Gå til innhold
  • 0

Gudbrandsdalslågen bra?


Kenny Nguyen

Spørsmål

Jeg skal sammen med 3 andre kamerater ut på fiske tur til Gudbrandsdalslågen torsdag, men verken jeg eller noen av gutta har vært der. Åssen er det der borte? Hvilken sone burde vi dra til, om vi skal fiske mest med flue? Er det lov til å vade der? Så har jeg et annet spørsmål, jeg ønsket egentlig loop evotec 100 til denne turen. Klarte ikke å finne den noe sted i går. Skittfiske hadde det, men ikke i #5. Er det noen som kan anbefale et snøre som er jevn god mot loop, eller kanskje bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Kenny, send meg en pm, så skal jeg gi deg det beste tipset til Glågen du kan oppdrive  <<l

På denne vannstanden som er nå?  :D

da vil jeg også ha en pm ,hehe  :)

neida,men jeg følger godt med og har kjørt noen mil og sjekka, men når alt fra lora , jori og ottaelva fyller på med så såpass mye vann nå så har jeg ingen gode ideer, bortsett fra nice harrfiske i sideelvene (småelvene vel og merke)  :)

sikten som er problemet... :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg har lest litt og spurt litt rundt. Fant ut at det var mye vann i lågen, så vi sikter til mindre elver. Planen er å kjøre til dovre, og ta alt derfra. Det kan da bli spennede, med tanke på at ingen av oss er kjent noe sted enn hedmark :P

Harr er artig, men etter å ha spist endel harr, gjedde og sett endel Lars Monsen i det siste. Så har vi blitt ganske kravstore, "får vi harr og gjedde takker vi for maten. Får vi ørret så takker vi for at vi slipper å spise harr, og gjedde" planen er å ha fisk som hovednæring. Pølser og alt annet som backup og tilbehør!

Takk for svar, sender deg pm ∆ndré_Brun :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg har lest litt og spurt litt rundt. Fant ut at det var mye vann i lågen, så vi sikter til mindre elver. Planen er å kjøre til dovre, og ta alt derfra. Det kan da bli spennede, med tanke på at ingen av oss er kjent noe sted enn hedmark :P

Harr er artig, men etter å ha spist endel harr, gjedde og sett endel Lars Monsen i det siste. Så har vi blitt ganske kravstore, "får vi harr og gjedde takker vi for maten. Får vi ørret så takker vi for at vi slipper å spise harr, og gjedde" planen er å ha fisk som hovednæring. Pølser og alt annet som backup og tilbehør!

Takk for svar, sender deg pm ∆ndré_Brun :D

Røkt fersk harr er jævlig snadder spør du meg :) har du en abu røkovn så test det  :)

som sagt så er det sikten i vannet som gjør att jeg er skeptisk akkurat nå til selve lågen i tilegg til vannstanden (sist jeg sjekka for noen dager siden) sone 3-4-5-6 , jo lenger opp i lågen, desto verre er vinden der oppe også  ;D

så derfor vil jeg ik sende dere på en eventuell bomtur, slik jeg hadde  :)

Men flott om Mr.Brun vet om noe jeg ikke vet på den vannstanden/sikten i vannet som jeg opplevde for noen dager siden  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Du har ganske rett, med vi har ikke det utstyret:(

Jeg har vært høyt opp, langt inn i namsskogan og tatt på snø, og ja det kan bli vind som bare f...

Samtidig så kan det bli skummelt vindstille, men bomtur på første lang fisketur. Ja det er absolutt ikke umulig, men da får vi utforska og en awesome roadtrip! Sommerferien har bare starta, og det kommer til å bli mange turer i år! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Du har ganske rett, med vi har ikke det utstyret:(

Jeg har vært høyt opp, langt inn i namsskogan og tatt på snø, og ja det kan bli vind som bare f...

Samtidig så kan det bli skummelt vindstille, men bomtur på første lang fisketur. Ja det er absolutt ikke umulig, men da får vi utforska og en awesome roadtrip! Sommerferien har bare starta, og det kommer til å bli mange turer i år! :D

kult med roadtrip da , ønsker dere lykke til iallfall , sa ikke dette for og være noen gledesdreper, men du spurte om det var bra i g.lågen nå, og det er det ikke med tanke på sikt og vannstand ,sist jeg sjekka iallefall , og på vannstandmålingene så ser det heller ik så bra ut  :)

Jada det skjer att det blir vindstille, men så er det slik da att vi skulle hatt vindstille fra helst klokka 13.30-16.30 ,i beste klekketid , hehe og det er ikke alltid det skjer ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg skal en tur oppover i helga. Hvordan er ståa på vannstanden etc nå? Jeg har sjekka talla her: http://ekstern.eidsivaenergi.no/default/Public/Vannstand/vannstand.html, men disse sier meg dessverre ingen ting da jeg ikke har overvåket talla her over tid.

Jeg skal ha tilholdssted på Hafjell. Tenkte også å ta med nevøer (6-10 år) på fiske. Er fjellfiske da å foretrekke nå om dagen? Er det greit fiske i nærheten av Pellestova og omegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...