Gå til innhold

Nordmarka 2012


Rolf_Hansen

Anbefalte innlegg

Mener jeg leste om killerflåtten som er 20 ganger så dødelig i år som i fjor, men pollen har jeg faktisk ikke hørt no om enda. Mulig "blåseopptull" kvota blei brukt opp på flotten og den gjedda som beit han tullingen i foten!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå begynner Vulgata-kjøret å ta seg opp i nordmarka! Var innom et vann som ligger på 250 moh i dag - der rullet de store gutta, eller jentene, over nyklekkede monsterdøgnfluer med stor iver.

blogger-image-440792350.jpg

bilde.JPG

Dessverre var det kun de unge, uerfarne som tok klekkeren min, men onsdag blir det revansj - da med flytefarkost!

Ligger noen flere bilder på bloggen min Tilslaget

Gard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så veldig mange steder i østmarka det finnes vulgata, men det går mest på høyden når det gjelder tidspunkt.

er det et vann på 300 moh i østmarka hvor det klekker vulgata, så gjør det garantert det også på et vann i nordmarka på samme høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så veldig mange steder i østmarka det finnes vulgata, men det går mest på høyden når det gjelder tidspunkt.

er det et vann på 300 moh i østmarka hvor det klekker vulgata, så gjør det garantert det også på et vann i nordmarka på samme høyden.

Joda, Østmarka har allright med vulgatavann. Ganske mange når jeg tenker meg om. Dessuten er den alltid først ute av de to "markene", med Børter og noen andre vann rundt 180 moh som startskudd  :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så veldig mange steder i østmarka det finnes vulgata, men det går mest på høyden når det gjelder tidspunkt.

er det et vann på 300 moh i østmarka hvor det klekker vulgata, så gjør det garantert det også på et vann i nordmarka på samme høyden.

Joda, Østmarka har allright med vulgatavann. Ganske mange når jeg tenker meg om. Dessuten er den alltid først ute av de to "markene", med Børter og noen andre vann rundt 180 moh som startskudd  :)

Bare belly-vann eller finnes det noen hvor det går an å fiske fra land også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så veldig mange steder i østmarka det finnes vulgata, men det går mest på høyden når det gjelder tidspunkt.

er det et vann på 300 moh i østmarka hvor det klekker vulgata, så gjør det garantert det også på et vann i nordmarka på samme høyden.

Joda, Østmarka har allright med vulgatavann. Ganske mange når jeg tenker meg om. Dessuten er den alltid først ute av de to "markene", med Børter og noen andre vann rundt 180 moh som startskudd  :)

Bare belly-vann eller finnes det noen hvor det går an å fiske fra land også?

Det kommer jo litt an på kastegenskapene dine, men det er mange vann som er fine å fiske fra land, synes jeg. Har du flytering så er jo det selvfølgelig kjekt mange plasser :)

Har forresten på følelsen av at tida for vulgata i østmarka går mot slutten. Klart, mange av de større, seinere vanna har nok flere uker og klekkerklare vulgatater igjen, men det går nok som sagt mot slutten. Iallfall på de mindre vanna. Vårfluene har for alvor ebgynt å vise seg! 11 mnd til neste gang  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...