Gå til innhold

Surna


pistus

Anbefalte innlegg

En og en halv arbeidsdag igjen til man setter seg i bilen på vei oppover til min gamle venninne" Surna :D Hadde planer om Gaula på åpninga i år,men grå og kald elv er ikke noe særlig å trakte etter....Surna derimot fisker bra på høy vannstand og 5,2 grader"s elvevann,slipper også dårlig sikt pga mindre leireavrenninger og jordbruk enn i Gaula,hun blir konjakkfarget bare-noe som alle veit er alt annet enn dårlig for fisket <<l Blir en kjølig helg i regionen,noe som fordrer vinterbekledning"under vaderne...sludd i fjellet og regn langs kysten! Men hva gjør vel det,er man bitt av salmo-nellaen"-er det lite som setter en demper på første morgen i ufiska lakseelv ;D Skitt fiske til alle andre her inne som har ventet på denne dagen i noen måneder,som snart er her!! Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris! Men det ligger vel an til mye og kaldt vann, ja, så mye sne som det fortsatt er i fjellet. Den kalde værtypen som er meldt er kanskje ikke bare dumt, så slipper man at alt smelter på en gang. Hvor skal du fiske?

Jeg skal til Surna først i uke 25, blir lenge å vente....

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage

Skitt fiske! Går det trått kan du jo ta 15 min i bilen til naboelva Søya. Typisk flomelv, men fiske på høyvann i elveoset er noe å teste uansett vannstand.

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En og en halv arbeidsdag igjen til man setter seg i bilen på vei oppover til min gamle venninne" Surna :D Hadde planer om Gaula på åpninga i år,men grå og kald elv er ikke noe særlig å trakte etter....Surna derimot fisker bra på høy vannstand og 5,2 grader"s elvevann,slipper også dårlig sikt pga mindre leireavrenninger og jordbruk enn i Gaula,hun blir konjakkfarget bare-noe som alle veit er alt annet enn dårlig for fisket <<l Blir en kjølig helg i regionen,noe som fordrer vinterbekledning"under vaderne...sludd i fjellet og regn langs kysten! Men hva gjør vel det,er man bitt av salmo-nellaen"-er det lite som setter en demper på første morgen i ufiska lakseelv ;D Skitt fiske til alle andre her inne som har ventet på denne dagen i noen måneder,som snart er her!! Pistus

Skitt fiske Øivind!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Atle!  Fisker Skei-Tellesbø-Honnstad,alt etter som ;) Fiska mye Søya og Bævra i gamle dager,blitt dårligere desverre i de  elvene,vi hadde flere laks og peen sjøørret for 10-15 år siden i Søya langt oppe,fiska flomålet haugevis av ganger,men det er nedadgående med enkelte go"stunder,Toåa kan også gi fisk,hvis man klarer å skaffe kort...Kun timer igjen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage

Har fiska alle elvene du nevner, men det er lenge siden. Fiska i Toåa i 1997. Husker fremdeles småseien som luska etter wolly buggeren min i fjorden utenfor elva. Rett ved beina mine ble seien spist av en kjempestor blankfisk. En flott opplevelse selvom det ikle ble fisk på land.

Skitt fiske!

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Atle!  Fisker Skei-Tellesbø-Honnstad,alt etter som ;) Fiska mye Søya og Bævra i gamle dager,blitt dårligere desverre i de  elvene,vi hadde flere laks og peen sjøørret for 10-15 år siden i Søya langt oppe,fiska flomålet haugevis av ganger,men det er nedadgående med enkelte go"stunder,Toåa kan også gi fisk,hvis man klarer å skaffe kort...Kun timer igjen ;D

Det er så vidt jeg vet fritt kortsalg i Toåa, så å skaffe kort der skal ikke være noen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det blitt fritt kortsalg der? Ja tiden flyr... Godt å vite,takk for info!

Var i hvert fall det da jeg var der sist (for et par-tre år siden), og det er ingenting på hjemmesidene til elveeierlaget som tyder på at det er forandret siden den gang. Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en privat del midt på og et lite stykke v nederste brua, ellers et kort for resten....og en bag limit pr dag som er omtrent like stor som pr uke i Surna..forstå det den som kan.. ??? .

men det er lov til å gi fisk til fiskerlaget gjennom trekassene som ligger her og der, og så finnes det noe som heter C&R.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet hjem igjen fra Surna,minusgrader-snø-sludd gjorde det til en heller utrivelig lakseåpning :-\ Ble tatt lite laks i helga,men det var jo begrenset med fiskere som gadd i kulda....så noen fine på vei oppover elva,men det er for få av dem,så det blir ikke noe "trøkk"på fisket....fikk etpar ørreter på flo/fjære elv på enhånds.Men nye muligheter om 14 dg,men da er det Gaula som gjelder 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage

Kommet hjem igjen fra Surna,minusgrader-snø-sludd gjorde det til en heller utrivelig lakseåpning :-\ Ble tatt lite laks i helga,men det var jo begrenset med fiskere som gadd i kulda....så noen fine på vei oppover elva,men det er for få av dem,så det blir ikke noe "trøkk"på fisket....fikk etpar ørreter på flo/fjære elv på enhånds.Men nye muligheter om 14 dg,men da er det Gaula som gjelder 8)

Hørte også at det var trått, men man kan jo ikke vinne hver gang. Da hadde det ikke vært noe morro.

Gaula blir helt sikkert bra, når vannstanden går litt ned. Ellers er det jo alltids muligheter lengre nord.

  :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...