Gå til innhold

UV lykt


Atle L

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Jeg har hatt diverse UV-lykter uten stort hell. Så jeg bestilte en uv laser som jeg ser du også har bestilt nå og kunne ikke vært mer fornøyd. Limet er helt hardt, uten slimete hinne på 3-5sekunder(MAX). Jeg bestilte fra http://www.deercreek.co.uk/DIAMOND-UV-RESINS.html, bestilte den som heter new lower price uv pro kit eller noe i den svingen. Og som sagt veldig godt fornøyd, så hvis den lykte du bestilte her er i nærheten så kommer du til å bli kjempegodt fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte meg nå med kaffekoppen ved pc for å titte etter uv utstyr og vips, her diskuterer dere nettopp dette! Fantastisk, da slipper jeg å lete, og ikke minst kjøpe dårlige produkter.. ;D<<l

Slenger inn en bestilling sjøl jeg.

Hvordan er det med selve limet? Anything goes så lenge lampa er god nok eller bør man velge rett her også?

http://viewitem.eim.ebay.no/Bug-Bond-UV-Cure-Resin-for-fly-tying/251154917459/item

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom diverse forskjellige lim. Alt fra et uv-lim på ebay til 15 kroner for flaska, helt opp til lim for nesten en hundrelapp.. Erfaringen min er:

Alle de forskjellige limene jeg har brukt blir alle "tack free", med andre ord ikke klissete med ei god lykt.

MEN alle limene har forskjellige egenskaper. Den ene typen er mykere og funker til noen typer fluer og bruk, mens andre er hardere og funker til andre fluer.

Jeg har med mange erfaringer funnet ut at Loon sitt lim, uv vader repair, er et lim med gode egenskaper, og som ikke er blant de dyreste. Passelig mykt til å kunne bruke til annet en bare fluer også. (Lage løkker på liner, lime vadebuksa osv..)

Håper det var til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt diverse UV-lykter uten stort hell. Så jeg bestilte en uv laser som jeg ser du også har bestilt nå og kunne ikke vært mer fornøyd. Limet er helt hardt, uten slimete hinne på 3-5sekunder(MAX). Jeg bestilte fra http://www.deercreek.co.uk/DIAMOND-UV-RESINS.html, bestilte den som heter new lower price uv pro kit eller noe i den svingen. Og som sagt veldig godt fornøyd, så hvis den lykte du bestilte her er i nærheten så kommer du til å bli kjempegodt fornøyd. :)

det er det samme som Atle referer til, kjøpt selv der og er dritt fornøyd. er den første og blir den eneste også. vært borti en annen bare prøvd men denne er helt rå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Denne tråden hadde jeg kanskje trengt å trille over før jeg var å kjøpte greier fra Loon i dag. Hrmphf. Noen som er fornøyd med Loon? Skal teste dem i kveld når jeg fått poden i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har  brukt den lille lykta til loon og nå har den tatt kvelden. funka som fy en liten periode og ble heller dårlig etter noen fluer... tittet litt på clear go sin lykt, noen som vet om dette er en vanlig uv lykt som ville funket like godt på annet uv lim? er glad i uv limet til loon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har  brukt den lille lykta til loon og nå har den tatt kvelden. funka som fy en liten periode og ble heller dårlig etter noen fluer... tittet litt på clear go sin lykt, noen som vet om dette er en vanlig uv lykt som ville funket like godt på annet uv lim? er glad i uv limet til loon...

Bruker en tilsvarende laser uv penn, og den funker som bare fy på loon sitt lim! Kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja det limet herder veldig bra! Faktisk det limet som herder best av de jeg har testet! Eneste minuset er at det er litt tynt til å bygge hoder til jiggy fluer. Til det meste andre funker det bra.

Løp å kjøp

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...