Gå til innhold

Vadere: Noen anbefalinger?


kksebbe

Anbefalte innlegg

Disse Cloudveil-vaderne, er de like i størrelsen som Simms? Altså, kan jeg trygt kjøpe L siden Simmsen sitter som et skudd?

Ja.

Og du vil oppdage at Cloudveil 8x er et godt stykke over enkelte nevnte alternativ i kvalitet, funksjonalitet og passform. ;D

Mine 8X sitter som et skudd. Er en klassisk M i det meste av klær og M Regular passer meg. Superbukser som går på 3. sesongen nå. Mindre posete enn mine gamle Patagonia Watermaster. Og til den prisen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første Freestone-vaderne mine varte i 5 år, og da fisket jeg mye. Nå fisker jeg lite, og de nye Freestone-vaderne lekker "overalt" etter to år (kanskje 4-5 uker fiske tilsammen). Vet ikke om de har blitt dårligere, eller om jeg kjøpte en mandagsutgave.

De puster godt, har god passform og er egentlig knallbra. Hvis de holder i sømmene...

Det samma skjedde med min brors freestone, også ny utgave. Den lakk i skrittet etter første uka. Made in China. Til trådstarter; veit ikke hvor du bor, men om du har mulighet, så reis på nærsjappa å prut litt på et par Headwaters-bukser. Etter halvannet år med røff behandling, null vask og reimpregneringrens, så kan jeg trygt anbefale den buksa ;) Made in USA 

Alt fra Headwaters og oppover(G3-4) er laget i USA. Akkurat her trur jeg det har noe å si

Bor i Bergen, har inntrykk av at prismessig er det veldig store forskjeller fra nett til lokalsjappa men det skader vel ikke å ta en tur.  ;D

Greit å støtte nisjebutikkene, men er ikke alltid en har råd  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt fiske selger Vision-vadere til grei pris, tror det er 799 for de uten glidelås foran og rett over tusenlappen med. Har brukt en sånn med glidelås i sommer, og det er null problemer å melde. Virker som de fleste mener Vision selger gode vadere, og prisen er jo ikke noe å utsette på.

Får meg ikke helt til å flekke ut en haug tusenlapper på Simms da :-) De pengene kan jeg tross alt heller bruke på ei ny stang jeg ikke trenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vision er bra vadere, spesielt i forhold til den prisen (1000-lappen for Ikon ZIP). Nå er det vel subzero neoprenevadere skittfiske selger til 799 og de kan bli i varmeste laget på sommerstid  ;)

Har også brukt Vision i mange år og de holder bra. Pusteegenskapene er nok litt over middels, men slitesterke er de. Gleder meg til den dagen jeg kan gå og handle meg ei Simms-bukse, men så lenge Vision har såpass gode bukser til en lav pris så klarer jeg ikke helt å forsvare det overfor meg selv. Ikke overfor kjærringa heller  :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere å ha en vadebukse i 3år+, uten lekk?

Etter mye styr med pategonia, som satt som en søppelsekk, kjøpte jeg et par g3 når jeg var i statene i fjor sommer. Jeg har allerede fått to slitasjehull i skrittet  :o Har vel brukt de buksene ca 3 ganger i uka i snitt siden de ble kjøpt. Hvor lenge kan man forvente at de holder? Selvom jeg fisker mye, blir det dyrt om jeg skal kjøpe en bukse annenhvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere å ha en vadebukse i 3år+, uten lekk?

Etter mye styr med pategonia, som satt som en søppelsekk, kjøpte jeg et par g3 når jeg var i statene i fjor sommer. Jeg har allerede fått to slitasjehull i skrittet  :o Har vel brukt de buksene ca 3 ganger i uka i snitt siden de ble kjøpt. Hvor lenge kan man forvente at de holder? Selvom jeg fisker mye, blir det dyrt om jeg skal kjøpe en bukse annenhvert år.

Jeg har samme erfaring. En til to sesonger så er det slutt. Simms eller ei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede fått to slitasjehull i skrittet  :o

Oi. Er det noe særlig friksjon i dette område som burde tilsi hull? Har masse friluftsklær, men aldri slitt "hull" i skrittet.

Går det an å sende buksene inn til reperasjon, evt fikse dem selv?

Er to små punkter som er utsatt for noe friksjon ja. Foreløpig tettet med uv-lim. Er jo ikke store hullene. Buksa holder  et år til, med litt lapping.

Er det ikke mye mer riktig å definere holdbarheten til buksen i fiskedøgn istedet for år? Om man fisker 3 ganger i året holder jo en vadebukse hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere å ha en vadebukse i 3år+, uten lekk?

Etter mye styr med pategonia, som satt som en søppelsekk, kjøpte jeg et par g3 når jeg var i statene i fjor sommer. Jeg har allerede fått to slitasjehull i skrittet  :o Har vel brukt de buksene ca 3 ganger i uka i snitt siden de ble kjøpt. Hvor lenge kan man forvente at de holder? Selvom jeg fisker mye, blir det dyrt om jeg skal kjøpe en bukse annenhvert år.

Da kjøpte du feil bukse, for skrittslitasje fiskere laget de G4  <<l

Har hørt att de kommer med en ny G4 bukse i 2013, og en pris på 800 dollar, noen som vet sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hard bruk av Goretex gjør den ubrukelig i vått vær.

60 døgn (6turer a 10døgn) de siste 6 årene på Hardangervidda + mye bruk i nærmiljøet har enda ikke ført til hull. Men rompa er nedslitt på buksen, og blir nå kun brukt i nærmiljø. Jakken er helt fin, men den er ofte til vask og får ikke samme belastning som buksen. Med vanlig bruk holder toppmodellene til Norrønna, Artyrex osv lenge. Skulle du få problemer,så er det bare å sende dem inn og så får du de fikset. Gjelder dette også dyre vadere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 14 år har jeg vært 4-6 ganger i uken i saltvann om det ikke er is selvsagt og uansett merke en har så slites buksene ut etter mengde bruk, simms eller ron thompson! brukte 1 år på 3 simms bukser og alle "slapp" coatingen i skritet. det desidert viktigste med ei vadebukse er på ingen måte merke men hvordan buksa sitter på DIN kropp! sitter buksa som den skal så lever den lenger. jeg er rund som en jævla fotball eller pære forma om du vil og bruker da xl men er 180cm lang.. ergo for lange bein og sliter ut buksene i skritet og på lårene pga unødvendig friksjon. lykke til i jakten på ny bukse!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...