Gå til innhold

Stordalselva (Fosen) og SØ ørret !


shooter 2

Anbefalte innlegg

Leser i site 'Jakt & Fiske' at Stordalselva er på tur til og bli sjøørretelv !  Etter telling og registrering siste året har det hvert et sollid innsig av ørret og da lurer jeg på om dere som har fisket der siste sesong har merket dette og hva er gjennomsnittstørrelsen på fisken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har vært der i år og kan bekrefte at det er mye sjøørett, men det er nok fordi det er lite innsig av laks i år pga flommen som var for 4 år siden....sannsynelig at den drepte mye av smolten. Tidligere år har jeg også erfart et det øker med ørret når laksen ikke er der

Snittstørrelsen på sjøørreten ligger nok på 600 gram, men ikke uvanlig over 1kg og opp til 2kg. Jeg fikk et par på 1 kg og en på 1,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med svar ! Jeg har fisket mye i Stordalselva men ikke de to siste år men mest nedenfor fossen tidlig (mai) men også på de øvre deler senere på sommeren og ikke hvert så ofte og få ørret men etter og ha lest J&F var dette intr. og høre hva dere opplever der nå . Var vel ovenfor vannet de hadde opplevd en god del sø.ørret i fjor hørte jeg . Er det 2 ørret pr. dag som er kvote nå eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...