Gå til innhold

Fiskeriminister som eier aksjer i oppdretsindustrien


vanntur

Anbefalte innlegg

Bra Nils!

Jeg er ikke sikker på at det vil gjøre all verdens nytte, men som du sier er det i hvert fall noe.

At man blir kvitt oppdrettsnæringen er nok mye å håpe på, men om lus og bæsj kommer under kontroll er jo mye gjort. Jeg tror som tidligere nevnt ikke at en fiskeri-minister med store eierinteresser i Sinkaberg-Hansen nødvendigvis er den aller verste i FHD. Hun vet at hun har flomlys på alt hun driver med. Dessuten er hun åpenbart driftig. Men for all del, jeg er skeptisk!

Det jeg tror er viktigst er at alle vi som liker laks i enden av snøret, og ikke er fornøyd med at den koster 29,90,- på Rema (som er mer en trussel enn et tilbud spørru meg..), samler krefter. Jeg synes også det bør være plass til mark-og slukfiskere i diskusjonen, til tross for at jeg kun fisker med flue selv mistenker jeg at begge nevnte grupper har det moro med sitt fiske også. ;)

PS; jeg kommer ikke inn på underskrifts-siden din. Må man registrere seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg legger ikke ut noen side for underskrift før det første brevet er ferdig.

Det går til miljøvernministeren og stiller spørsmål om hvorfor oppdrettsnæringen får lov å slippe ut kloakk urenset i havet.

Trenger seff noe hjelp med dette, og dette blir et brev fra alle som signerer!

Senere brev vil omhandle matuttak til oppdrettsnæringen, lus, rømt oppdrettsfisk, bromerte flammehemmere i norsk oppdrettslaks. Dette vil gå forholdsvis kjapt håper jeg.

All kommunikasjon vil bli lagt ut på fluefiskesiden, facebook og andre medier for å skape mest mulig publisitet og flest mulig underskrifter. Jo flere vi er, jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ikke ut noen side for underskrift før det første brevet er ferdig.

Det går til miljøvernministeren og stiller spørsmål om hvorfor oppdrettsnæringen får lov å slippe ut kloakk urenset i havet.

Trenger seff noe hjelp med dette, og dette blir et brev fra alle som signerer!

Senere brev vil omhandle matuttak til oppdrettsnæringen, lus, rømt oppdrettsfisk, bromerte flammehemmere i norsk oppdrettslaks. Dette vil gå forholdsvis kjapt håper jeg.

All kommunikasjon vil bli lagt ut på fluefiskesiden, facebook og andre medier for å skape mest mulig publisitet og flest mulig underskrifter. Jo flere vi er, jo bedre.

Fantastisk bra Nils!! Nå får vi det til her. Jeg er seff med på signering! Ang skriving av brev er jeg ikke så god, har ikke noe dypere/faglig kunnskap om oppdrettsnæringen eller laksen, bare et generelt bilde av situasjonen oppdrettsnæring+sjøen.. Men bare sende meg kladd eller noe du er usikker på, så kanskje jeg kan bidra likevel.  <<l

Må få facebooksiden når den blir tilgjengelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lager nå en ny tråd. Den ligger under Laks og sjøørret merket "Kampen for villaksen".

Har laget en kladd på brev som skal sendes til miljøvernministeren. Dette ligger åpent ute, og kan skrives på av medlemmer av fluefiskesiden. Når brevet er ferdig, sender vi det til andre forumer, samt legger ut på en side på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra initiativ Nils <<l

Kanskje litt for mange ørretfiskere på dette forumet men håper folk støtter opp om saken.

Ellers kan man følge med på hva som skjer i oppdrettsindustrien og tema anadrom laksefisk på www.reddvillaksen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...