Gå til innhold

Vulgataen kommer også i 2012...


Anbefalte innlegg

Jammen kom ikke vulgataen dette året også :P...

Fikk lurt meg ut en snartur nå i kveld.

Hadde et lite håp om å kanskje få se noen i dag og det fikk jeg :).

Ikke mange men det var da en håndfull og nok til at noen fisker reagerte på mine immitasjoner.

Noen dager til nå så tenker jeg det er skikkelig igang <<l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likeså spennende som hvor lurer jeg på når på døgnet dette skjedde?

Hva er den optimale tiden (tidsperiode på døgnet) for vulgataklekking, noen som vet?

Jeg var der fra rundt halv åtte,men så nok ikke de første før rundt kl ni.

Erfaringsmessig så skjer det ikke noe før åtte-ni tida på kvelden,hvertfall ikke når det er så varmt som det har vært den siste uka :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sånn ca i landet var det du befant deg? Digg at vi kan treffe på dem i år også  <<l

Dette er øst for Årnes,ikke veldig langt over til Bjørkelangen heller ;).

Alltid deilig å se de første vulgataene <<l.

Nydelig! Da er det ikke noe å vente med lenger :D Vulgata blir hovedprioritet ca fjorten dager framover i tid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpa på vulgatafiske i går, men sur vind stakk kjepper i hjulene for den planen. Til og med fuglesangen var kraftig redusert i går kveld. :-\

Opplevde Sulphureaklekking utpå kvelden da som ett plaster på såret. Pene døgniser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likeså spennende som hvor lurer jeg på når på døgnet dette skjedde?

Hva er den optimale tiden (tidsperiode på døgnet) for vulgataklekking, noen som vet?

Der jeg fisker er det alltid best fiske midt på dagen, kl12-16. Da er det som regel kraftige klekkinger daglig i et par uker fra nå. Spinnerfallet er ikke så bra her av en eller annen grunn..

Optimal tid vil nok variere noe fra sted til sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vulgatafiske er vel det eneste som funker i hard vind eller regn. Lepto derimot har du liten sjangs til å se selv om dette fisket gir mer steady fiske og mer fisk ;D

Full fart på Vulgataen i Nordmarka i flere mindre vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her klekker vulgataen stort sett fra 10-11 tida og fram til ca 14. Men av og til også på ettermiddag/kveld. Spinnerfall på godværskvelder fra vinden stilner.

Litt tidlig oppi her ennå, men er nok ikke så lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...