Gå til innhold

Litt film fra Island 2012


Spenolsen

Anbefalte innlegg

En snutt av det vi fikk filmet de dagene det ikke pøsregnet, ble tre deler da filene ble sykt store og jeg ikke fikk lastet opp alle på en gang. Første del er mest fjas, og noe fisking på veien dit vi skulle fiske sjørøye...la ikke så mye arbeid i den. Ble noe brunørret på veien også, men regnet ødela for filming der :rolleyes: Del 2 er en del tørrfluetakes og del 3 er nymfing.

Del1:

Del2:

Del 3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jo bare helt konge ut <<l

Likte de fluene vi såvidt så i klipp to. Ligger det noen bindebeskrivelse av de noen vei tro?

Skal se om jeg får til en dag, om ikke lager kanskje rune en om han binder opp noen til sin tur, vi fisket knapt med annet. Siste dagene var helt syke med bibiofiske, men hadde ikke batteri eller strøm :/ Takk for hyggelige tilbakemeldinger :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var råkule filmer, Espen!  :) Jeg fikk lyst til å reise tilbake til Island med en gang!  :D

Jeg har vært der flere ganger, og det er ei fantastisk øy - både opplevelses- og fiskemessig.

Om noen trenger flere fristelser for å bestemme seg for å reise til Sagaøya, så har jeg en del bilder her fra turene våre her <<l Island ruler.

SAGAøya: http://www.thetroutbum.com/no/fluefiske/artikler/93-island.html

2008 og guiding: http://www.thetroutbum.com/fluefiske/artikler/3-brunguideisland.html

Artikkel i bladet FLUEFISKE fra Island: http://www.thetroutbum.com/images/stories/PDF/Islandsartikkelen_om_Orretfiske.pdf

IS1983.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det Andrè, Island er temmelig kult ja <<l

Fikk for øvrig beskjed om at en del opplevde hakking/stamming på videoene, ganske naturlig på eldre maskiner ettersom del 2 og 3 er exportert i ProRes og er rundt 2,5 Gb hver...Hakket bra på min egen stasjonære PC, men gikk helt smooth på Mac'en. Lastet derfor disse opp på youtube også, der en ikke opplever noe hakking selv om en trykker på HD  :)

Del 2:

Del 3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  :)

Du må ikke laste dem opp som ProRes til Vimeo - kun bruk ProRes i FCP. Så konverterer du til "Vimeo-vennlig" format når du er ferdig i FCP.

Vimeo anbefalte å exportere H.264, men syntes det ble dårligere bildeskarphet da  :-\ Filmene gikk dog smooth selv på min gamle traver når de var embeddet eller jeg ventet til videoen var lastet før jeg spilte av. Men skal gjøre som du sier neste gang.

EDIT: Merkeligste var egentlig at på den PCen jeg selv opplevde litt hakkete avspilling så spilte den helt glatt på fullskjerm men ikke på vanlig visning  ??? Jajasann... Jeg erstattet iallefall del 3 med en H.264 versjon av samme prosjekt, ble litt dårligere kvalitet men spiller nå helt fint selv på den dårligste maskinen jeg har for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for titten Espen & co.

Tok meg 5 min pause i pakkinga for å ta en titt. Hadde egentlig bestemt meg for at nå tar vi det sånn så som så. Jeg skal på tur ;D.

Men nå ble jeg skikkelig tent må jeg si <<l Følte meg plutselig skikkelig uforberedt, fy deg ;D ;D ;D

Takk for at du deler Espen <<l

Jeg la foresten merke til at i snutt nr 3 , midt i bibio på planter, at du knipset en Heineken.

For si som Homer Simpson, Aaaargghrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr........................

Gleder meg nå ;D

Ps.  Takk for at i siste liten at det blir panikk om alt er på stell. ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg god tur til sagaøya, Robert!  <<l Håper det blir en knallbra tur  :)

Takk for det Andre. <<l

Reiser jo med Rune Stokkefjert, og 2 andre gærninger som jeg aldri har møtt så det må jo bli bra ;D<<l

Ps Espen.

Jeg kan binde fluer hele natta hvis du har noen glohete(bare for meg) tips.

Takk for sist foresten Espen <<l

Hakket ikke hos meg Espen <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg god tur til sagaøya, Robert!  <<l Håper det blir en knallbra tur  :)

Takk for det Andre. <<l

Reiser jo med Rune Stokkefjert, og 2 andre gærninger som jeg aldri har møtt så det må jo bli bra ;D<<l

Ps Espen.

Jeg kan binde fluer hele natta hvis du har noen glohete(bare for meg) tips.

Takk for sist foresten Espen <<l

Hakket ikke hos meg Espen <<l

Hei Robert! Takk for sist ja, det var storartet, og burde gjentas snarest mulig ;D Jeg har vært uten nett de siste dagene på hytten, så sikkert litt sent ute her :P Men de få brunørretene vi fikk fisket i drittværet de første dagene tok på det meste av streamere og nymfer. Fikk en på litt over et kilo på en muddler, ellers fisket jeg en del med en hvit og rosa sak som så mest ut som en flue for tropiske saltvannsarter...sistnevnte fikk jeg ganske mange på, bl.a en på 59cm :)

Ville ellers bare bundet haugevis med bibio, mygg, myggpupper, vårfluepupper og kanskje daddys og veps. Voksne vårfluer var overhodet ikke interessant for sjørøyene iallefall, seilte haugevis av dem i feedingplanet men de steg kun til bibio og veps/blomsterflue/vepselignende sak. Fikk også en del på rød humpy og svarte stimulatorer ;)

Ellers takk for at du gadd se på, og fint du likte det du så <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...