Gå til innhold

Ørretfiske Trøndelag 2012


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest storfemti

noen andre plasser i nærheten av trondheim det renner vann? tips?hotspot på PM?  <<l

og ja jeg kan da gi noen tips om det er noen trøndere som er sør en dag! fin byttehandel  ;D

Jaja, lov å prøve seg med å bytte inn gråstein mot gull :D

;D ;D ;D

Det er tatt stor fisk i bymarka og i Jonnsvannet, kan jo prøve der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Nidelva idag. Svean og Tanem. Observerte 2 døgnfluer og noen vak. 0 fisk men mange fine kast :)

Var i figga. Masse døgniser, vårfluer, mudderfluer og noen steinfluer. Plenty fisk, største på 5 hekto

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klekka masse i går, fra små beatiser, til danica.. Desverre lite å få,,, og søkke kladt i vannet lenger opp mot fjellet! Nea til helga??? Vært altformye vann der og kladt til no, håper det bedrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute i går, og da var det i hvert fall ikke over! Landet min første kilosfisk faktisk! Det var...helt greit. Men det var ikke helt enkelt å finne ut hva de egentlig spiste. Jeg kom til at det måtte være klekkere, for de var helt uinteressert i samtlige av dunsvariantene jeg viste dem. Men den tok til slutt på en ganske liten klekker. I dag driver jeg og flytter, mens jeg gråter fosser inni meg ved tanke på at fisken jeg tok i går antagelig står og venter på samme sted i dag, mens stooore døgnfluer flakser omkring. Mens jeg må vaske bad. Urettferdig er det :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en på 1,3kg i Steinkjer i går, og hadde på en som var vesentlig større i dag. Men det gikk til helvette når den skulle inn i håven. Føler meg verdiløs og ubrukelig i dag, som en skikkelig tomsing. Uansett, stor vulgataklekking, ekstremt sporadisk vaking. Mulig det hadde vært mer steady vaking om det var mindre fisk der jeg holder på akkurat nå, men tror de har beita på vulgata en god stund nå. Spørs om spinnerfall gir like mye action som klekkinger for tiden.

Er uansett ikke over, men det er litt på tampen. Har jo vært en ganske langtryg sesong til nå her. Ikke fått konsentrert klekkingene slik man ville med litt høyere temp.

Menmen, får man fortsatt tatt kilosfisk på tørt under vulgataklekking så skal en vel ikke klage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en på 1,3kg i Steinkjer i går, og hadde på en som var vesentlig større i dag. Men det gikk til helvette når den skulle inn i håven. Føler meg verdiløs og ubrukelig i dag, som en skikkelig tomsing. Uansett, stor vulgataklekking, ekstremt sporadisk vaking. Mulig det hadde vært mer steady vaking om det var mindre fisk der jeg holder på akkurat nå, men tror de har beita på vulgata en god stund nå. Spørs om spinnerfall gir like mye action som klekkinger for tiden.

Er uansett ikke over, men det er litt på tampen. Har jo vært en ganske langtryg sesong til nå her. Ikke fått konsentrert klekkingene slik man ville med litt høyere temp.

Menmen, får man fortsatt tatt kilosfisk på tørt under vulgataklekking så skal en vel ikke klage..

jeg var i steinkjer forrige søndag, ikke en vulgata å se... men så blåste det dinosauer og neandratalere ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Om ikke det er bra til Nidelva å være så skjønner jeg ingen ting! Gratulerer Peder!!

kan si det er overaskende bra for og være nidelva,har alldri hørt noe spesielt om nidelva men kan jo si at det er en undervurdert elv hvor man hører det bare er småfisk og møkkafiske.. jaja de om det, jeg har ett helt annet syn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var deg og kjæresten din jeg snakka med langs elva, var det ikke? Jeg er han som tok en røyk med dere når dere rodde i land der jeg hadde tenkt å stå.. Ble det noe nattfiske på deg da? Det tok fullstendig av med vårfluer senere på kvelden! Helt vilt. Fikk åtte stk, noe som er helt vilt mange for en klabb som meg, og bare to av dem under halvkiloen! En var over kiloen...i håven, og flere på 7-800g. Fantastisk synes jeg. Elva kan være ganske OK når den viser seg fra sitt mest gavmilde hjørne ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var deg og kjæresten din jeg snakka med langs elva, var det ikke? Jeg er han som tok en røyk med dere når dere rodde i land der jeg hadde tenkt å stå.. Ble det noe nattfiske på deg da? Det tok fullstendig av med vårfluer senere på kvelden! Helt vilt. Fikk åtte stk, noe som er helt vilt mange for en klabb som meg, og bare to av dem under halvkiloen! En var over kiloen...i håven, og flere på 7-800g. Fantastisk synes jeg. Elva kan være ganske OK når den viser seg fra sitt mest gavmilde hjørne ja.

ja det stemmer, det ble ingen tur til nea og kan si jeg ikke angrer på det :) tenkte meg på nattfiske idag om været holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...