Gå til innhold

Tørre rapporter 2013


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Takker for gode tilbakemeldinger  :)

Ja, lurer på hvor mange ganger en har fisket disse bynære elvene og fått spørsmål om det virkelig er fisk der!! Så ser de på noen minutter til det fanges en fisk og kommer med et: Jøss, det hadde eg aldri trodd!!

Folk "glemmer" disse lett tilgjengelige og morsome små elvene.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Unknown User

Det er en kommentar som jeg syns kommer støtt og stadig. Også når man fisker i sjøen etter sjøørret. Man går mellom sommerhytter langs kysten og folk spør hva man fisker og om man får noe. Jeg vil si at nesten alle er overasket over at det for eks svømmer sjøørret rett utenfor døra deres. Men det samme med elvefiske som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i sørlig vind igår....vi hadde håp om endelig å se vakende fisk igjen etter uker med nordlig vindretning og iskaldt.

Ikke mange vak å se..men vi fikk likevel 15 fisk, CR og jeg, på 2 timer midt på formiddag.

Ikke store, men j... gøy å se dem like tørre fluer som rolig duvet i le av vindfulle kanter.

Idag var det på an igjen, vi var optimister...lite aktivitet dog.

Rakk 26 fisk før temp droppet til 4 grader og iskaldt regn kom.

Fisken vaker på tørre fluer - er vårt motto nå :)

Stig

post-1338-13949892334037_thumb.jpg

post-1338-13949892334597_thumb.jpg

post-1338-13949892335077_thumb.jpg

post-1338-13949892335556_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flate så pene eksemplarer. Gratulerer med nydelig fisk.

takk swedeElvis

de er jo ikke like svære som den Andrè viser frem om dagen, men vakre okke som :)

idag var vi på helkt ukjent grunn..ikke vært innom vannet før engang for å kikke.

Intet skjedde...det var da heller ikke forventet med det utrolig leie været vi har akkurat nå.

Men med mottoet vår om at "fisken kikker som regel opp", var det idag 15 vak å se.

11 av de kom på våre fluer :) :)

CR mistet 2 stk, den ene av virkelig flott kvalitet, den røsket av 0.17..den tok hardt og på relativt kort hold..dessverre for ham.

Jeg berget i land 4 av 8 virkelig fine fisk.

Kasting på maksgrensen og tilslag på fisk som plutselig er der, er ingen "full uttellings" sak, men utrolig gøyalt lell.

skal vel legge ved et bilde eller to i denne rapporten også, blir kjedelig og tørt uten fotos :)

Stig

post-1338-13949892377222_thumb.jpg

post-1338-13949892377626_thumb.jpg

post-1338-13949892378106_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med mye fin fin fisk stig!  ;D

ser virkelig ut at dere får en kanon sesong "over there"!

Ja, Pættis...men bommet så til de grader på den ultimate myggklekkingen som var i april..den ene dagen det var helt hinsides bra var jeg opptatt med å kurse Lerum ansatte på vakre Herdla...men drømte med dit CR var den dagen..pokker.

Men jeg fikk da til smør på maten den måneden også :) (ble brukt på grønn stang..hysj :))

Ikke mye døgnfluer i vannene vi har vært nå..men som regel er vi på vei hjem når de viser seg, men gøy å se vi kan gi fisken en liten forsmak..det er jo tiden for det, bare å innrette seg deretter.

Magisk tid dette, håper det fortsetter utover litt til :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med mye fin fin fisk stig!  ;D

ser virkelig ut at dere får en kanon sesong "over there"!

Ja, Pættis...men bommet så til de grader på den ultimate myggklekkingen som var i april..den ene dagen det var helt hinsides bra var jeg opptatt med å kurse Lerum ansatte på vakre Herdla...men drømte med dit CR var den dagen..pokker.

Men jeg fikk da til smør på maten den måneden også :) (ble brukt på grønn stang..hysj :))

Ikke mye døgnfluer i vannene vi har vært nå..men som regel er vi på vei hjem når de viser seg, men gøy å se vi kan gi fisken en liten forsmak..det er jo tiden for det, bare å innrette seg deretter.

