Gå til innhold

Nordmarka 2012


Rolf_Hansen

Anbefalte innlegg

Noen som har kontroll på forhold om dagen? Hadde tenkt meg en tur innover med noen kompiser te helga. Ble greit stressa når jeg leste på L&L her om dagen at det lå is i høytliggende vann. Men takker for alt av info og lykke te på skogen dere.

Mvh Rolf Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon bra og høre gutta. Håper på en flott helg innover kommende. Står all info på evt fiskekort og ofa sine hjemmesider? kanskje printe ut å ha i sekken hvis en lurer på noe.

Alt om fiskeregler står på ofa sidene. Fiskekort får du også på sms, veldig enkelt og bruke. Det lukter fisk til helgen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon bra og høre gutta. Håper på en flott helg innover kommende. Står all info på evt fiskekort og ofa sine hjemmesider? kanskje printe ut å ha i sekken hvis en lurer på noe.

Alt om fiskeregler står på ofa sidene. Fiskekort får du også på sms, veldig enkelt og bruke. Det lukter fisk til helgen... 

<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bare og tråkke oppover mot store åklungen, og evt videre mot store og lille gørja.

alle disse vannene er forholdsvis store og huser bra fisk, samt at det er campingplasser der.

Flyttet til Kringsjå for et par uker siden, og har allerede fisket mye på store åklungen. Kjempefint vann med fin fisk, men blir nok dessverre litt for mye folk rundt vannet for vår del. Gørja har jeg ikke hørt om tidligere, så de skal undersøke nærmere. Tusen takk for svaret!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet til Kringsjå for et par uker siden, og har allerede fisket mye på store åklungen. Kjempefint vann med fin fisk, men blir nok dessverre litt for mye folk rundt vannet for vår del. Gørja har jeg ikke hørt om tidligere, så de skal undersøke nærmere. Tusen takk for svaret!  <<l

Gørjene er kanskje ikke de enkleste fluevannene fra land, men et topp utgangspunkt for å slå opp camp. I retning Tømte/Movatn, samt østover er det en rekke mindre vann som er fine for fluefiske. Alt innen en halvtime-times gangavstand. Nordover har du dessuten Langvann ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i sørkedalselva i går. Mye dansefluer og fjærmygg. Null døgnfluer. Null vak. Dro et par småørret på puppe.

Noen som har kjenskap til sørkedalselva? Virket ikke som den beste elva liksom. Men har hørt om folk som har fått ok fisk der. Fant liksom ikke de fine stedene, kulpene og strekkene. Lite vann osv. Noen som vet om den er bedre lenger opp eller ned (med OFAbygget innerst som utgangspunkt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Observert stokkemaur i Bærumsmarka i dag. Blir det ikke sverming i løpet av pinsehelgen så skjønner jeg ingeting. Fristende å sitte ved champagnekjøleren på verandaen og grille noen hummerhaler, men nå må man ta seg sammen og komme seg ut. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt om Størkedalselva er at den funker tidlig på sesongen mot Bogstadvanne (om man vil ha mer enn pinner). Lengre opp blir det fort en bekk spes om sommeren. Finnes vakrere elvestubber i Nordmarka  <<l

Jeg bruker å gå i fra Øyungen (gammel traktor sti) mot Kalvsjøen (en del >500gr) til stor Gjøra (jeg liker den bedre enn lille)

Variert gå tur,med flere vann å velge mellom på veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt om Størkedalselva er at den funker tidlig på sesongen mot Bogstadvanne (om man vil ha mer enn pinner). Lengre opp blir det fort en bekk spes om sommeren. Finnes vakrere elvestubber i Nordmarka  <<l

Fisket en del i Sørkedalselva før. På nedre strekke, 100 meter på gressvollen ned mot Bogstadvann fikk jeg et par fine på 6-700 gram, og mistet som alltid  ;D noen litt større. På de grunnere og klarere partiene lenger opp står/stod det mange 2-300 grammere. Men du verden, det kan da være gøy, spesielt om man vil øve elvefiske og ugunstige kasteforhold. Ligger en god boks fluer i buskene der fra JB - der også!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Vesleflåtan nå. Det ble svømming i stedet for fiske. Tipper det er 20 grader i vannet og fiske er[attach=1] deretter...

post-0-139498925064_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesleflåtan nå. Det ble svømming i stedet for fiske. Tipper det er 20 grader i vannet og fiske er[attach=1] deretter...

Jepp, forsøkte være positiv til varmen, men det ble altfor varmt! Ikke lett å være fluefisker, mye skal klaffe... Men det er bare å gjøre andre ting: Bade, grille, drikke muserende. Fiskeværet kommer nok!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...