Gå til innhold

Sesongen 2012 Berbyelva


Atle L

Anbefalte innlegg

32m sier du?!? Hakke målt, men kanskje de er det fra klasse 8 og opp, men mine i klasse seks og syv står det 27,1m på.....-men med fortom og stang så blir det vel 32m ;)

-Ikke særlig fornøyd med coatingen heller. For mjuk/ømtålig. (Klarte å kappe gjennom ved å klipse løpelina i spenna på linekurven. Plastikk spenne!!! Jaja, det er vel ingen snørediskusjonstråd så jeg legger av nå.

Gleder meg til neste uke. Kommer sikkert til å bruke coastal #7 Fast Intermediate litt i år selv om det er mye vann til uka. Kanskje jeg blir mer overbevist. Er vel uansett ikke så jæv_a nøye bare man koser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sees vi i elva den 25 Atle? Vi er 3-4 stk som ligger i lavvo ved brua,må hente kortene på Fredag så vi veit ikke om vi blir fra Fredag og satser litt sjøørret i nærområdet,eller om vi drar hjem igjen og kommer på Lørdag og fisker ifra 1200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Knut  <<l Ja,sesongen er smått igang,er vi heldige så blir det en sommer som i fjor-fiskesommer-med regn og god vannføring i de fleste elver,fruen er vel ikke helt enig i det....snakkes ved elva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget spesielt dette fisket. Blir landa ca 180 laks. På 3mnd i den elva. Er glad jeg fikk en flott laks ifjor på enhånds:-) ikke noen garanti for at det skjer i år. Skal uansett kose meg ved elva. Bli bedre på underhåndskast og ligge mye i lavvo. God mat og kaffe og en liten dram blir knall det;-) fisk er ikke alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte over elva ved Svingen før i dag og så flere folk i laksedress. Vannstanden så rimelig fin ut etter mitt syn og det frista å prøve noen kast. Hvor lenge holder elva åpen for fiskeog er det fritt frem for folk flest? Eller deler dem ut kvoter på sonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kim 8) Strekket ved svingen er åpent frem til 15-8 og ikke noe problem å få kort der. Du kan kan kjøpe kort hos Gilstedt jakt og friluft i Halden eller i det hvite huset på høyre hånd etter brua. (første huset på høyre side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Atle. :)

Regna med at det eldre paret i det hvite huset fortsatt solgte fiskekort for det har dem gjort i mange år og jeg husker jeg var med mormora mi da jeg var en knøtt på butikken dem dreiv ved campingen i sin tid. Dette er minner som strekker seg over 25 år bakover i tid og jeg har har fiska i like mange år i skogene ovafor der. Huff som tiden går. Hadde min ørretdebut ikke langt unna Svingen i tidlig alder. Det var store greier. :)

Husker dem fortalte om en far og sønn som hadde kjøpt ett snoopi fiskesett i butikken og videre tuslet ned til elva for å prøve lykken. Gutten som var på en alder mellom 8 og 10 hadde visstnok fått på en kjempelaks og faren hadde stått der på kanten og hoia som en sinnsyk. ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...