Gå til innhold

Kampen for villaksen


Anbefalte innlegg

Takk for positive tilbakemeldinger. Jeg skal ta med forslaget ditt Gary.

Det er litt lite med 3 medlemmer på forumet som stiller seg bak dette. Er det noe vi kan gjøre for å få med flere?

Ligger tråden på feil side? Skulle den stått i "generelt" ?

Jeg kommer også til å dra inn et moment til, nemlig dette:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/pressesenter/pressemeldinger/2012/energisamarbeid_afrika.html?id=686716

Før vi sender dette brevet, vil jeg minst ha 100 underskrifter og aller helst mange flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke laksefisker, men forstår at noe må gjøres også på dette området. Dette ser jeg er et bra tiltak som jeg støtter 100%.

Det er ille å se at Svenskene ligger mange hestehoder foran oss i miljøarbeidet.

All honnør til svenskene for det, for oss er det bare flaut.

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk!! Det varmer!

Dette er et prosjekt for vår kjære villaks!!

Vi vil ikke finne oss i at oppdrettsnæringen raderer ut villaksbestanden vår!

Alle som har stemt, vær så snill å spre budskapet videre. På facebook, til elveierlag, laksefisker og alle som er opptatt av miljøet!

Jo flere vi er, dess sterkere står vi!!

Vi vet at oppdrettsnæringen tar feil. Det er overhodet ingen bærekraftig næring!

Vi har rett!

Vi kommer aldri til å gi oss!

Da kommer vi til slutt å vinne, fordi tiden taler for oss, men mot dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være starten på et folkelig opprør mot oppdrettsnæringens vandalistiske fremferd!

Jeg er selvstendig næringsdrivende selv, og har ingenting i mot at folk tjener penger.

Når det til de grader går på bekostning av miljøet, som oppdrettsnæringen gjør, låser det seg i alle fall for meg.

6-dobling av oppdrettsnæringen!? Pisspreik!!

Nok er nok!

Planen nå er å skrive et brev til fiskeriminister Lisbeth Berg-Hansen. Det kommer til å inneholde mildt sagt mye krutt, på en saklig måte (ikke noe oppdrettsminister Lusbeth). Alt vil bli lagt ut på denne tråden, for evaluering og redigering. Trenger hjelp her!!

Blir nok et ganske langt brev, og det blir ikke det siste. Vi kommer til å male og male og male.

Alt blir publisert her, på  fluefiske.net, fiskersiden.no, underskrift.no, og på "Kampen for villaksen" på Facebook.

Tusen takk for all støtte så langt!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å skrive på brevet til fiskeriministeren i løpet av helga.

Målet har hele tiden at dette skal være et fellesprosjekt for alle som bryr seg om villaksen.

Tar derfor i mot alle nyttige innspill.

Hva bør stå i brevet? Hvilke krav har vi? Hvordan skal vi gå frem?

Jeg er ingen guru på dette, trenger egentlig all den hjelp jeg kan få.  :)

Skriv gjerne ned viktige avsnitt. Ikke noe problem å sy det inn i et dokument!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

For å booste dette er et tips å legge inn et innlegg på VGD.no. Det er diskusjonsforumet til VG. Det er Veldig mye trafikk der og jeg tror du kan få en liten boost om du legger opp signeringskampanjen der. Legg ved noe om at Lusbeth er fiskeriminister og at det ikke kan fortsette slik. Kjør hardt. Kjør brutalt! Skap overskrift.

Legg ved linken her i tråden så vi vet hva du legger opp. Samtidigt så oppfordrer vi alle på forumet til å gå inn på tråden og gi et bidrag ved å legge ved en kommentar for å få fart på diskusjonen. Veldig lite å spørre om en fredag når fredagspilsen står for døren og det er nest siste ørrethelg for mange elver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...