Gå til innhold

Høstfiske nidelva


Øyvind S

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Klekker fortsatt døgnisser, vil nok gjøre det fram til oktober vil jeg tro. Små lysebrune i str 18 med noen lysegule str 14 innimellom, men de blir sjeldent tatt. Husk også fjærmygg, ser ut som fisken har fått smaken for de igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind: jeg syns hølen under Fjæremsfossen er en fin begynnerplass. Alltid ganske mye vak, om en mye småfisk. Det er fine steder å kaste rundt hele. Det er også ofte mye insekter der, all slags typer. I juli i år var jeg der på dagtid en gang under en virkelig fin døgnflueklekking, og det kokte av vak, men de beit ikke på samme hva jeg prøvde. Interessant leksjon i kresen fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Da bør du heller vurdere andre steder, som f.eks Bymarka/Jonsvannet. Nidelva kan være sær til tider

Reguleringen gjør at det tar en stund før vannet blir varmt, så det er sjeldent skikkelig aktivitet før rundt St. Hans. Kraftverket på Svean tar vann fra ca 20m dyp i Selbusjøen og det vannet holder en stabil temp på 3-4 grader. Har opplevd å stå utvada sent i juni og fryse balla av meg, mens det var tropevarme på land. Helt surrealistisk. Som Tormod Wie sa det så fint: Nidelva er en seriøst fucka opp elv ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...