Gå til innhold

Fersking i New Zealand


ØBAkke

Anbefalte innlegg

Hallais!

Tar om en drøy uke min første tur til New Zealand, Christchurch. Endelig!

Hadde plutselig fri en periode og slo (litt forhastet) til med dryge 6 uker i drømmeland. Jaja, sånn kan det gå.

Det jeg lurer på er om noen vet om noen greie elver, ikke langt Christchurch, der eg kan lære meg NZ's ørret å kjenne.

Dessuten lurer jeg på om noen vet om et billig og bra leiebilfirma i området? Må vel ha meg en bil tenker eg.

Og til sist: Om noen nordmenn befinner seg på New Zealand, Sørøya, i denne perioden. og trenger en fiskekompis, er det bare til å gi en lyd!

Mvh. Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sender deg ein PM, sjølv om det kanskje er unødvendig dersom du heng litt med NZveteranar.

Utstyr, masse små nymfer i str 14-18, generelle tørrfluger td adams, humpy, etc i same str. Legg igjen myggmiddel i norge og kjøp deg noko sterk faenskap i nz (f eks bushman). Myggnett til hovud og tynne svarte/grå tøyhansker (mot sandfluer). Elles er dei veldig gode på turustyr til ein billeg penge men vedlig dårleg på god kokekaffe her nede.

Svarte. såg no at eg er litt seint ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Overland 4wd rentals i Christchurch. Ingen begrensninger på hvor en kan kjøre, god service og sjefen sjøl (Tony) er ivrig fluefisker. Litt dyrere enn noen av de andre selskapene - men helt klart verdt pengene.

Fant ikke noe pris. Hva må du sånn ca ut med om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overland 4wd rentals i Christchurch. Ingen begrensninger på hvor en kan kjøre, god service og sjefen sjøl (Tony) er ivrig fluefisker. Litt dyrere enn noen av de andre selskapene - men helt klart verdt pengene.

Fant ikke noe pris. Hva må du sånn ca ut med om dagen?

Har sjekket mange steder og det ligger på ca. Nzd 1700,- for 21 dager i februar. Dette er biltype Subaru Forester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overland 4wd rentals i Christchurch. Ingen begrensninger på hvor en kan kjøre, god service og sjefen sjøl (Tony) er ivrig fluefisker. Litt dyrere enn noen av de andre selskapene - men helt klart verdt pengene.

Fant ikke noe pris. Hva må du sånn ca ut med om dagen?

Har sjekket mange steder og det ligger på ca. Nzd 1700,- for 21 dager i februar. Dette er biltype Subaru Forester.

Ca 80 nzd om dagen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overland 4wd rentals i Christchurch. Ingen begrensninger på hvor en kan kjøre, god service og sjefen sjøl (Tony) er ivrig fluefisker. Litt dyrere enn noen av de andre selskapene - men helt klart verdt pengene.

Fant ikke noe pris. Hva må du sånn ca ut med om dagen?

Har sjekket mange steder og det ligger på ca. Nzd 1700,- for 21 dager i februar. Dette er biltype Subaru Forester.

Ca 80 nzd om dagen altså.

Ja, det stemmer bra. Dette er leie med "pick upp Chrischurch airport". Mulig du kan få det noe billigere inne i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 dollar for en RAV hos Overland dersom du leier bilen en stund -inkludert fisketips... Kanskje noen dollar billigere hos Rennys rental - men da er det endel veier en ikke får kjøre og diverse restriksjoner på offroad osv. Prisen på ulike forsikringer og egenandeler varierer også. Jeg har leid biler fra 5-6 leiebil byrå i NZ og Overland er det jeg kan anbefale varmest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...