Gå til innhold

Fiske i Molde


Petter Wang Hansen

Anbefalte innlegg

Hei alle

Skal en tur til Molde med jobben å har et døgn fri ;D. Dette er noe som må utnyttes.

Skal bo mitt i byen på Seilet, har sett at det står folk å fisker på brygga der.

Det jeg lurer på er om det er noen her som kan gi meg et tips om hvor det er mulighet for å kjenne et sø drag. Har ikke bil så et sted som ikke er så langt unna byen ( gå avstand) hadde jeg satt utrolig pris på.

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle

Skal en tur til Molde med jobben å har et døgn fri ;D. Dette er noe som må utnyttes.

Skal bo mitt i byen på Seilet, har sett at det står folk å fisker på brygga der.

Det jeg lurer på er om det er noen her som kan gi meg et tips om hvor det er mulighet for å kjenne et sø drag. Har ikke bil så et sted som ikke er så langt unna byen ( gå avstand) hadde jeg satt utrolig pris på.

Petter

Hei Petter.

Bind deg en zonker/bunny flue eller to i orange, eller 3, og lusk litt i kaiområdet, og eller rundt brygger.

Vet du spurte om sjø ørret(beklager), men å fighte 3-5 kilos lyrer mellom bryggepåler og annet krimskrams er vel så spennende :D.

Har du et hurtigsynk/synk så fisk hvor som helst på dagtid. Har du ikke, så søk opp områder om kvelden som har lyskastere og eller lamper som lyser opp områder i vannet. Her kan du gjerne bruke det du har.

Bor mange lyrrusker rundt menneskelagde dingser i havet.

Personlig så er det mye kulere med en 3 kilos lyr på kikkfiske i lyset enn våge å  håpe om sjø-ørret.

Er bare et velmenende tips hvis du skulle finne på kjede å deg <<l.

[attachimg=1]

post-982-13949893179837_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tusen takk for tips tolkens. Var ute en tur i morges som resulterte til et kraftig lugg.

Skal varme kroppen litt i bade nå så blir det litt synk fiske rundt søylene og brygga. får se om jeg klarer å lure en lyr.

Jeg har ikke med zonker i dag men et par wolly i orange kan vel gjøre susen.

Neste gang blir det helt klart en innlands tur, tok bare med 7 stang. ikke like gøy med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...