Gå til innhold

Tørre rapporter 2013


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Kanon Vebjørn:-)

Vi har hatt kanon myggfiske siste uke..både med små buzzere, og ikke minst fenomenalt myggfiske ifra belly..

her er bare en bitteliten del når kamera var på...

Stig

Flott video Stig :D

Ren lykke det der... belly...fisk på tørt...med greenstick...  ;D

nesten ikke misunnelig eller rastløs nå...

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Fikk lura meg en liten kjapp tur igår til et nærvann i oslomarka... Har hatt noen tidligturer her tidligere år, og fått noen fine starter på sesongen. Håpet ble STORT da jeg ankom vannet, og så at det bostaveligtalt spruuutet med fjærmygg, svalene gikk berzerk, men en ting manglet.... vak! på 4 timer så jeg ikke ett eneste vak... :(

Legger ved en liten snutt fra svalene, da jeg aldri har opplevd makan på fjærmyggklekking..

https://vimeo.com/65997651          (går nok ca 1 time til videoen er klar til å sees, melder vimeo om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ved samme vannet idag, norumen ;)

svalene var der, om ikke ennå fler enn det du så. helt vilt faktisk.

de fløy rundt og snappa fjærmygg, både i lufta og på vannet.

det var litt vaking idag, men det meste var puppevak, og det var veldig sporadisk. utrolig vanskelig og lure de, da er ekstremt sky i dette vannet på denne årstiden.

litt utpå eftan kom vinden, og det ble helt dødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lura meg en liten kjapp tur igår til et nærvann i oslomarka... Har hatt noen tidligturer her tidligere år, og fått noen fine starter på sesongen. Håpet ble STORT da jeg ankom vannet, og så at det bostaveligtalt spruuutet med fjærmygg, svalene gikk berzerk, men en ting manglet.... vak! på 4 timer så jeg ikke ett eneste vak... :(

Legger ved en liten snutt fra svalene, da jeg aldri har opplevd makan på fjærmyggklekking..

https://vimeo.com/65997651          (går nok ca 1 time til videoen er klar til å sees, melder vimeo om)

Ikke ett eneste vak, men tenk deg den aktiviteten det må ha vært under vann! Kjipt for alle puristene... ;)  Digg minisnutt da med åpent vann og fugleaktivitet! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Var på andre tørrturen i dag. Ikke noe å melde fra egentlig foruten at det er sykt digg å ha en ørret på 1.5-2 kg som går sin gang 2 meter fra land og head`n tailer etter mygglarver. Vi spottet 7-8 fantastiske fisk idag som var steady som oldemor i kjøkkenvinduet. Det er definitivt på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på andre tørrturen i dag. Ikke noe å melde fra egentlig foruten at det er sykt digg å ha en ørret på 1.5-2 kg som går sin gang 2 meter fra land og head`n tailer etter mygglarver. Vi spottet 7-8 fantastiske fisk idag som var steady som oldemor i kjøkkenvinduet. Det er definitivt på gang.

Leit.. Bare si ifra om du vil ha meg med på fisketur swede ;) et vann med flere fisk på 1,5-2 blir jeg gjerne med i  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på andre tørrturen i dag. Ikke noe å melde fra egentlig foruten at det er sykt digg å ha en ørret på 1.5-2 kg som går sin gang 2 meter fra land og head`n tailer etter mygglarver. Vi spottet 7-8 fantastiske fisk idag som var steady som oldemor i kjøkkenvinduet. Det er definitivt på gang.

<<l

Neste gang så tar vi'n. Bellyup bellyboy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Var på andre tørrturen i dag. Ikke noe å melde fra egentlig foruten at det er sykt digg å ha en ørret på 1.5-2 kg som går sin gang 2 meter fra land og head`n tailer etter mygglarver. Vi spottet 7-8 fantastiske fisk idag som var steady som oldemor i kjøkkenvinduet. Det er definitivt på gang.

