Gå til innhold

Nytt utstyr, hjelp søkes!


DLL

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg startet med fluefiske i fjor og har arvet/lånt utstyr av min far frem til nå. Nå føler jeg at tiden er inne for å gå til innkjøp av eget utstyr.

Jeg har prøvekastet en Fluvius 8'6 #3 og syns denne stangen er utrolig god. Da jeg også er på utkikk etter en #5, så lurer jeg på om Fluvius 9'0 #5 eller #5M kan sammenlignes med Fluvius #3, hvis man ser bort i fra klasseforskjellen.

Aksjon/dyp/rask osv. sier meg ikke så veldig mye, men hvis noen har kjennskap til Fluvius serien og evntuelt kan komme med forslag til andre stenger som kunne ha passet meg hadde det vært topp!

Mvh DLL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser bort fra min avatar, og at jeg jobber i butikk, og at vi fører de fleste merker. Så synes jeg ikke du skal dvele så mye over aksjon/dyp/rask siden du nevner at du er en nybegynner.

Hvor du handler spiller ingen trille, men at du velger en Fluvius 5'r ser jeg på som noe av det beste kjøpet du kan gjøre innenfor den prisklassen. Jeg sier du skal handle 5 M. Det er en meget bra stang, den er flott bygget,dvs den ser bra ut, og den er priset nesten litt for lavt etter min mening samenlignet med mye annet.

Jeg har kun prøvekastet den, og da mange ganger, men ikke brukt den i en fiskesitusjon. Jeg kan ikke fortelle deg at det stangen for deg følelsesmessig, bare at du for en topp stang du sannsynligvis blir meget fornøyd med <<l <<l <<l.

Hvis du har mulighet så test, hvis ikke, så må du vente til denne tråden blir full av alternativer du ikke har tenk på ennå .

Mvh Robban

Team Kålhue

Gero Sportsfiske <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to  :D

Robban:

Som nevnt så har jeg prøvekastet Fluvius 8'6 #3, kan denne sammenlignes med Fluvius 9'0 #5M? Har du i så fall en snelle du ville valgt til denne stangen?

#3 settet blir seende slik ut:

Fluvius 8'6 #3

Danielsson Original Nymph W

GL Highwater WF3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to  :D

Robban:

Som nevnt så har jeg prøvekastet Fluvius 8'6 #3, kan denne sammenlignes med Fluvius 9'0 #5M? Har du i så fall en snelle du ville valgt til denne stangen?

#3 settet blir seende slik ut:

Fluvius 8'6 #3

Danielsson Original Nymph W

GL Highwater WF3

For det første kan du ikke sammenligne en 3'r med en 5'r uannsett merke og innen samme merke.

Du må tenke bruk, stillevann, småelv, elv , fjell osv.

Jeg ville ikke valgt en en langklump(higwater) til en 3'r. Jeg ville valgt en GL Presentation(8,5m) eller tilsvarende produsent. En 3'r er en kosestang som er følsom for vind og lange presentasjoner, kort og godt en kosestang. Små elver og stillevann i trange situasjoner. Jeg har ikke enda truffet 8,6  fotere 3'r som presenterer med 13+ meterklump sånn vi forestiller oss at det skal være.

En kort klump kan kastet langt med, men da vil seff du som kaster settes på prøve. Det går greit det  åsså uten å disse lina.

Første tanke til snelle til din fluvius 5m måtte være en Danielsen Dryfly <<l.

Her får du en overløpsbrems som har funka langt tilbake så lenge jeg kan huske og jeg har hatt alle modellene som da het Loop. Supersneller <<l.

Problemfri snelle og lang levetid <<l.

Men nå har det seg sånn at dette er en hobby, og hobby'r er kuult. Med hobby får man etterhvert mange sære kvaliteter og en av dem som er mine er at at sneller skal stå i stil til stang <<l.

Hvis valget skulle falle på en fluvius så ville jeg kjøpt en Eikre snelle åsså. Jeg har en snellefetisj og de inngår i min ønskeliste.

Alle har dryfly, du har Eikre snelle og tre spoler samtidig ;D ;D ;D ;D

Neida seff liker jeg snella, men selv i butikk har vi ikke råd til alt :D

Mvh

Robert Sørvik

Team Kålhue Gero Sportsfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...