Gå til innhold

Blefjell


TrulsR

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er 3 stykker som skal på tur til Blefjell om ikke lenge, og lurte på om noen er kjent i området hva fiskevann angår?

Er det ørret i vannene på toppen, eller burde vi holde oss lavere under 1000 m.o.h.-grensa for å få noe fisk?

Tar også gjerne i mot tips om andre "severdigheter" i området!

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er ikke snø i Blefjella av betydning nå... er det i forbindelse med hyttetur dere reiser dit eller skal dere er det telttur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk over Blefjell, Bolkesjø-Lufsjå over Sigridsbu-Eriksbu-Øvre Fjellstul-Daggrø for et par år siden, midt august, lå bl.a. i telt ved Blomtjønn og fisket noen timer i Åklitjønnan ved Eriksbu, hvor det var en heftig aktivitet på Bibio, men så stort sett bare småfisker og fik et par på 2-3 hekto.

Ble ikke mye fisking, men skulle gjerne gitt det et forsøk, flere vann som så interessante ut, hele veien over fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror dessverre overbefolkning av ørret kan være ett problem der oppe, ser ikke ut til at så mange har fått noe av skikkelig størrelse der på en stund. Hvor må man gå for å dra opp en anstendig ørret om dagen? Synes det er samme regla med småfisk overalt  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

man må til de traktene i Hedmark for å unngå veldig kaldt smeltevann og småfisk..... generelt er det for tidelig på snaufjellet nå de nærmeste ukene dersom man vil ha et trivelig fiske.... snaufjell er det lite av i den delen av hedmark som jeg ville sende dere nå, det er fordi at snøsmeltinga kom sent. Sånn er det bare.... et godt tips er uansett å sky steder hvor det finnes mye hytter for da er det mulighet for at det er foregått mye fiske. Is`s hard to be a fisherman og bo i Vestfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is`s hard to be a fisherman og bo i Vestfold.

Har merket dette godt de siste årene  :-\

Har du noen anbefalinger til ålræjte turområder i Hedmark med godt fiske? Må ikke være fjell, så lenge vi slipper å vasse rundt i myr er vi i grunn fornøyd :)

Edit: Femundmarka er vi selvfølgelig klar over allerede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hytte på Blefjell men det er aldri der jeg drar på noe annet enn dagsfisketur! Men det ligger noen fine vann opp mot Bletoppen om dere orker å gå noen timer. Jeg har vært der inne et par ganger og fått pen fisk, men om isen har gått enda er jeg usikker på? Ved mer snørike vintre har jeg gått med snø midt på låret til Bletoppen i slutten av juni  ;D Det er jo og muligheter for pen fisk i vannene på 7- 800 meter også men det er mye folk da  :rolleyes: kom akkurat fra 3 dagers tur i Huldreheimen og der er verken tilstedeværelse av folk eller fravær av fisk noe problem  ;) Men skal man ha fiskevannene for seg selv må man jo gå noen timer  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra Ble! Kan melde om dårlig fangst  og dårlig vær, men en flott tur for det. Fikk inntrykk av at det ikke var noe fisk i vannene rundt Bletoppen. Prøvde oss litt i Sigridsvatnet, uten resultat. Så heller ingen vak i noen av vannene på veien over fjellet.

Vi gikk fra Nordstul til Eriksbu med en sovestopp på Sigridsbu (en jævla tur med 20 kg på ryggen), og litt østover til veien ved Einarstjønn. Noe ørret var det å få ved Eriksbu, men ikke store sakene - knapt store nok til en kveldsmat.

Men til tross for lite fisk hadde vi en fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...