Gå til innhold

Tips til harrfluer?


Kim W

Anbefalte innlegg

Der ørreten står å "vandrer" litt fra side til side og att og fram for å plukke mat, så kan harren stå å plukke innenfor et felt på 10x10 cm. Om flua kommer utenfor dette feltet er den helt uintressant.

Helt enig:)

Noen som har en forklaring på hvorfor Harren er stort sett lettere å ta? ( Generelt småharr)

En forklaring kan være noe så enkelt,og kanskje logisk også,at det handler om bestandsforholdet

fra tid til tid,og ikke minst fra sted til sted.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått laga en del fluer til harrfisket nå og ser frem til å få testa dem. Her er en jeg bandt akkurat nå. Beklager de dårlige bildene, har bare ett mobilkamera for hånden nå.

Hva skal man kalle dette..en klekkende rødstjertvårflue. Kombinert flere mønstre og prøvd å lage noe som jeg tror harren vil falle for. Superpuppe grunnlag med cdc, partridge, rød attraktor hale og foamrygg. :)

dsc006101zb.jpg

dsc005401.jpg

dsc005501e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og binder superpuppan og redtags til det kommende harrfiske i glomma. Tar gjerne imot flere tips til harrfluer som dere har god erfaring med.

Tenker kun harr her, itte aure. Attraktormønstre er også velkomne.

Thanks. :)

Hei. Rosa er ikke noe annet enn en mellomting mellom hvitt og rødt. For harren. Tror jeg. Og funker derfor ikke nødvendigvis bedre, men til andre tider enn rødt.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun cdc dubbing i sort eller brunt.

Ble opprinnelig bundet som en "tørr mygg" ala palmer e.l. for å slippe de stive fiberne men funker til veldig mye :) eneste tørre myggen jeg har brukt siden 2005...

Tom: jepp, mye småpingler i Glomma ;) men den er sykt effektiv.

Kongen: hehe, funker som faen til pulemygg variant....eller når småfluene sitter i klaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun cdc dubbing i sort eller brunt.

Ble opprinnelig bundet som en "tørr mygg" ala palmer e.l. for å slippe de stive fiberne men funker til veldig mye :) eneste tørre myggen jeg har brukt siden 2005...

Tom: jepp, mye småpingler i Glomma ;) men den er sykt effektiv.

Kongen: hehe, funker som faen til pulemygg variant....eller når småfluene sitter i klaser.

hehe skal prøves :)

mygg er jo safe da det alltid klekker mygg, stått i g.lågen og fisket pingler i 10minus en gang, måtte gi meg da pulemyggen frøys til en isklump til slutt ;)

på de småpinglene bruker jeg en stor palmermygg og bare striper den over hode på dem. de tar den gjerne for og være pulemygg i orgie som skater i vinden over vannflata :)

lettvint når jeg skal skaffe meg ett par kjappe til kattmat og nå til rottwaileren :)

men tipper en ball av cdc kroker bedre når det gjelder selvkroking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og fiska harr i går og det smalt bra på flere av flunemønstrene som harr blitt nevnt i tråden her. Kan nevne gul klinkhammer, redtag og elk hahir caddis. Tok ett par på den kulehodesaken Stokkebekk tipsa om også med kortlinemetoden. Harren var ikke mye kritisk i går og ekstremt  vakvillig. Men ett par av mønstrene jeg serverte var likevel giftigere enn de andre. Rosa F-Fly og gul klinkammer skilte seg ut, spesielt rosa F-Fly, den var populær.

http://www.fishandfly.co.uk/tledit0705.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...