Gå til innhold

Ørretkyss


yardbird

Anbefalte innlegg

Sist helg opplevde vi noe vi også har opplevd tidligere, men kanskje ikke i så stor grad. Fjellvann på rundt 1000 meter, sol og vindstille, ingen aktivitet. Etter en stund la jeg likevel ut en feit stankelbein, og etter et snaut minutt kastet en ørret på 44 cm og 850 gram seg over den og ga god fight på treerstanga. Like etterpå kom en lett bris og det begynte å vake litt sporadisk. Vi fikk ikke flere fisker, men både kameraten min og jeg hadde fire , fem fisker borti flua, som nærmest bare kysset den uten å festes, enten vi ga tilslag eller ventet. Vi prøvde mindre fluer, men resultatet var det samme. Snittstørrelsen i vannet er mellom halvkiloen og kiloen, så dette var ganske frustrerende. Vi har fisket ganske mye og har et brukbart snitt på prosentandel fisk som tar flua og som vi greier å lande. Men her kom vi til kort, bortsett fra når det gjaldt den første. Andre som har opplevd lignende situasjoner som har gode råd å komme med? Jeg må legge til at kyssinga forekom både på fluer som lå stille og som ble satt i bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...