Gå til innhold

Bekkerøye i indre Agder


espene

Anbefalte innlegg

Har lyst til å prøve meg mer på bekkerøye i Agder/Rogaland. For en som stort sett fisker på Østlandet, er jo dette en nesten eksotisk art.

Fisket i Skjeggedal og i Kvina gav mersmak, men det ble jo endel smått.

Kan noen gi tips om gode områder for litt større bekkerøyer? Finnes det i det hele tatt slike lenger?

Svar gjerne på pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 år senere...

Nei - det er kanskje ikke det (selv om det er pent der).

Har vært oppom en gang til, uten bekkerøye-resultat.

 

Tenker at det sikkert finnes bedre lokasjoner for (stor) bekkerøye, og hadde vært evig takknemlig for tips om hvor jeg bør begynne å lete.

Svar gjerne på pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var mange vann med fin bekkerøye for 15-20 år siden I "mitt" område, men de siste årene har ørreten tatt over og det er kun små og få bekkerøyer igjen I disse vannene.

Er garantert flere vann/elver med fin bekkerøye I agder/rogaland, men ikke noen som jeg har kjennskap til.

 

Vet forresten om noen småpytter I Åseralsheiene som fortsatt har stor bekkerøye, men siden disse er lette å Fiske tomme ønsker jeg ikke å fortelle hvor det er.. (skostr 43)

En kamerat av meg fikk to slike for to år siden I en slik pytt -de ble gjennutsatt og er sikkert fortsatt sjefene I den pytten :)

post-5697-0-97588400-1442579081_thumb.jpg

Endret av Hawk
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som påpekt over her. Ørreten er på full fart tilbake. Har forstått at bekkerøya gyter før ørreten og at gytegropene graves opp når ørreten senere går på bekkene. Var ihvertfall en bestand av bekkerøye i Skjeggedal tidligere. Fikk ingen i år.

Endret av FlyBandit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...