Gå til innhold

Hardangervidda uke 30-31


leifa

Anbefalte innlegg

Da er sekken min og kløven til bikja pakket og vi er klare for 2 uker i telt på vidda kun vi to, en lenge etterlengtet tur  ;D Planen er svært åpen og fiskekort for både øst og vest er annskaffet  8) Det eneste jeg nå har planlagt er avgang fra Synken ved Mårvann med Vestlig retning så får turen ta form etter vær og fiske. Kanskje jeg møter på noen av dere andre forumdeltakere i løp av mine 2 uker om dere møter en kar med en svær sjæferbastard så er det meg  :D skal notere litt underveis å legge ut referat etter turen. Noen andre som har vidda planer nå de nærmeste ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg var i Mårfjelltraktene fra fredag til mandag liten kuling og regn så det ble mye primusfyring og rødvin de dagene og heller lite fluefiske  8) Lå dere i lavo mellom de 2 vannene RBK 01 ? Mandag gikk turen ned til Lågaros og det ble noen dager langs lågen med fisk nok til mat før turen gikk mot Raudhelleren og djupa med perfekt tørrflueføre  ;D Avsluttet turen med å gå fra Imingfjell til Blefjell på 2 dager noe som viste seg å være vel amisiøst, men etter dagsøkter på 12 og 18 timer så kom jeg endelig frem sofaen på hytta her sjelden vært så god  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ver det nok ikke oss du har sett. Vi var oppe ved Viuvasstjønna fra 25. til 30. Hadde mye vind, men nesten ikke regn. Hadde noen timer med fantastiske klekkinger av vårfluer, døgniser, fjærmygg, mygg, daddy longlegs, bibio. Det var total eksplosjon i et par timer. Kompisen telte 14 døgnfluer på ryggen av fiskevesten min. Hadde et par timer med vakbonansa, så blei det tatt av vinden. Vi fikk matfisk nok, så vi var relitvt gost fornøyd med turen.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...