Gå til innhold

Bindestikke


Tom Øvstetun

Anbefalte innlegg

Hva er kostbart?

Hva skal den brukes til?

Her er noen som ofte går igjen:

Anvil Apex

Anvil Atlas

HMH Silhouette

HMH Spartan

TMC Solid Vise (har denne selv og er godt fornøyd, ga 1100,- på Agdars Sportsfiske)

TMC Solid Vise HD

Dynaking Kingfisher

Peak Rotary Vise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ganske nylig kjøpt en HMH Spartan og må si jeg er storfornøyd, men det koster litt da, sjekk tråden min der det er anbefalt en på rundt 1500 hos nfisk.

HMH er gode ting, har selv en HMH standard som jeg trygt kan anbefale. Er vel tilnærmet lik Spartan funksjonsmessig, men koster enda en tusenlapp mer. Får tak i flere kjever til disse, og er nok noe en har livet ut. Lurer på om en ikke kan benytte samme kjevene på de nyere spartanstikkene også, så kanskje like greit å gå for den og ta en fest i tillegg. Ellers kan jeg nevne at jeg lenge bandt fluer med en brukt 100,- kroners stikke, og fluene mine ble ikke merkbart penere pga bytte av stikke...men banner utrolig mye mindre nå for tiden, rart med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMH er gode ting, har selv en HMH standard som jeg trygt kan anbefale. Er vel tilnærmet lik Spartan funksjonsmessig, men koster enda en tusenlapp mer. Får tak i flere kjever til disse, og er nok noe en har livet ut. Lurer på om en ikke kan benytte samme kjevene på de nyere spartanstikkene også, så kanskje like greit å gå for den og ta en fest i tillegg. Ellers kan jeg nevne at jeg lenge bandt fluer med en brukt 100,- kroners stikke, og fluene mine ble ikke merkbart penere pga bytte av stikke...men banner utrolig mye mindre nå for tiden, rart med det.

Hei.. Ja har en helt grei en selv som jeg betalte 6-700 kr på villmarksmessa for ca 6 år siden men nebbet er blitt slitt så sliter med å få feste de miste krokene ned i 18-20 str... Legger gjerne i en til en tusenlapp +/- men vil ha noe man kan evt skifte ut nebbet når det blir slitt og noe fler detaljert på stikken. Skal sjekke ut litt mer tenkte bare å høre med gutta her så takk takk og kom gjerne med flere forslag og hvor man kan få tak i de...

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMH er gode ting, har selv en HMH standard som jeg trygt kan anbefale. Er vel tilnærmet lik Spartan funksjonsmessig, men koster enda en tusenlapp mer. Får tak i flere kjever til disse, og er nok noe en har livet ut. Lurer på om en ikke kan benytte samme kjevene på de nyere spartanstikkene også, så kanskje like greit å gå for den og ta en fest i tillegg. Ellers kan jeg nevne at jeg lenge bandt fluer med en brukt 100,- kroners stikke, og fluene mine ble ikke merkbart penere pga bytte av stikke...men banner utrolig mye mindre nå for tiden, rart med det.

Hei.. Ja har en helt grei en selv som jeg betalte 6-700 kr på villmarksmessa for ca 6 år siden men nebbet er blitt slitt så sliter med å få feste de miste krokene ned i 18-20 str... Legger gjerne i en til en tusenlapp +/- men vil ha noe man kan evt skifte ut nebbet når det blir slitt og noe fler detaljert på stikken. Skal sjekke ut litt mer tenkte bare å høre med gutta her så takk takk og kom gjerne med flere forslag og hvor man kan få tak i de...

Tom

Får tak i et eget "midge" nebb til denne også, for de virkelig små fluene. Sjeldent jeg gidder sitte å plukke med noe særlig mindre enn str. 21, men det har jeg aldri hatt noe problem med med standardnebbet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefaler anvil apex på det sterkeste, stikka mi har gått minimum 2000 runder, satt og bandt en "liten mengde" fluer i en sjappe jeg jobbet i pluss mitt eget og en del venners forbruk av fluer de siste 5-6 årene. har hatt stikka i 7 år og den er like god den dag i dag. fungerer glimrende fra #18 til #2. ser i annonsen til nordisk at den takler mindre og større str. kjempe stikke til en rimelig penge! uansett lykke til med stikke kjøp!

http://www.nfisk.no/Nettbutikk/tabid/113/CategoryID/386/List/1/Level/1/ProductID/6736/Default.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...