Gå til innhold

Tips til fine ørretvann i Nordseter området?


lolb0b

Anbefalte innlegg

Foreldra til dama har kjøpt seg hytte på Nordseter.

Så tenkte å ta meg en tur sammen med dama i løpet av sommeren. Skal selvfølgelig ha med fluestanga. Men ingen av oss er kjent i området. Og lurte på om noen her var villig til og gi meg noen tips til gode vann. Iallefall peke i riktig retning. Åstaelva renner jo også forbi en liten kjøretur unna, så noen som vet hvordan forholda er der?

Alle tips tas imot med stor takk!

Send gjerne på pm, om dere ikke er villig til å dele med alle =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grotjønn, øvre og nedre Hunntjønn, Lyngen, Bulonen og Smiubelgen har mye bra ørret. Åsta er jo ei nydelig elv. Var der for to dager siden. Ingen døgnflueklekkinger men mye fjørmygg som fisken tok. Fikk 8 stykker hvorav største kanskje 400 gram. Og det er jo nettopp problemet med Åsta. For mye fisk og for liten fisk, men det finnes jo en og annen bra ørret med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis du søker på OFA forumet finner du også litt info. Jeg har fisket i Reinsvatnet i Kriksvika. Langgrunt ved campingen. Fått noen fine der. Ellers har jeg fisket for lenge siden i Matfattjern. Hørte at det fortsatt er mulig å lure en ørret der, men det er ikke sikkert de er så store. Ellers er de vanna Hermann beskriver også bra. Har ikke vært i Lyngen, men har planer om å dra dit. Hørt det er bra ved utløpet på kvelden. Ellers var jeg på Jogrimen i fjor. Det var sykt med vak, men det klekka et insekt vi ikke hadde i boksen, så det ble noen på reservestanga, sluk. Ellers så er det ørret stort sett "over alt". Ellers så er det ørret i vannet nedenfor "Sportellet" også. Der kan du lure den på flue. Har tatt et par på maur på siden opp mot sportellet. Mulig å gå rundt hele vannet, men på østsiden av elva bør du som regel ha med vadere. Kommer ann på hvor tørt det er.. Skitt fiske!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ellers kan det nevnes at det klekker mye Vulgata i Åsta i området rundt Skvaldra om dagen. I hvertfall for to dager siden når jeg var der sist. Da er det faktisk sjangs på forholdsvis stor ørret i Åsta også. Fikk flere harr opp mot kiloen og noen ørret rundt 6 - 800 gram. Så større ørret også men utenfor kastehold for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...