Gå til innhold

Lim til splitcane reperasjon


stvngo

Anbefalte innlegg

Jeg har en ærverig åttiåring som trenger litt sammenliming av emnene i butt-en og i toppen av den ene tuppen. De limbeskrivelsene jeg finner hos Cattanach og andre publiserte stangbyggere fra den vide verden stemmer ikke helt med utvalget i fargehandlene eller på COOP OBS! Bygg.

Spørsmålet mitt er enkelt: Hva bruker vi til å lime splitcane stenger her på berget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

[attachimg=1]er stanga surret som dette isåfall tror jeg (på gyngende grunn) stanga er limt med hornlim, altså et animalsk lim...... Vidar Steimler er den rette til å svare helt rett........ skal du bruke stanga...... eller bare pynt?

post-0-13949892447011_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er en total renovasjon og stanga skal brukes etterpå. Her er bilder av fluestanga før jeg strippet den. En South Bend Bait Company 56C 3-delt 9' stang fra ca 1934. Den kastet faktisk ikke så verst, men den har en eller annen gang i årenes løp gjennomgått en nokså dårlig oppussing. Men, jeg er ikke låst til å bruke samme lim som de gjorde når den ble laget. Dette er ikke en restaurering i den forstand...

post-24300-13949892447746_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...