Gå til innhold

02.10.05 - Bjørkelangen


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Flott vær i dag og deilig temperatur. Klart jeg måtte ut å fiske!!

Vannene lå speilblanke og fisken vaket for det meste ganske forsiktig. Det var ikke store mengder med insekter men nok til at det var noen vak her og der. Uttellingen var helt ok, en på 500 og en på 700. Tok begge to på cdcmyggen i str. 19.

 

Foruten små fjærmygg var det litt vårfluer og et insekt som likner mye på bibio (se bildet). Det er ganske lite (str. 16) og helt sort i kroppen og på beina. Vingene er lyse og glitrende. Fisken liker disse og jeg opplever dem til samme tid hvert år. Slenger med et lite bilde av den. Kan det være bibio marci eller johannis? Inte vet jäg!

mini bibio.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ut en tur i dag også :D Sto opp tidlig og rakk en liten tur før jobb.

Fisket fra 9-12 og fikk en fin på 700 og mistet en på rundt kiloen rett før håving. Det klekket litt mygg og vaket sporadisk. Nøkkelen var som det stort sett er: VENTING. Kjekt med stolsekk og termos :D Cdcmyggen i str. 17 var dagens fluevalg. Utrolig flotte farger og deilig klar luft nå, kom dere ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inte vet jäg!

 

Ikke jeg heller. Men er imponert over svenskeforsøket ditt laugh.png' alt=':lol:'>

 

Godt å se det er liv i vannene hjemme fortsatt. Selv har jeg ikke rørt ei fluestang siden august... :(

Føler med deg, her har det vært bra fiske den siste måneden :D Og heldigvis har jeg fisket mye, ca. 3 ganger i uka... 8)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg var ute i går. Fikk åtte stk. Ikke noen av giga størrelse, men meget pent område. Elva som renner inn i dette vannet er meget pen og hr til tider pen fisk.

post-367-13949845803996_thumb.jpg

post-367-13949845804481_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

 

Foruten små fjærmygg var det litt vårfluer og et insekt som likner mye på bibio (se bildet). Det er ganske lite (str. 16) og helt sort i kroppen og på beina. Vingene er lyse og glitrende. Fisken liker disse og jeg opplever dem til samme tid hvert år. Slenger med et lite bilde av den. Kan det være bibio marci eller johannis? Inte vet jäg!

 

Spennende!

B.johannis og B.reticulatus er vanlig om våren, mens B.clavipes og B.lepidus er på vingene i September/Oktober, så jeg heller nok mot en av de siste 2 du kan ha sett nå!?? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...