reguleringssluket.

Det er jo bare tjue år til, og for tjue år siden var det ihvertfall temmelig likt sånn som det er nå, såvidt jeg kan huske (var 15 da, og veldig ivrig fluefisker).

I 2032 har sikkert mange av de mest populære vassdragene, spesielt i Sør-Norge, fått forvaltning ala f.eks. Hemsila, med regelverk (og dyre kort) noe som jo i hovedsak er bra for de som fisker der, og gode nyheter for bestanden av stor ørret.

I de traktene jeg primært frekventerer (nord for moralsirkelen/fjellfiske) er lite forandret, trur eg.

Litt dyrere fiskekort og kanskje litt færre som orker å gå på fisketur, men ikke noen nevneverdige endringer.

Håper ihvertfall det (og kommer til å jobbe for at det blir sånn).

Frihetsfølelsen er kanskje den viktigste grunnen til at jeg driver med fluefiske, og sånn tror jeg det er for mange av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bedre og mange "nye" steder hvor jeg har tatt stor fisk :) Fiskedagboken er full etter 10 år som fiskepensjonist.

I 2032 har jeg lovet meg selv den siste tur på Randoneé ski til Nautgardstinn (Jotunheimen) i 75 års presang <<l

Les om Even Rise! I en alder av 75 fartet han rundt i Finmark i måneder og downunder om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gode "nyheter" for oss nypensjonister hansjr. skal bruke min Andre sommer som pensjonist for det den er verdt. Har avsatt to uker til ferie med familien, resten skal jeg stort sett bruke på fiske i juni, juli og august. Håper bare at vi får en noe bedre sommer enn 2011 her på østlandet.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...