Gå til innhold

sjøørret ring for høsten 2012


Pættis

Anbefalte innlegg

noen som er med på en sjøørret ring med fluer for høst fiske? sesongen er et par måneder unna start og alltid kjekt med et "ukjent" mønster eller to i boksen. de fleste av oss gror jo fast i et par tre mønstre og det er alltid moro og teste andre varianter og mønstre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

helt klart! jeg har forlagt en boks stappfull av mine sjøørret travere et eller annet sted på mølen for noen uker siden så jeg har litt av jobb foran meg  ;D boksen er grå og ligger på en grå stein... hehe! men type 5-6 stykker eller det tynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Kan bidra med en hvit/rosa zonkervariant med æljhode alla Streaking Caddis

høres bra ut raymond!  ;D

selv så blir det nok semi griser eller pg!

(skrev at du støtter feil rødt lag så du får ikke bli med 10 ganger men sletta det, sorry klarte ikke dy meg! hehe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Så det går på farge også nå, ikke så PK i dagens samfunn kanskje? ;D ;D

Har noen andre kreasjoner på lager om jeg må lage flere. Prøv å skrap sammen 8-10 stk og om alle lager 2 hver, blir det mer enn nok fluer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jeg faktisk være med på.

Er ikke så god på disse fluene, men kan gjøre et forsøk :)

med dine kunnskaper på mindre fluer som flyter så tviler jeg ikke et sekund på at du oppe og forbi våres (i det minste mitt) nivå på null tid  ;D

skal vi si 8 stk i ringen så er vi happy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å binde opp noen wolleybugger varianter av grønn salardubbing med frisert brun uv polarchennile som hale å ribb. Hadde et smått fantastisk fiske med denne kreasjonen i hardangerfjorden. fikk ca 30 SØ på to dager med 4 over to kg <<l

Denne fargecomboen ser sæksy ut ;)

Binder både ufortyngede og fortyngede med kulehodeøyne <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Blir kjedelig om alle skal lage reker, bare en liten observasjon <<l

Kommer til å lage en rosa zonker med ælj og muligens en liten cdc sak som har funket bra på sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi oppe i 10 stk, dvs 20 fluer pr man så da slutter vi ringen der så vi får tid til å binde opp saltvanns jegerne til høsten! tenkte siden henning ville ta seg av bildene er vel også han et godt utgangspunkt for å være motakker og distubritør for skapningene. om dette er greit for han selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Ok folkens.

Da gjør vi følgende.

Dere sender deres bidrag til meg:

Henning Sæbø

Olderhagen20

5454 Sæbøvik.

Dere legger fluene deres i en konvolutt, og legger ved penger til returporto.

Legg ved deres navn, adresse og merk med forumsnavn.

Dere sender da ni sett med fluer, altså 18 stk (da dere ikke trenger å sende fluer til dere selv :) )

Når alle bidrag er mottatt, fordeler jeg dette og sender i retur.

Jeg tar også bilder av alle fluene og legger ut her.

(Ikke legg ut bilder av deres fluer selv, da det må være litt spenning i hva som kommer i pakken :) )

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...