Leit.. Bare si ifra om du vil ha meg med på fisketur swede ;) et vann med flere fisk på 1,5-2 blir jeg gjerne med i  :)

Ja digg med et slikt vann.

Det vet du Knut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på andre tørrturen i dag. Ikke noe å melde fra egentlig foruten at det er sykt digg å ha en ørret på 1.5-2 kg som går sin gang 2 meter fra land og head`n tailer etter mygglarver. Vi spottet 7-8 fantastiske fisk idag som var steady som oldemor i kjøkkenvinduet. Det er definitivt på gang.

Leit.. Bare si ifra om du vil ha meg med på fisketur swede ;) et vann med flere fisk på 1,5-2 blir jeg gjerne med i  :)

Ja digg med et slikt vann.

Det vet du Knut!

;) som sagt om du viø ha med en kæll fra fredrikstad engang så stiller jeg jeg!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ næ næ - vi veit noe som ikke dere veit - næ nææ...  8);D

Har vært en del ute sjøl "i det siste". Skikkelig deilig at alt er isfritt og at alt liksom er på stell, utenom en vesentlig greie da seff - ørretvaket!! Morten(den lille raringen med røde øyne) vaker villig på fjærmyggen som klekker, gjedda leiker i sivet, bjørka har museører, men auren omtrent nekter å vise seg i overflata. Kan telle vaka jeg har sett i mine lokale "jaktvann" 2013 på to hender, og nå prater vi snart midten av mai... Nok om det. Det har blitt en del myggpuppefiske og jeg tenkte jeg skulle legge ut noen mobilbilder fra dagens tur. Det blei en ørretpinne i kveldinga, men aller, aller mest mort...  ;D Vel, det smeller snart  :rolleyes:

Blank overflate er deilig uansett.

8732309367_f7acda21e8_c.jpg

Elsker Østmarka.

8732304205_56fcc552c2_c.jpg

Den hvite skikkelsen ca midt på bredden på andre sia av vannet er ikke bikkja, men en rev som holdt oss med selskap i fem-ti minutter. Enda godt jeg har fotoutstyr til å dokumentere slikt  ;D

8732301429_5790d16919_c.jpg

Den ny-organiserte(jeg hater å rydde, kassere og re-organisere i alle fluene mine år etter år) marka-myggboksen var endelig klar.

8733422972_119643fd09_c.jpg

Rasker alltid med meg ei rekke med div myggpupper også

8733421200_8f33e8100e_c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi..du er godt organisert Olav :)

For noen nydelige vann...sikle-sikle.

Vi var ute en tur i øsende regnvær i formiddag...og Christian sin belly som plutselig begynte å sige godt sammen...en bitte liten tur på land for å pumpe opp båten igjen..og regnet sluttet litt.

Da var det to fisk opp innenfor kastehold..jeg dekket den første greit...supermygg på og sup...nøyaktig litt over 7 hektos fisk rullet så pent de bare kan når de spiser mygg.

Gøy..skuldre senket- var jomfruturen til "supermygga" :)

Når Christian stod og fomlet på land var èn til oppe...lengre bort fra meg, jeg kom meg innpå den og fikk plassert myggen litt ovenfor der den vaket, sammen med naturlige mygg.

Det var derfor utrolig gøy at den valgte MIN :)

Fisken var min første brunørret over kiloen i år...regnbue og alle de like under kiloen har gitt minst like store "artigfaktor"- men måten denne også bare rullet sakte over fluen var rett og slett en nytelse å se- "filmvak" :)

Så besluttet jeg å opptre litt sosialt i medfølelse til Christians Titanic liknende tendenser, og vi ble på land resten av dagen.

Egentlig helt greit for all den lille overflateaktiviteten som var- ble det bom stopp på.

