Gå til innhold

Vadesko, trenger tips.


Walter

Anbefalte innlegg

Korkers Guide er ihvertfall jeg veldig fornøyd med! Boa lissesystem og veldig lett og fin. Kan bytte mellom filt og gummisåle. Disse kan begge kjøpes med pigger hvis ønskelig.

Kan tenkes at man bør være flink å skylle dem i ferskvann etter sjøbruk.. Bruker dem selv bare i ferskvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere korkers har andre størrelser enn de eldre! Jeg kjøpte meg Nye Korkers i fjor, og da kjøpte jeg samme størrelse som jeg bruker i vanlige sko. Og da var de nesten litt store. Guide er vel en litt eldre modell, og størrelsene er ikke de samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummisåler er lurt på fjellet. Filtsåler trekker vann og tørker sent, blir derfor veldig tunge når de er våte. Jeg har både Korkers Guide og Cloudveil 8x. Cloudveil er klart lettest. Hvilken str bruker du i vanlige sko?

Okei! greit å vite. Blir jo kanskje mest farting på fjellet.  Bruker 43 i vanlige sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Korkers, god drenering, tørker raskt, er lette, har boa system og utskiftbare såler for forskjellige forhold. Gode å bruke over lang tid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummisåler er lurt på fjellet. Filtsåler trekker vann og tørker sent, blir derfor veldig tunge når de er våte. Jeg har både Korkers Guide og Cloudveil 8x. Cloudveil er klart lettest. Hvilken str bruker du i vanlige sko?

Okei! greit å vite. Blir jo kanskje mest farting på fjellet.  Bruker 43 i vanlige sko.

Simms Rivershed med gummisåle, blir ikke tyngre når bløte og sålen funker bra overalt.

Jeg bruker størrelse EU43/US10 og har den samme størrelsen i vadeskoa.

Simms tuller ikke med skostørrelsen.

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Gummisåler er lurt på fjellet. Filtsåler trekker vann og tørker sent, blir derfor veldig tunge når de er våte. Jeg har både Korkers Guide og Cloudveil 8x. Cloudveil er klart lettest. Hvilken str bruker du i vanlige sko?

Okei! greit å vite. Blir jo kanskje mest farting på fjellet.  Bruker 43 i vanlige sko.

Simms Rivershed med gummisåle, blir ikke tyngre når bløte og sålen funker bra overalt.

Jeg bruker størrelse EU43/US10 og har den samme størrelsen i vadeskoa.

Simms tuller ikke med skostørrelsen.

Geir

Hva hjelper det at de ikke blir tyngre når de er våte, når de allerede er blytunge i tørr tilstand? :o

Har brukt Rivershed med Vibram i 2 sesonger nå, skal IKKE kjøpe samme modell neste gang. Akkurat det vet jeg med sikkerhet :)

Mine neste sko blir som de fleste her anbefaler, Korkers eller Patagonia <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, en smart løsning for oss som ikke har lært å knyte lissene sjøl. <<l;D Hva når wieren ryker? er skoen bare å kaste da eller..?

ryker aldri  <<l   ;)

Ruster? (saltvannsfiske)  :rolleyes:

stod med denne modellen i handa og turte rett og slett ikke velge disse pga akkurat det du sier lars... vi har jo noen kilo salt på føtta i løpet av et år og det er INGENTING som ikke koriderer-irer-ruster! valget falt da på filt og lisser (forbruksvare!!!) den nye freestone støvelen med forsterkninger over halve skoen virker meget gode for ikke å snakke om en hygelig pris til 999,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd vi tenker likt Kulla.

Selv for en feit mann som meg sjæl så klarer jeg enn så lenge å knyte skolissene. Vil heller ha en stang som trer snøret selv og knyter på flua. Sparer mer tid på det  ;D

Mine nye sko TROR jeg blir Patagonia. Korkers siklet jeg litt på i fjor, men etter å ha lest uttallige hendelser med både gamle og nye modeller så er jeg redd at "keep it simple, stupid" er et greit motto. Jo flere avtakbare deler jo mer kødd og problemer blir det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...