Gå til innhold

Nytt fra Sage


Torleiv Grøndalen

Anbefalte innlegg

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

;D jeg driver å forsker på en heliumsekk til bruk på fjellet:)

Lars, jeg er ikke uenig. Så lenge utstyret fungerer og er lett nok så er det lite behov og vilje til nytenking. Skulle det dukke opp en stang som tilfredsstiller behov som du ikke trodde du hadde, så er det jo en helt annen ting :)

Tilbake til trådens tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vet du hva denne stangen bestod av? Har du testet stanga?

Nei,vet ikke så mye om hva Sandro Gatti gjorde,men jeg husker at Christian Brink

nevnte/skrev om denne stanga/blanksen.Jeg mener å huske at det var favoritten hans. :)

Dette var så vidt jeg husker i 2004.

Jeg prøvde å få tak i noen blanks for noen år siden,men uten sælig hell. ???

Jeg har kastet med en ferdig stang,den veier riktig nok etter de opplysninger

jeg har 70 - 80 gram.Jeg har sett at noen har veid litt forskjellige verdier.

Stanga var rask og crispy,og faktisk veldig nydelig på samme tid.

Jeg funderte lenge på det å kjøpe stanga av vedkommende som eide den,

men det ble med tanken.Planen var å strippe den helt ned,og så begynne på nytt.

Men tenkte som så,det må da være mulig å få tak i noen blanks? :)

Jeg ville mer enn gjerne den dag i dag kjøpt noen blanks,og brukt hardware

med minst mulig vekt.Hadde vært et artig prosjekt. <<l

Fått tynet den ned til under 50gram. <<l

Blanksen/stanga jeg snakker om var Gatti FRHP 905 - 3TA serien.

Så hvis noen vet om noen blanks,så......

Det burde jo skje noe, men så lenge "billig materiale" karbon selger, så er det nok ikke den store motivasjonen for nyvinning.

Den dagen produsenter og fluefiskere tørr å tenke utradisjonelt må vi nok vente lenge på. Pardigmeskifte, er det vi trenger om det skal skje noe ;D Det virker jo ut som nåværende tanker og teknologi har nådd en topp.

Det skjer nok noe en dag,men det tar nok litt tid.

Jeg ville nok tro at hvis du kunne vise til stenger med utpreget lavere vekt så ville nok flere enn bare

meg vise interesse,personlig tror jeg det hadde solgt,som det vi på godt

norsk kaller hakka møkk. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Det burde jo skje noe, men så lenge "billig materiale" karbon selger, så er det nok ikke den store motivasjonen for nyvinning.

Den dagen produsenter og fluefiskere tørr å tenke utradisjonelt må vi nok vente lenge på. Pardigmeskifte, er det vi trenger om det skal skje noe ;D Det virker jo ut som nåværende tanker og teknologi har nådd en topp.

Vel, den dagen folk klager over at dagens stenger er for tunge så ville kanskje produsentene gått i bresjen for å finne på noe lurt, men akkurat det hører man vel sjelden noen klage på  ??? Isåfall vitner det om tvilsom helse  :o

Syntes dagens stenger er mer enn lette nok som de er, jeg.

Har heller ikke bruk for lettere sang, ser overhodet ikke poenget. Fjerner man vekta i bunndelen, så forsvinner momentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt observasjon om One.. Den funker på 3 meter og 30 meter like greit.

De som har hue langt inn i nostalgien ( :rolleyes:) vil ikke klare å se dette.

Det gjør min snart 10 år gamle T&T-modell også. Jeg er en like dårlig kaster på alle hold, det er bare mer synlig på 30 m. Rart det der. Betyr det at jeg har hue langt inn i nostalgien?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer mæ til den Sigve. Lurer også på hvordan den er.

Hva er de største forskjellene mello one serien og circa?

Jeg har kun kjent på Circa en i butikk. Jeg har prøvd One stanga til kompiser. Dette er et noe tynnt erfaringsgrunnleg, så dere for ta det i betraktning.

Circa og One er to fundamentalt forskjellige stenger!

One er ei (veldig) rask stang. Kanskje nesten like rask som TCX. Circa fremstår for meg som roligere enn den gamle gode gamle ZXL-serien.

Circa-stangen bøyde seg lett helt ned i håndtaket og blir alt for mye "spagetti" for min smak. Jeg fikk nesten "glassfiberfølelsen" som i Scott F2.

Etter min mening er det litt synd at Sage nå ikke har en 9fot klasse 4 eller 5 blant premiumseriene til innlandsfiske (One, TCX, Circa,  TXL-F) som er "normalt rolig".

Litt flåsete sagt- om du vil ha en Sage-stang i klasse fire, så står valget mellom to stive pinner (One og TCX), en tannpriker (TXL-F kun 7,10 fot) eller ei spagettistang (Circa).

For de av oss som liker "stive pinner" er utvalget bra. For dere som trives med litt roligere stenger, er utvalget i 9 fots lengde dårlig.

Nei - jeg har ikke regnet på dette ;D, og det er kun basert på mer eller mindre kvalifisert synsing i fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du skriver hva du mener og føler om stanga Knut. De fleste gidder jo ikke de lengre.

Har lyst på en circa. Kan ikke noen kjøpe en og ikke like den for så og selge den billig til meg?

Bruker jeg seks tusen på en stang nå får jeg trøbbel med skrubba. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må det på død og liv være 9 fot? Jeg har flærne stenger på 8 og noe. Feks 8'8" G2 og YL og LT på 8'9". I min verden er dette "bedre" (sånn jeg liker dem) stenger enn 9' i samme klasse. Jeg har jo selvsagt drøssevis av 9 fotere også :)

Det hadde vært artig å prøvd denne circa i feks #4. Noen som bor i stavangerområdet og eier en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må det på død og liv være 9 fot?

Nei det selvfølgelig ikke det  ;D .

Men jeg antar at 9fot i klassene 5 og 4 er noe av det selges mest av til innlandsfiske, og da er det tøff/uklokt av Sage å ikke tilby en middels rolig stang i disse kombinasjonene.

Personlig syens jeg at stenger i klasse 3 godt kan være mellom 8 og 9 fot, samtidig som stenger i klasse 4 og 5 bør være på 9 fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hmm.. Sage Circa spagettimyk og ligner på glassfiber? ???

Har Sage endelig startet med mykere stenger eller har jeg og Knut R.S. 2 helt forskjellige meninger om hva mjukt er? ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...