Vi drakk kaffe og koste oss i lyngen- og så noen små seilbåter komme drivende utpå formiddagen :)

Christian lurte på 3 mindre fisk, rett under overflaten med buzzer..så de kan vi liksom bare forbigå i stillhet her :)

Alt i alt fint å være ute selv i drittvær.... :)

post-1338-13949895976864_thumb.jpg

post-1338-13949895978072_thumb.jpg

post-1338-13949895978802_thumb.jpg

post-1338-13949895979512_thumb.jpg

post-1338-13949895980394_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påvente av at Christian fikk anskaffet ny belly, var det å luske rundt grauten i dag..like greit i vindkulene som herjet med regn og haggel i.

Eneste trøst i dag var Christians pene fisk som ut av intet kom rolig over hans døgnflue som dillet i vinden langs en myrkant...vi ble egentlig litt overrasket begge to..ikke noe overflateaktivitet var å se i vannet vi aller helst skulle duppet rundt i fra bellyer.

Jeg fikk en bitteliten fisk på tørr mygg tidligere...og vi hadde egentlig tenkt å søke ly under brakebusker da solen plutselig tittet frem...sammen med fisken til Christian.

Brakebuskene fikk vi brukt for like etter, det er hardt å være fisker om dagen, men enda verre å sitte på et kontor :)

Gøy å se at fisken ser opp under slike forhold også :)

post-1338-13949895983713_thumb.jpg

post-1338-13949895984313_thumb.jpg

post-1338-13949895984983_thumb.jpg

post-1338-13949895985713_thumb.jpg

post-1338-13949895986094_thumb.jpg

post-1338-13949895986593_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott og fint Stig og Christian,men helt uvesentlig når fisken har begynt å bite i Ekso. ;)

He-he..ja jeg skjønner jo det, litt vrient om dagen, men derfor så gøy for oss ihvertfall :)

Gleder meg til Ekso...men før det; mye vrient myggfiske ;)

Skruff; den var flottings <<l

Istedetfor å svinge styggen i Ekso dro vi ut i belly i dag....og i dag var vi på vei mot land og faktisk gi opp det til nå ukjente vannet....skjedde intet.

Men så ville en fisk tydeligvis ha "The S-mygg" (Supermygg)...Christian ga nytt håp....jeg mistet en, han fikk enda en, mistet enda en jeg, en som bommet...og så fikk jeg heldigvis en krabat i bellyen som logret ut av hendene mine da Christian skulle forevige det minnet :-\

Ingen aktivitet nesten, kaldt guff...sol, så regn og enda mer kald vind.

Derfor så utrolig glad for å hatt en innholdsrik dag fiskemessig med tørr mygg de la creme :)

(Og vi gleder oss til myggspisere i Ekso enda mer nå.. :))

post-1338-13949896035141_thumb.jpg

post-1338-13949896035874_thumb.jpg

post-1338-13949896036494_thumb.jpg

post-1338-13949896037084_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at dere har uttelling alle sammen. Jeg kan ikke si det samma, for 2013 er visst året hvor ørreten på Romerike har avslutta vakinga for godt. Litt frustrert nå forhelvete svarte satan...

Snart maur-tid. ;)

Selv om jeg skjønner frustrasjonen.

The Stig : Å kalle fisket deres uvesentlig var jo å ta hardt i. ;D

Styggen er og blir en parantes i mitt fiske,bare artig at den virket når buzzerne av en eller annen grunn sviktet.

Forøvrig tok den store fisken jeg hadde på,en tørr steinflue rett før den plukket Styggen opp fra bunnen. Syns jeg har hørt noen mumle om tidlig steifluefiske i Ekso en gang. :rolleyes:;D

Grunnen til at jeg ikke serverte tørt,var at jeg ikke hadde det montert.

Den hadde sikkert tatt tørt den fisken igjen,bare det var stort nok,gult og flagret på overflaten. ;D

Reiser opp igjen i morgen,og da blir nok to stenger montert fra 17.mai-dags-morgen.

Hvordan det går,kan muligens leses om i Ekso-tråden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...