Gå til innhold

Bergen


eriken

Anbefalte innlegg

Hei.

Er i bergen denne uken, og lurte på om det er noen bra vann til å fiske brunørret

her omkring. eventuelt lokale regler og fiskekort/parkering/adkomst osv..

Trenger ikke røpe gromvannet ditt, berre eit heilt greit vann med fisk i.

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to turer i Kalandsvannet de siste ukene, og må si at det vannet er driiiit fett! Dagskort for 25 kroner, og 50 får leie av båt. Fisken tar knallhardt, og snittvekten ligger på 3-400gram. Utrolig hyggelige mennesker som leier ut båter, og deler gode fisketips som har slått riktig begge gangene. Det er virkelig verdt en tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du hatt hell i kalandsvannet da? Har selv vært litt på nordsiden, der det er en del båtutleie. Finnes en liten øy der som jeg har hatt godt med hell rundt. Fått mange fisk på rundt 500 gram rundt øyen. Så der kan man jo prøve seg :)

Må ha bil eller ta buss retning os for å komme seg dit. Man kan gå fra busstoppet og ned til vannet (200-300 meter).

Noen som vet om det er noe særlig med vespertina/marginata i vannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største viken helt nord i Kalandsvatnet har levert mye fisk! Der går det ann å kjøpe fiskekort og leie båt enten hos en mann som bor i Hamreveien 59 eller en i Osveien 294, da er denne viken lett tilgjengelig.

Mest fisk har jeg fått på sørsiden, fra kismul til den store viken helt sør i vannnet. Hele dette området er artig å fiske i! Her har jeg også fått de største og sprekeste fiskene. Der kan du kjøpe fiskekort hos en mann i Kismulveien 117. Fisken er i full vigør allerede, så det er ingen grunn til å vente!

Har fått mye fisk på svarte wollybuggere, spidere i march brown varianter, og nymfer av diverse slag. Mygg er sikkert også en sikker vinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har fiska i vatnet 30-40 gangar og aldri fått større fisk enn vel halvkiloen. Fisken er imidlertid sprek, og ein får stort sett alltid fisk der. Montana har eg hatt stort hell med. Har du GoneFishing opplevd å få særleg større fisk i vatnet? Spør av nysgjerrigheit  :) Lenge sidan eg har prøvd sørsida av vatnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helg landet en kompis og jeg 46 fisk i båten iløpet av de timene vi var ute. Da var det 3-4 stykk som lurte seg opp mot 800gram... Større en dette har jeg ikke bevis for, men vil tørre å komme med påstanden at det MÅ være større fisk der. Jeg kommer hvertfall til å fortsette å lete etter den. Men jeg skal innrømme at vi begge gangene har vært litt forundret over at det er så store mengder fisk rundt 3-400gram, med så lite innslag av både mindre og større fisk.

Det gøye i dette vannet er at 3-400grammeren tar som kilosfisker, og gir en åååårntli god kamp. Under kjøring av fisken er det ikke uvanlig at den like mye over vann som under... Definitivt et vann som har blitt et favoritt vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse vannene henger sammen.. Og har vel vært mye preget av forurensing i siste 10 talls årene. Mye stor gjedde i disse vannene, så ikke særlig vakevillig ørret. Men det står i den lille håndboken fra Sportsfiskerne i Bergen at det finnes grov ørret i vannet. Tror det er fritt frem å fiske.

Men ville ikke spist fisken for å si det sånn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da skal eg tilbake til bergen for ei ny uke, er det noen småelver eller store bekker som leverere

grei ørret i området?

Send meg gjerne en pm, om du ønsker ett hysj,hysj opplegg. er og interesert i gode fiskevann

Så kom igjen og hjelp en bondetamp i byen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...