Gå til innhold

Hawaii - noen erfaringer?


Verre_enn_minken

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring fra Hawaii?

Ser det er flere som guider på bonefish på Oahu, hvor det visstnok skal være stor bonefish, men ikke på langt nær så mye fisk som på Bahamas, Christmas Island og Los Roques. Prisene er derimot stive (600 USD/dag), er det verdt det for en dag eller to?

Er det muligheter for annen tropisk fisk?, og hva med de andre øyene, eks Maui og Hawaii Island?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Har vært på Hawaii og bonefishene på Oahu er Store, Sky og fåtallige. Hvis du ser 1 eller 2 på en dag skal du være fornøyd, og kroker du den er det høyst sannsynlig en fisk på over 10lbs. Men de er helt notorisk nevrotiske og blir av de fleste sammenlignet med Florida Permit i vansklighetsgrad. Du fisker i tillegg over korallflats som gjør at det er nesten umulig å se fisken og de har gode muligheter til å sette fast lina. Jeg kommer ikke til å dra dit igjen på dedikert fisketur, men skal jeg dit på dykkeferie tar jeg jo med stanga for fiskene er sykt store.

Det er GT rundt Hawaii, men de er nesten fisket til utryddelse.

Skriv rapport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Takk Børge, skal skrive dersom jeg ryker på noe. Dette er ikke en dedikert fisketur, men en tur med dama hvor jeg tar med stanga for å prøve :) Det er nettop 10 punds merket som lokker, og jeg vet at det ikke er mange av dem der... Det er jo egentlig det som gjør det fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Da er vi tilbake etter en flott ferie. Fisket var mildt sagt eksepsjonelt! 4 fisk den første dagen jeg var ute, med minste på 6 pund og største på 10,5 pund. Kan ikke annet enn å anbefale de som vil prøve seg på stor Bonefish å dra hit. Mye fisk inne på flatsene de dagene jeg var der, hadde mange sjanser, men fiske er idiotisk sky og vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Wow! Tror du har truffet på veldig gode forhold, for 4 på en dag er ekstremt bra!

Kjenner flere som har fisket der, gode fiskere, og som Børge sier er én eller to på dag, en GOD dag!

Mange fisker der i flere dager uten å få en fisk... Men de man får er jo store da! Grattis!!  :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flemming, dette var på ingen måte enkelt fiske :D Men vi hadde mange fisk på flatsene i korte perioder, og da var det om å gjøre å få utbytte fikk jeg inntrykk av på guiden. Flatten hvor jeg fikk 4 fisk på morgenøkten var det uhørt å få hattrick på sa guiden, og da langt mindre en fisk på 10,5 pund.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St Brandon frister utvilsomt, men er jo hinsides dyrt som nevnt tidligere. Guiden på Hawaii ville ha meg med til Christmas Island, og Nox har luftet et annet forslag. Tarpon og GT blir de neste på listen min :)

Takk for hyggelige tilbakmeldinger på Hawaii-turen, om det er interessant finnes det en kort artikkel med noen flere bilder på saltflue.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vær klar over at Christmas Islands har et fiske som er veldig AV eller PÅ....

Noen få treffer, og da har de et veldig bra fiske etter GT, legger ut videoer på YouTube etc, men det kommer ikke frem at de neste 150 kundene ikke ser en eneste GT.. I tillegg driver guidene utstrakt chumming for å lokke inn GT'n - Ikke bra.. En ting er at turistbåtene dessverre gjør dette, men når fiskeguidene begynner også, da mister jeg lysten..

Det er mye bonefish der, men de er oftest små. Cristmas Island er billig, noe som gjorde at jeg ble veldig nysgjerrig på stedet, men jeg ønsker ikke å selge en så "usikker" destinasjon når vi snakker om GT. Jeg har noen kontakter som selger turer både dit, og andre steder sør i Stillehavet, og faktum er dessverre at nesten ingen av de som har fisket Christmas Island ønsker å komme tilbake..

Hvis jeg selger turer dit i fremtiden, så blir det med klar beskjed til kundene om at det er litt "Lotto" om man treffer på eller ikke..  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...