Gå til innhold

Tørre rapporter 2013


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Flott JB, sånn skal det lyde ;D

Ja, Daniel...fint du liker vårstemning :)

Idag var det avgårde for å prøve finne vann med vak i...heldigvis fant jeg det, også noen å prate med kom til etterhvert, heldigvis siden jeg raskt kjeder meg alene :)

Gamle kjenninger fra sidene her og Willy troppet opp- hyggelig as allways :)

Fisk vaket seg oppover vindgata som lå som et matfat uti vannet- langs med ene kanten.

HEldigvis likte en fin fisk min palmermygg som duvet så ellegant i det litt stille beltet mellom bølgene...på andre presentasjon tok den..min første bue iår, og hyggelige 1,1 kilo :)

Så var det å komme seg til avtalt tid og sted med fiskekompis Frode--

vi rotet bort resten av ettermiddag med tilslagsproblemer og hodet ute av fokus etter han klarte det store kunsstykket; Å TRÅKKE PÅ MIN MOSES STAV (ja, den knakk :'(), som har vært min kosestang etter jeg feilaktig solgte mine andre godbiter - heldigvis nye på vei-men nå må Moses staven andre veien til laaang behandling.

Ikke rart Frode sitter hjemme nå med like rødt ansikt som Branndraktene som skinner- har jeg hørt i bakgrunnen når jeg taster inn dette :)

Ha en fin, fin lørdag

post-1338-13949895758518_thumb.jpg

post-1338-13949895758928_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hyggelig som alltid,Stig. :)

Her ble det liksom to cenarioer :

1. Flott bue(med Moses stav). <<l

2. Knust stav........ :-\

Sympati.

(Ble forøvrig en fin "tørrmyggfisk" på meg i dag og.Artig med en litt annerledes mygg.Bilder kommer.)

Litt mye biler ved det andre vannet(der Frode var),prøvde litt lengre sør....i 10 minutter ;D så,hjem.

For en vind !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kult å lese. Nå er det snart forhold her og. Det sto i avisen at det ikke har vært så sen isgang på 80 år her :o

Blir nyskjærrig når dere rappoterer om bue. Lagde en egen tråd så jeg ikke drar dette ot.

Sen isgang ja..her lå den fra 9 januar til sist i mars..de første stedene som ble isfrie altså nesten 3 måneder...og de siste stedene nå for vel en ukes tid siden..men rekorder av det dårlige slaget er nå historie- nyt vårbett Ruffen :)

Så kult da Willy :),

La det blåste fin bris idag gitt..

Og imorgen er det på'an igjen..har fått barnepass da også..jippy (dette er sjelden kost for meg i helgene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påvente av fine bilder fra Willy, ønsket jeg selv å trosse vær og vind med real bellybåt økt- den utgikk...det blåste ihvertfall ca 19 sekundmeter stabilt- om ikke mer.

Forferdelige saker, kaldt i vinden, ikke en mygg å se...dvs nesten ikke.

Ventet på tegn i vannet, et sprutvak langt unna var ikke mye å fiske på....ventet enda lengre.

Prøvde bittelitt før vaser og banning var faktum i virvler fra alle kanter.

Men; Er det tørre mygg som tas, så er det vel mulig å lokke med en av mine som er myyye finere enn de kjedelige ekte sakene. :)

prøvde et forsiktig blindkast langs med en slags kant i vinden...lot den klekkerene bare dulle avgårde med vinden, nesten som i elv.

Intet skjedde

Var det ene stedet jeg kunne fiske noenlunde kontrollert...måtte jo være en fisk som så fluen tenkte jeg- byttet til en palmermygg igjen...er den god nok for regnbue og Fismen, så er den god nok for meg-

Stripet forsiktig i den, dvs lot vinden stripe litt på den, og ut av det blå kom det en fin fiskekjeft over fluen..men fortom i hytt og pine uti vinden kjente hverken jeg eller fisk noe av mitt seine tilslag....

Satte meg i lyngen å tok meg noen runder kaffe til, og frode fristet med farlige fin match til caps og stang-  :)

Så tenkte jeg at nok var nok...gadd ikke sitte der å sture med tiltagende vind...prøvde et kast til..samme sted, og nå mer skjerpet siden jeg hadde sett at det var fisk der...så årets "filmøyeblikk"- fisken rullet elegant over fluen som dillet avgårde..jeg fikk gjort kontrollert tilslag- hopp og sprett...nyedelig ørret på tørt et faktum.

Rett og slett en befrielse etter all ventingen- så gikk vi hjem :)

Men tørt er kommet for å bli :)

post-1338-13949895764318_thumb.jpg

post-1338-13949895764679_thumb.jpg

post-1338-13949895795997_thumb.jpg

post-1338-13949895796558_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var da råflott.

Kan'ke matche den jeg. :)

Men,mens vi stod å pratet buzzer,var det jo noen vak i enden av vannet.Ikke på blanka,men utafor...i vindrossene !

Siden både du og Arild hadde sett rullinger i overflata,satt jeg på en tørrmygg type "ganske stor".

Gikk ned til enden for å speide etter disse vakene.

Slo i en kaffe og satt meg på en stein.

Å joda !

Rygg og halefinne brøt overflaten i vinden,og da den var oppe tredje gang ble kaffen glemt og jeg veivet ut noen meter så jeg kunne vannkaste dit ut.

Så jo ikke flua i vinden,bare ante hvor den kunne være,og da jeg igjen fikk se rygg og hale slo jeg til. ;D

Kjent det tok tak før det slapp igjen,og tenkte : H...... den stakk jeg. :-\

Sjekket at fluen fløt,og før jeg fikk bestemt meg for å bytte(kan være lurt)la jeg et nytt kast i samme område.

