Gå til innhold

"Thumbs Up!"?


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

Stjålet fra naboforumet og kuttet litt:

Edit: Slettet bildet, da det i ettertid føles teit å legge ut andres fangstbilder. Selv om det var kutta for å anonymisere.

Kort fortalt var det en glisende fluesfisker med ca. tredve fine aurer med god vekt liggendes foran seg.

Tenkte egetlig å yppe til en diskusjon, men ser at jeg gikk litt over streken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fra Nord-Norge. Her er det ubegrensa mengder med fin ørret. Spiller ingen rolle hvor mye fisk som blir tatt. Det er uansett like mye fin fisk der neste år. Viktig å ta ut fisk så den ikke blir småfallen! <<l

Enig. Jeg lar meg ikke provosere av at folk tar med seg fisk. Mange steder er det både forsvarlig og fornuftig, som du er inne på. Trenger ikke være noen motsetning mellom denne formen for fiske og at man samtidig har elver og vann der det innføres begrensninger av forvaltningsmessige og/eller industrielle grunner (les fisketursime) .  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hisser jeg meg ikke opp av i det hele tatt. Min kommentar er mer myntet på at ofte slukfiskerne er "de skyldige" ved slike bilder. I mange av vanna her jeg bor, skulle det vært flere slike som dette, så hadde kanskje fiskene blitt større en 250gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Virker som at jeg er den eneste som blir opprørt. Uansett hva man poserer foran med det jævla "se så flink jeg er på å drepe" smilet så syns jeg det er fullstendig unødvendig. Samme om det er en haug med fugler, fisker eller andre dyr. Jeg sier ikke at man ikke får drepe. For hva enn anledningen er, men den posinga er noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man "poser" med en eller 1000 fisk er meg revnende likegyldig. Hva med jeger og fiskeforeningen som "poser" med 200 liters fat med ørekyte? Da hylles dem. Fisk er vel fisk uansett, og liv er liv? Det viktigste å holde bestanden bærekraftig? Denne fisken skal vel spises? Da er det faktisk værre å drepe ørekyte! Den spiser vi ikke. Dreper dem bare for å gi en annen fisk bedre levevilkår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende skulle tatt seg en tur til Island Veidivtn og sett på hvoe mye fisk som leveres til sløyebenken etter en dag. Her snakker vi ørret med snittstr på sikkert 1,5 kg. Og vanna tåler det.

Kult  :D

Flinke med forvaltningen der da ?

Bra insektsliv?

Hva er hemmeligheten bak en slik snittvekt?

er den noen form for regler der?

:D

Er det  her fiskene er tatt?

http://fishingiceland.com/trout/lakes-for-trout-fishing/veidivotn/

Faen fint der  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt og hisse meg opp over dette. Er vel fisket i en fiskerik elv på Island og fisken var bestilt av kokken på hotellet(i følge info på bildet da).

Lurer vel på hva trådstarter er ute etter??

Eh... ja, hva vil man?

Egentlig bare å se reaksjoner her inne... Litt barnslig, kanskje, og vi har vel kanskje hatt nok diskusjoner rundt "slakt" og slikt. Og muligens litt urettferdig ovenfor avbildede? I og med at det kanskje er helt greie grunner til slakta.

Må innrømme at jeg selv ikke kjenner filla opphisselse om noen viser frem en dau fisk eller to.

Men jeg syntes bare mengden her var noe heftig.

Nok om det. Jeg sletter bildet, jeg.    

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at jeg er den eneste som blir opprørt. Uansett hva man poserer foran med det jævla "se så flink jeg er på å drepe" smilet så syns jeg det er fullstendig unødvendig. Samme om det er en haug med fugler, fisker eller andre dyr. Jeg sier ikke at man ikke får drepe. For hva enn anledningen er, men den posinga er noe tull.

Drepe?

Da er vel posering med levende fisk tortur da?

Nå må vi kalle en spade for en spade, når man kakker en fisk så avliver man den.

Drap er noe som skjer mellom mennesker, men som tabloider har klart å overføre til dyr, spesielt nå etter ulve og bjørnehysteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...