Gå til innhold

Ny Runde?


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Det hadde vært moro med bilder av fluene. Har en av dere muligheter til å ta noen greie bilder? Det hadde gjort seg å fått mønstrene inn under flueringen: http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=div Eller hva?

 

Og hvis dere gidder å bruke 5 minutter hver på å sende meg en materialiste i tillegg så hadde det vært supert. bilder og kommentarer til fluer' date=' fiskeopplevelser o.l. mottas med takk & :D[/quote']

 

Det må vi vel kunne ordne!!

Kan sende bilder og beskrivelse av mine!!

Sender vi de på mail til deg Rune?

 

Høres bra ut :D Har du mulighet til å ta bilder av de andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Bindebeskrivelse på Antronmyggen:

 

krok: tmc 2487, 16.

abdomen: sort antron

thorax: Flyrite nr.2, sort

bein: Cdc

vinger: hvitt polygarn

 

Bakkroppen lages ved å feste tråden og surre den bakover, stopp når du har kommet halveis til mothaken og fest inn et stykke sort antron med noen få stramme surringer. Så tvinner du antron biten helt til den begynner å bli littegrann "krøllete" Nå tar du og legger den dobbelt i ønsket lenge og legg to HARDE surringer rundt, og en del foran så du låser det hele og at de to surringene holder seg stramme. Vingene og cdc fibrene fester du inn sammen med noen åttetallsurringer. De skal stå rett ut som en spent spinner vinge. Er den overskytende biten av antron festet helt inntil den forlengede kroppen? Bra! Denne biten skal du bruke som ryggskjold får å holde vingen nede og skrått bakover ut til siden. Dra cdc fibrene nedover og klipp dem i lik lengde med krokspissen. Syns du vingene skulle ligget nærmere kroppen? Da justerer du det med littegranne lim. De skal forresten være en anelse kortere en kroppen.

post-817-13949845790178_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg henta fluene. Dette er bra fluer må eg sei.

Det er iallefall ikkje min siste fluering, og dei skal prøvast i nermaste framtid.

Likte godt "Ingars musthave" :D Eg er brennsikker på at eg får fisk på denne neste tur eg er på, og raport kommer :roll:

 

Det er greit at du legger ut bilde av den overdimensjonerte palmeren :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' hvis det er greit for alle så gjør jeg det!![/quote']

Seff greit det. Jeg har jo allerede posta et bilde av myggen min, men her kommer den igjen. (LItt dårlig bilde).

 

Ganske enkel sak. Inpirert av ulike mønstre, men med min egen vri.

 

Kropp av sort bindetråd, ribbet med hvit bindetråd, på en #18 TMC 2487 shrimp/caddis krok. Z-lon og grå naturell cdc bundet ned med åttetallssurringer. En runde eller to under for å løfte opp hacklesaken. Dubber thorax med litt cdc-rester. Sim sala bim.

 

mygg_416.jpg

 

 

Fikk forresten myggene i posten i dag. Mye snacks. Skal prøves. Kanskje allerede i morgen, om det ikke blåser for mye. Rapport kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Ingar... du har min velsignelse.

 

TMC100 #20

Uni 6/0 Sort

I-strand hvit floss bakerst(fremst)

Lureflash rib, type MO1 mother pearl.

Siman Ice Dub nr 11, Olive brown bust.

Antron visible.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en liten tur i dag. Det var ingen fjærmygg som klekket, så en ensom døgnfluespinner. Og det var alt jeg kune se av insektsliv. Satte på "Ingars Musthave" på fortommen og fiska den sakte inn med noen ørsmå rykk. Og det ga 3 napp i løpet av en time... Den ene fikk jeg kjørt en liten stund også, men den datt av et par meter fra land. Ingen store greier som bet på, men det beviser jo at flua virker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Henning

På den myggen nr6, fekk eg 3stk småørreter på igår.

 

Virker som ei bra flue, for det var ikkje så mangen mygger på vatnet men fisken tok dei som var.Fekk dei 3 eg kasta på.

Kroker bedre en feks palmermygg da det ikkje er noko hackle og drit i veien for kroken/krokingen.

 

Landet og veldig fint på vatnet.

 

Faen det er morro å fiske med tørrflue!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...