Gå til innhold

Dansefluene er i full sving i marka.


Kim W

Anbefalte innlegg

Opplevde mengder av dansefluer i dag da jeg var en tur i marka. Mye fisk som var oppe og tok disse, både forsiktig og sinnsykt hardt. Fikk landet ett par ørreter på en imitasjon av danseflue jeg har knyti sammen tidligere og dagen har vært helt knall med sol og varme. Håpet egentlig på en døgnflueklekking, men i dag var det kun dansefluer som regjerte. Mye stokkmaur ute også, har sett den første stokkmaueren med vinger, men kun en, ingen sverming. Stankelbein av den store sorten har også begynt å vise seg i skogen, så flere svære ved vannet i dag.

Så ingen vespertina eller vulgata på formiddagen, men disse ligger rett rundt hjørne.

I dag er det dansefluer som gjelder, og det er bare og komme seg ut i marka og fiske!

Fått filma litt i det siste, så det kommer en snutt på aurefanten.com snart. ;)

Skitt Fiske!!

<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som marginataen er ferdig oppi her jeg fisker så da venter jeg på vesperinaen. Litt skyer og trykkende vær nå så popper dem vel frem tenker jeg. Rhodanien kommer seiliende nedover elva jeg fisker i disse dager, og for to dager siden opplevde jeg kanonvaking på duns.

En kamerat tok kilosfisk på svart vingeløs maur i går også så nå er det sinnsykt action i marka. Har venta hele vinteren på dette og nå er endelig tiden her for fullt. Folk sier at sesongen er i gang når dem tar på tørt i mars, men alle veit at den egentlige starten vi venter på, den er her nå i mai. Deilig!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Finnemarka fra i går til i dag. Det kan virke som at det er lettere å finne noe som ikke klekker enn som klekker om dagen. Med unntak av vårfluene. Det virker som varmen virkelig har fått fart på naturen. Litt reservert vaking enda på + 600 moh, men et par dager til med dette været.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...