Gå til innhold

Tips til fiske, Vinjesvingen


Knut Adolfsen

Anbefalte innlegg

Hei,

Har netopp hatt min råeste fiskeopplevelse "ever" i området du nevner. Jeg snakker da om deltaet i utløpet til

Vinjevatn. Tok 7stk ørret på 1,5 kg på 2 raske timer. Brukte Streaking Caddis, der noen tok tørt, mens andre tok i druknet tilstand. Bør også nevne at dagen etter på samme tiden så jeg ikke så mye som et vak:(

Jeg bor i sandefjord, men er godt kjent i strekningen Vinje - Grungedal. Mange gode steder der, men fiskekvaliteten er best nærmere du kommer Vinjevatn.

Send gjerne PM for detaljert info....tar gjerne andre gode fiskeplasser i bytte ;D ;D ;D ;D ;D

Arild 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre ASA, du kan ikke være altfor godt kjennt...

Da hadde du visst at i Smørkleppåis utløp til Vinjevatn er det forbudt å fiske, med mindre du har grunneiers tillatelse. Det er Harald Kvålen som eier der og han ønsker ikke at noen fisker der uten lov. Du har vært heldig som unngikk å bli oppdaget. Han følger som regel godt med.

Synes det blir feil å oppfordre til ulovligheter på forumet her. Om vi liker det eller ei så bør vi respektere grunneiers syn.

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjorni,

Hvis det du sier er tilfelle, beklager jeg forrige innlegg samt at jeg har fisket i dette området. Var ikke min mening å oppfordre til tjuvfiske. Normalt fisker jeg lengre opp i elven, retning Grungedal, men har valgt å prøve minst en ny fiskeplass hver gang jeg er på besøk. Det var slik jeg oppdaget denne gullplassen.

Uansett, er det mange gode plasser oppover i elven også.

Hmmm....lurer på om denne Harald Kvålen er glad i Cognac :rolleyes:

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene og korreksen. Skal holde meg på rett side av "loven", men skjønner at det er fort gjort å tråkke over hvis det ikke er skiltet godt. Høres uansett lovende ut så man starter som vanlig med god optimisme, men klok av skade ikke så høyt at null fisk gir en kraftig nedtur.

Skitt fiske og god helg.

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Joda, jeg kjøper fiskekort hver gang jeg fisker, men i elvestrekket som er beskrevet ovenfor er det et 'virrvar' av forsjellige fiskesoner og selvfølgelig må det kjøpes kort på forsjellige steder ???

På baksiden av fiskekortene er det avbildet kart over omeråde kortet gjelder for. Dette kartet er umulig å tyde, selv for de som selger dem. Det ulovlige omerådet som er nevnt er et eksempel på dette. Jeg kjøper kort og fisker i god tro på at kortet gjelder helt ned til Vinjevatn. På kortet kan du ikke se nøyaktig hvor sonen starter eller slutter, heller ingen skilter som indikerer noe-som-helst. Hva er da riktig å gjøre?

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...