Gå til innhold

UV lykt


Atle L

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Kjipern Geir! Jeg har kjøpt 3 glass fra Ebay og venter dem inn snart. Er ett par uker siden jeg bestilte.

Skal gi tilbake melding her om dem herder eller ikke. Er det flere en Geir som har hatt samme problem på Tina flaskene i det siste?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at du får en laser med lys som har bølgelengde 405 nm, så har du goe greier! Koster nesten ikke noe:

http://www.ebay.com/itm/Blue-Purple-Laser-Lazer-Pointer-Pen-1mW-Ray-Beam-Professional-Powerful-405nm-/251164777988?pt=US_Laser_Pointers&hash=item3a7a965e04

650nm som også selges, herder ikke UV-limet mitt.

Lykta det linkes til er helt konge! Herder tjukke lag lynkjapt  <<l
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De laser lyktene er bedre ja! Herder best og slipper å bruke en formue på batterier. Batteriene er aaa men de varer jo hur lenge som helst!

Spent på neste ladning lim, bare bra at det er litt tykkere spør du meg. Håper de herder like bra som sist!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mange som selger disse tina produktene. Jeg venter inn en bestilling nå snart. Skal legge ut selgeren fra enay her. Uansett om det herder eller ei. Oppfordrer dere andre å gjøre det samme. Så finner vi ut hva som funker og hva som ikke herder.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mange forskjellige der ute så hvem bruker dere? Jeg har bestilt ei ny ei fra Ebay http://www.ebay.com/itm/370607748238?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Har fra før testet ut den til CCG og den mini varianten fra loon. Disse herder dårlig og bruker lang tid på å herde :P

Så håper den nye er bedre <<l

Kjøpte denne jeg også og har fått testen den noen ganger. Så langt fornøyd! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Bug-Bond sin dyreste UV-lampe etter å ha lest denne tråden. Den er kostbar, men den har fungert meget bra til nå. Skal sies at jeg bare har forsøkt å herde Bug-Bond Lite, da jeg ikke har hatt behov for annet. Har brukt den til skjold / skall på rekeimitasjoner, og har da brukt 3-4 lag lim hvor jeg herder mellom hvert lag. Herdetiden har vært på ca 5 sec. Resultatet blir en glassklar overflate, med samme konsistens som herdet epoxy. Altså føles overflaten noe gummiaktig.

http://www.stramline.no/catalog/product_info.php?products_id=13404

Har også brukt den til å lage rekeøyne og for å lage smooth overgang på løkke-løkke flueline/fortom. Tror jeg skal kjøpe et litt tykkere lim (Bug-Bond Original) for jiggy-hoder, da Lite blir noe tynn.

Legger ved et par bilder:

post-5335-13949893847966_thumb.jpg

post-5335-13949893848268_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 5  forskjellige typer UV, 3 av disse er fra Kinamannen, Kafuter er veldig tynn og herder fort, Tina UV topcoat herder også kjapt, er noe tykkere, Nico ULTRA SEAL GEL trenger noe lengere tid på herding. Fikk 12 forskjellige farger med glitter i UV- limet, super og bygge kropper og ryggskjold den anbefaler jeg virkelig. Har flere forskjellige lamper/lykter i fra de helt billige til de dyrere, den rimligste kosta 14 kroner og er helt på høyde med de dyreste vi kjøper her. Har også gått til innkjøp av en stasjonær lampe for herding av mange fluer samtidig, den har 4 stk. lysrør og speil inne i kabinettet for kjappere herding. Det jeg har opplevd med alle typer UV-lim er at yttersiden herder, men inni er dem myke, derfor trenger de lengere herding enn du tror  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laser lampa herder tvers igjennom, men herde området er lite å gjennskinnet er farlig skarpt når den treffer conehead å øynene på flua. Så en slik herde stasjon er nok best i det lange løp. Da er det jo bare å lyse litt for så å sette inn i stasjon. Nesten som å hel steke entrecote det!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Veniards bug-bond pro lykta og er strålende fornøyd med den. Smalt fokuspunkt gjør at den herder kjapt. Bruker bug-bond både tykk- og tynt- flytende. Lampa er litt kostbar, men kjøper man en dårlig lykt og så kjøper bug-bond lykta så blir den rimeligst fra start :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte ny ladning i dag for å teste ut. Denne Tina UV TopCoat hadde svart børste på bilde i alle fall.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=251194913899

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180868616310

Tror det kom på den svimlende sum av 41kr...

Har mottatt dette limet, men tror lykta er for dårlig. Limet herder greit på papir, men fluene blir bare klissete:

New Kafuter Strong Visible UV Light Cure Adhesive Glue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt kafuter limet nå! Håper det herder!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det limet er det jeg har hatt mest problemer med å få til å herde skikkelig. Må ha helt nyladede batterier i lampa. Etter laser kom i hus er det ikke noe problem lengre.

Limet er ganske tynt og trekker veldig fort inn i flua, så ikke så bra til ryggskjold på reker og lignende . Men bra til sitt bruk og drøy flaske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...