Gå til innhold

Gopro 3?


Morten Aa

Anbefalte innlegg

Skal en utnytte 2.7/4k fullt ut trengs det tilsvarende skjermer for visning, svært få som sitter med 4k-TV'er så da er man enn så lenge låst til dataskjermer.

Hovedfordelen i mine øyne, pr i dag, blir å bruke den økte oppløsningen til heftigere utsnitt/flere utsnitt av samme opptak - uten å interpolere piksler  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eneste forskjellen jeg umiddelbart ser som stort + er "low light performance".

I tilegg kommer GoPro3 med kamerahus som har flat linsefront som standard. Dette gir skarpere undervannsfoto.

Vet, men når jeg allerede har flat linse, wi-fi etc. ser jeg ikke den store forskjellen. For andre som er i gropa er det jo bare å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig synes jeg vektargumentet er søkt fra Gopros side. ;D Disse kameraene veier ingenting i utgangspunktet. <<l

Enig. I tillegg liker jeg at det er "litt" tyngde i et kamera. Hater en plastete følelse. Pluss at det ligger bedre i hånd om det veier litt.

Jeg synes vekt er et poeng. For dette er ikke et kamera man først og fremst holder i hånden, men fester rundt om forskjellige steder. Skal du ha det på hodet, som de fleste gjør, betyr vekt noe. I actionsport hvor det er mye krefter ute og går, gir masse(vekt) moment. Så jo lettere dess bedre! Men plastfølelsen slipper du ikke unna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du wi-fi mot telefon? Kan du se på telefonen live mens du filmer, eller hvordan brukes dette?

Jepp. Jeg har android, men appen er ennå ikke tilgjengelig på Google play. Derimot kan jeg streame live via iPad. Starter og stopper kamera via appen på iPad. Kan skifte kameramodus også denne veien. Fra video til foto. GoPro oppgir ca. 180 m rekkevidde.

Wi-fi lager lager et lokalt nettverk som jeg kobler meg opp mot. Er ikke avhengig av nettverk eller telefondekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig synes jeg vektargumentet er søkt fra Gopros side. ;D Disse kameraene veier ingenting i utgangspunktet. <<l

Enig. I tillegg liker jeg at det er "litt" tyngde i et kamera. Hater en plastete følelse. Pluss at det ligger bedre i hånd om det veier litt.

Jeg synes vekt er et poeng. For dette er ikke et kamera man først og fremst holder i hånden, men fester rundt om forskjellige steder. Skal du ha det på hodet, som de fleste gjør, betyr vekt noe. I actionsport hvor det er mye krefter ute og går, gir masse(vekt) moment. Så jo lettere dess bedre! Men plastfølelsen slipper du ikke unna. :)

Enig, vekt er jævla vigtigt! Har hatt 2'eren på sykkelhjelmen opp mot 8-10 timer uavbrutt unner forskjellige multisport-greier, var en enorm lettelse å få av igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4k for et kamera i denne klassen er friskt. Spesielt siden GoPro sine hjemmesider oppgir veil. $399.99

Pris i USA er eks. moms.

USA må heller ikke betale markedsføringen og distribusjonsleddene i Norge.  De eneste som blir rike på godt salg er Gopro internasjonalt ;)

4500kr for et bra videokamera, som tåler en støyt og vann, støtter opptil 4k oppløsning (12fps riktignok, mens 2.7k/30fps støttes), wifi-tilkobling etc - synes ikke dette er en ublu pris.  Sjelden en får så mye, anvendbar kamerateknologi, for den prisen.  IMHO  :rolleyes:

(Har ingen forbindelse med Gopro, har ikke Gopro-kamera selv, har Contour selv som er kjøpt til fullpris)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg for min del gleder meg grusom til dette kameraet! Hvis det var to ting som var dårlig på forrige utgave var det low light perfomance og lyd.. Begge disse to er kraftig forbedret samt at oppløsning og bildekvalitet er mye bedre. Synes også det er et pluss at det er lettere og mindre enn forrige utgave, det er jo tross alt et action kamera :)! Så då blir det lettere å plassere der man vill og tar mindre plass til og fra fisketurer <<l!!