Magisk tid dette, håper det fortsetter utover litt til :)

Stig

Ja, tydelig at dere har noen flotte vann. Fortsett å poste rapporter, det settes det stor pris på <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Håvard, da gjør vi det :)

Solskinn og 10 grader..nordlig vind som ble tiltagende utover.

Fisk som hist og pist var oppe, totalt uten rytme og mønster som vi skjønte noe som helst av.

Jeg rigget med subsurface fluer på en stang for sikkerhetsskyld...endte bare opp å irritere meg selv med "følelsesløs" fisking..noen ganger er jeg bare ikke i kontakt med mitt indre :)

Som ved fotballkamper..allerede under oppvarmingen merker mann at ballfølelsen er så som så...eller nesten helt fraværende.

Da stå 90 minutters gamping foran deg som et mare av dimensjoner.

Jeg skiftet raskt til tørrflue igjen når Christian lobbet opp en fin, fin fisk, på blikk stille vann.

Fikk ikke kommet ham å tatt bilde..men vi var igang, ihvertfall han.

Jeg fikk omsider, når han var i skauen en tur :-X, og et par dultet borti tørrfluen som duvent så pent der ute.

Vi opplevde ikke så spennende stemning i "luften" idag...og koste oss med de 12-13 fiskene vi fikk tilslutt.

Et par litt størrlese på..ihvertfall gøy når de hopper som tusser, det skal de ha :)

Nøt god lunsj og kaffe og oppbrettede ermer i det fine været...godt å være på tur, uansett "ballfølelse" for dagen :)

post-1338-13949892382717_thumb.jpg

post-1338-13949892382966_thumb.jpg

post-1338-13949892383327_thumb.jpg

post-1338-13949892384857_thumb.jpg

post-1338-13949892385287_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flate så pene eksemplarer. Gratulerer med nydelig fisk.

takk swedeElvis

de er jo ikke like svære som den Andrè viser frem om dagen, men vakre okke som :)

idag var vi på helkt ukjent grunn..ikke vært innom vannet før engang for å kikke.

Intet skjedde...det var da heller ikke forventet med det utrolig leie været vi har akkurat nå.

Men med mottoet vår om at "fisken kikker som regel opp", var det idag 15 vak å se.

11 av de kom på våre fluer :) :)

CR mistet 2 stk, den ene av virkelig flott kvalitet, den røsket av 0.17..den tok hardt og på relativt kort hold..dessverre for ham.

Jeg berget i land 4 av 8 virkelig fine fisk.

Kasting på maksgrensen og tilslag på fisk som plutselig er der, er ingen "full uttellings" sak, men utrolig gøyalt lell.

skal vel legge ved et bilde eller to i denne rapporten også, blir kjedelig og tørt uten fotos :)

Stig

Nydelig ørret, Stig  :) Jeg liker virkelig å lese fiskerapportene dine. Ikke nok med at det ofte er fine historier og pene fisker, men jeg lærer noe nytt også titt og ofte av det du skriver. At du er en kongebra nymfefisker er det nok ingen som tviler på, men at du i tillegg klarer å skrive bra om det er en bra ting  <<l

Fortsett. Jeg og de fleste andre synes det er virkelig moro å lese, Stig.

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig Andrè :)

Alene ute idag, CR opptatt med å ta farvel med god kamerat og tidligere treningskompis i Blomvåg kirke.

Idag var forhold helt blikk stille, mørkt- duskregn hele formiddag.

Fant ingen grunn til ikke å ta forberedelser på alvor, idag skulle ikke bare det stilles med "nysmurte sko", følelsen for dagens begivenhet var langt bedre enn igår..idag var det som om jeg skulle ha pumpet akkurat riktig lufttrykk i ballen som skulle ligge som klistret på foten, hadde mao godfølelsen allerede fra første vipp på stangen.

Nysmurt lunsj fra kokken på 7eleven hadde jeg også tatt med...og kaffe :)

savnet noen å gauke med, hadde likevel en svært behagelig formiddag- uten fortomskrøll og for mye dill.

Likevel var det varsom vading...ville ikke sende bølger i hytt og gevær.

Plutselig vaket fisken svært nære meg...fikk kastet på den, den tok ikke :-\

Men ëtter bare en bitte liten stund var jeg borti 3 fisk som tuklet med flue...og så to på rappen.

Ingen svære, men spreke.