Ropte over til Jonny at : Fisken tok tørt altså !!!! :D (Og var sikker litt uoppmerksom)

Denne gangen så jeg ikke vaket,bare merket at det strammet opp,kroking og tjo og hei !

Kjørte ganske hardt,fisken skal jo ut igjen,og hadde litt flaks....igjen....kroken satt helt ytterst i leppa.

Og denne hadde jeg dratt gjennom gras og alt mulig rart. :o

8667990257_7bea4e4156_c.jpg

5-6 hg. vel,ok fisk det. <<l

8667989469_a3722e61a6_z.jpg

Og,meget våt "tørrmygg".Vingen er fluoriserende antron,noe jeg har hatt stort hell med.

I dag ble det forøvrig en runde kortline,bra i gang,grei fangst,men ble dødt da sola stakk i gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde igjen idag, av alle mulige dager- det var håpløst det!!!!

Vind fra h..... blåste i virvler og det som verre var; MEN- vi så noen vak...er det mulig???

trodde Christian og jeg var eneste som var idioter nok til å i det hele tatt være ute- men traff Fluefiskesiden Arild også- vi er og blir evige optimister- kjekt er det :)

Men idag var flaksen slutt- niks null og nada...dvs kjente en tulle med fluene når jeg i håpløsheten satte på sinktip line og buzzere- men hadde ikke nubbesjanse til å kjenne godt nok hva som skjedde..all linen spm fløt oppå vannet surret sin egen sjø.

Godt var det at den ikke klorte seg fast, for da kunne jeg ikke skrevet på "tørre rapporter tråden" :)

Over og ut så lenge- jobben kaller (kjipt men sant- jeg også må jobbe...av og til :))

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig Willy...skitgøy faktisk :)

Men synest godt at du skal prøve knipe ned mothaken på myggen- kroker enda bedre da ;D ;D

Stig

Hvilken mothake?...Må være noe feil med håven. ;);D

Kan'ke være så farlig,fisken datt av i håven uten at jeg tok i flua. <<l

Tanken er at ved forhold,kan jeg henge en buzzer i enden da vettu....... :rolleyes:

Ellers er jeg selvfølgelig enig,binder nesten bare mothakeløst selv for tiden,men må få brukt opp endel av de jeg har med.Og,jeg kniper ned på fluer som ikke trenger det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Godt at det er kommet igang på noen kanter i landet. Jeg tok meg friheten å endre trådens titel på oppfordring fra aktive trådfolk. Nå fortsetter vi med 2013. Skittfiske til samtlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk frysninger nedover nakken på meg når jeg så den sørvendte vika på "tidligstevannet" i dag. Med storm i kasta og 12 varmegrader har det har skjedd utrolig mye de siste dagene. Et par fjærmygg så jeg også, så nå er det forhåpentligvis ikke lenge til jeg kan bidra med noe konstruktivt på brunørretfronten igjen, både for meg sjøl og litt for forumet da seff. Fyfaen jeg gleder meg  ;D

8678332517_5af8666f26_c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk frysninger nedover nakken på meg når jeg så den sørvendte vika på "tidligstevannet" i dag. Med storm i kasta og 12 varmegrader har det har skjedd utrolig mye de siste dagene. Et par fjærmygg så jeg også, så nå er det forhåpentligvis ikke lenge til jeg kan bidra med noe konstruktivt på brunørretfronten igjen, både for meg sjøl og litt for forumet da seff. Fyfaen jeg gleder meg  ;D

8678332517_5af8666f26_c.jpg

Deilig !

Regner med at det er gamle gode Østmarka mi. <<l

(JB,du må sannsynligvis vente litt. ;D )

Har ikke sett så blankt vann på over ei uke,her har det vært 10-15- og 20 sek/m...............helt til i går.

Da tok jeg turen ned for å sjekke hvordan det sto til med båten,om den hadde overlevd vinter'n, stakkar.

Ser ut som det har gått bra,men det var også mindre vind for en gangs skyld.

Rensket for løv og annen vinterlatenskaper,og fikk den utpå.

Båttur var ikke på planet.

Hadde med stanga og tok en tur i vannet på nedsiden.

Der vaket det.....et stykke utpå...dit man aldri rekker....sukk......to og to,med en meters mellomrom gikk de der og ringet.

Sto en stund og nøt synet;blankt vann og vakende fisk....før jeg ség hjem igjen. :-\

<<l

Neste gang !.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig !

Regner med at det er gamle gode Østmarka mi. <<l

(JB,du må sannsynligvis vente litt. ;D )

Det er uansett så nærme nå, at en uke fra eller til spiller liten rolle. Etter at jeg begynte på kurs i meditativ samtidsdans så føler jeg at jeg full kontroll på det meste. Jeg flyver gjennom tilværelsen, ser med letthet på barrierer og tar fjærlette skritt gjennom hverdagen. Harmoni, rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig !

Regner med at det er gamle gode Østmarka mi. <<l

(JB,du må sannsynligvis vente litt. ;D )

Det er uansett så nærme nå, at en uke fra eller til spiller liten rolle. Etter at jeg begynte på kurs i meditativ samtidsdans så føler jeg at jeg full kontroll på det meste. Jeg flyver gjennom tilværelsen, ser med letthet på barrierer og tar fjærlette skritt gjennom hverdagen. Harmoni, rett og slett.   

Godt å høre at du har "kontroll" på lengselen.

(Og,det er vel ingen som kan få sagt det som deg.) ;D

Blir det noe film på oss i år ? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...