Skal definitivt kjøpe meg ett eller to slike itillegg til Pansonic GH3 som også kommer snart!

Da skal det bli fart på filmingen tenker eg ;D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden på GoPro er crap, uansett hvordan du snur og vender på det ;D Ekstern mic er helt nødvendig, men da kan det funke. Evt. kan videospor synkes mot separat lydspor gjort gjennom ekstern mic. Uten godt lydspor, egner video fra GoPro seg best i musikkvideoer. Antar at dette gjelder for de fleste actioncameraer.

Mulig jeg er kresen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjøper ikke batterier fra go-pro når man kan handle de fra ebay.

Har 6 stk batterier kjøpt på ebay,merker ingen forskjell i kvalitet.

Bruker de til go-pro 1 og go-pro 2

Free shipping.

http://www.ebay.com/itm/3X-1300mAh-Battery-for-GoPro-HD-Hero2-camera-Outdoor-Surf-Motorsports-AHDBT-002-/270891422546?pt=Batteries_Chargers&hash=item3f12631352

Perfekt! Da har man mulighet til mange batterier når man er uten lademuligheter når en er på langtur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill ikke påstå du er kresen Flybandit :)! Men det er vell blitt 3.5mm inngang for ekstern mikrofon iforhold til 2.5 som var før.. Så bedre er det blitt ;)! Men for all del, jeg bruker bare gopro til å få litt annerledes vinkling på filmingen enn jeg gjør med systemkamera. Samt at det er en glimrende løsning til undervannskamera, spess nå som det har fått flat linse <<l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Så røyk jeg på en GoPro3, black edition.  <<l Lasta ned appen til Iphone. Denne er veldig fin til å gjøre valg og instillinger på kameraet. Mye mere oversiktlig og lettere å bruke enn å knote med 2 knapper på kamerahuset.

Streaming til iPhone fungerer, men skuffer litt:

- streaming-bildet er veldig lite på skjermen. Kan det justeres i størrelse, mon tro?

- det er ca 4 sekunder forsinkelse i streamingen

- streamingen stopper når man filmer eller fotograferer. Så man kan ikke se live hva man filmer!

Det jeg likte godt er at man kan slå av og på kameraet med kun wifi-en. Det trenger altså ikke stå på i stand-by. Kun wifi må stå på. Har testa i dag og etter 8 timer med kun wifi på kan jeg knapt se tegn til batteridrenasje. Skal bli gøy å bruke i gytebekken neste høst! Plassere på gyteplassen, gå en tur, komme tilbake etter en time og sjekke med iphonen om det er fisk i området (om jeg klarer på det lille bildet) og starte opptak 50-100 meter unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg har kjøpt billigbatteri fra Ebay, og mine funker noenlunde likt som originalbatteriet. Har ikke målt nøyaktig, men det er mitt inntrykk. Nå har jeg nettopp mottatt billig-batteribakstykke fra Ebay som skal gi dobbel kapasitet. Det gjenstår å finne ut om det holder hva det lover. Skal sjekke.

 

GoPro Hero3 skuffer stort på batterikapasitet. Ca halvert i forhold til GoPro2. Derfor kom også Hero3+ ganske raskt med en "fiks" som ga litt bedre batterilevetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger masse kommentarer med klager på batterikapasiteten til Hero3. Bare å google litt. Derfor kom den modifiserte Hero3+ ganske kjapt etterpå, uten særlig endring i øvrige spesifikasjoner. Varmgangen i Hero3 er symptom på energitap i seg selv. Uten den vanntette boksen er overflatetemperaturen på mitt Hero3 ca 50C i drift. I lukket boks blir det fort ille.

2 timer med Hero3 høres utrolig ut med standardbatteri. Da skal du være fornøyd! Hvilken opptakssetting bruker du da? Jeg har batteritid på ca 50 minutter med GoPros originalbatteri. 1080/30 med bilde hvert 5 sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter med til GeriD sine unn, og selvsagt blir det enda værre med undervannsfoto. Det tapper batteri fortere, i tillegg til at det er meget lysfølsomt. Er nesten avhengig av ekstern lyskilde skal det bli noe futt.

Ser det også på de nye waterwulf kameraene, (versjon 1) - det blir fort grønt.

 

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...