Fikk til slutt 5 stk, og var rimelig godt fornøyd for dette kunne raskt ha endt opp uten noe som helst.

En døgnflueklekker reddet dagen.....og lunsjen :)

post-1338-13949892388329_thumb.jpg

post-1338-13949892388688_thumb.jpg

post-1338-13949892389166_thumb.jpg

post-1338-13949892389525_thumb.jpg

post-1338-13949892389897_thumb.jpg

post-1338-13949892390419_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har hatt en fin dag Stig :) greit å ha noen å mase med på vei til fiskeplassen og ikke minst i kaffepauser :) så er det noe med å dele opplevelsen og stemningen med noen :) ikke helt det samme å lure fisk alene..mandag er jeg klar for ny tur :) håper været ikke blir helt sinnsykt som det er ute nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgens familieliv atter en gang lukket kapittel for denne gang...inntil 17 mai..huff, kjekk dag men er da andre ting å ta seg til :)

Idag hang fisketuren i tynn tråd...ikke veldig giret heller med tanke på skikkelig høststorm på gang siste par dager.

Foreldremøte i barnehage og innkjøp av malingsartikler til det jeg ikke rakk ifjor...men det fine er at stiv sørvestlig kuling og regn ikke er anbefalt malervær, så hev jeg på meg utstyret og hastet avgårde til lokalt vann, Christian hadde heldigvis tid å være med en liten seanse.

Som foregående uker, fisken er ikke vond å be opp om man er tålmodig og har ein flaks i forhold til hvor man lar fluer duve.

Hatt mye flaks siste uker :) :)

Rakk 10 fisk, CR fikk noen også.

Det kjekke er at der jeg bare trodde var guffen myrørret som på første bildet, så dukket en gylden sak opp også...fikk litt av begge sorter idag, herlig vakkert :).

Og følte bra uttelling, av de 13 som lot seg lokke opp, så ble altså 10 stk med for nikk "hei og ha det bra" :)

post-1338-1394989239692_thumb.jpg

post-1338-13949892397397_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens heseblesende formoddagstur, etter personalmøe på jobben ble ikke matnyttig...vi fikk 3 fisk på litt over en times fiske i solskinn og vind.

På kvelden var det litt mer aktivitet i vannet rett ved butikken jeg skulle handle i kl 2030...rakk å fange meg 7 fisk på en liten time på mygg krok 20..herlig...

Idag var det ny tur med Christian...selv om han gjorde det han kunne for å spolere det med tannlegebesøk tidlig på dagen..han rakk akkurat frem til realt myggføre...etter et par uker med fokus på døgnfluer var det idag brått tilbake til gøyalt myggfiske.

Ikke mange vakene..et og annet, helst langt fra oss.

Men vi nekter som regel å tro at de fiskene 50-100 meter uti bassenget som viser seg, er de eneste som spiser i vannet :)

Før han kom med ferske boller til kaffen hadde jeg rukket å besudle vannet og fanget meg to meget rolig vakende fisk.

Etter dette fikk vi lurt opp 10 stk til sammen på et par timer, noen fine også...små mygg, ikke klekkere, men tørre mygg.

Det kjekke på denne tiden er at fisken begynner å opptre som om den skulle være dobbelt så stor, mye moro som følge, takker og bukker vi Gamle Eriks innsats i å bevare våren her lengst mulig :)

post-1338-13949892441623_thumb.jpg

post-1338-13949892441869_thumb.jpg

post-1338-13949892442218_thumb.jpg

post-1338-13949892442559_thumb.jpg

post-1338-13949892443099_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Unknown User

Har funnet meg et litet skrukkevann der det så sent som i går ble tatt ørret på tørrt på 1.8 kg. Jeg var i kort kontakt med den for to dager siden. Vende tilbake 05.30 i dag men fikk være fornøyd med en på 800 gr. Så et par pene. Vannet er dessverre veldig litet og grundt så det blir veldig raskt varmt så flateaktviteten forsvinner i stort sett i det solen går opp.

7282739136_614cceb00b_z.jpg

Jeg dro derfra til Rena der det eneste å finne var en del rhodani som klekket. Veldig sparsomt med vak i dag, men føkk så digg det var å være tilbake ved elvekanten.

7282759058_c5c6418ffb_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...