Gå til innhold

"Thumbs Up!"?


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

Virker som at jeg er den eneste som blir opprørt. Uansett hva man poserer foran med det jævla "se så flink jeg er på å drepe" smilet så syns jeg det er fullstendig unødvendig. Samme om det er en haug med fugler, fisker eller andre dyr. Jeg sier ikke at man ikke får drepe. For hva enn anledningen er, men den posinga er noe tull.

Drepe?

Da er vel posering med levende fisk tortur da?

Nå må vi kalle en spade for en spade, når man kakker en fisk så avliver man den.

Drap er noe som skjer mellom mennesker, men som tabloider har klart å overføre til dyr, spesielt nå etter ulve og bjørnehysteriet.

Foretrekker selv også "kakke".

Dessuten er du inne på en god vinkling her, angående "tortur". Er man så jæmdrans glad i fisken som noen virker å være, så burde man slettes ikke drive med hverken fluefiske eller C&R,vel? Vi plager jo fisken med denne interessen vår. Kun for vår egen nytelse.

Akvariefisk er nok heller greia da...

Er det dessuten noen her inne som nusser fisken før de slipper den igjen? Hæ? -Først plage, så utføre relativt tvilsom romantisk adferd med en helt annen art?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Virker som at jeg er den eneste som blir opprørt. Uansett hva man poserer foran med det jævla "se så flink jeg er på å drepe" smilet så syns jeg det er fullstendig unødvendig. Samme om det er en haug med fugler, fisker eller andre dyr. Jeg sier ikke at man ikke får drepe. For hva enn anledningen er, men den posinga er noe tull.

Drepe?

Da er vel posering med levende fisk tortur da?

Nå må vi kalle en spade for en spade, når man kakker en fisk så avliver man den.

Drap er noe som skjer mellom mennesker, men som tabloider har klart å overføre til dyr, spesielt nå etter ulve og bjørnehysteriet.

Foretrekker selv også "kakke".

Dessuten er du inne på en god vinkling her, angående "tortur". Er man så jæmdrans glad i fisken som noen virker å være, så burde man slettes ikke drive med hverken fluefiske eller C&R,vel? Vi plager jo fisken med denne interessen vår. Kun for vår egen nytelse.

Akvariefisk er nok heller greia da...

Er det dessuten noen her inne som nusser fisken før de slipper den igjen? Hæ? -Først plage, så utføre relativt tvilsom romantisk adferd med en helt annen art?

Usikker på om det er meg du sikter på her, men som jeg skrev så sier jeg ikke noe på at folk tar ut fisk, av forskjellige grunner, det er posingen jeg syfter til som er tull.

Litt som disse flinke gutta her

8114256058_ba3932ecc7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Litt som det første bildet antar jeg. Stolt posering. Det var et bilde som snurret på nett for et par uker siden. Skal angivelig være noen jægere i Canada som har vært flitige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storfeskarn

Litt som det første bildet antar jeg. Stolt posering. Det var et bilde som snurret på nett for et par uker siden. Skal angivelig være noen jægere i Canada som har vært flitige.

Hva er problemet med å pose med fangsten? De aller fleste tar noen skrytebilder enten fangsten er død eller de skal slippe den ut levende... (Janteloven?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som det første bildet antar jeg. Stolt posering. Det var et bilde som snurret på nett for et par uker siden. Skal angivelig være noen jægere i Canada som har vært flitige.

Hva er problemet med å pose med fangsten? De aller fleste tar noen skrytebilder enten fangsten er død eller de skal slippe den ut levende... (Janteloven?)

Kanskje fordi noen av oss mener det faktisk ikke er noe verken å være stolt av eller å skryte av. Bare dumt! Den meningen er like legitim som den motsatte. Hadde personen på bildet vært 9 1/2 år og bildeteksten vært "se på meg. pappa! kunne jeg til nød forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke legge meg opp i denne diskusjonen her, det blir bare og gjenta seg sjøl.

Jeg gleder meg bare til att det kommer regler som stopper massekakkingen av fisk der det trengs for og beskytte en fiskebestand.

Det er det som betyr noe for meg. :)

Så får vi ekskludert de som driver med dette på fiskebestander som er truet en gang for alle, ihvertfall i denne elva.

Så får de begynne ett annet sted og bedrive sitt fiske med sine holdninger de har til det også kommer regler der også pga sin trussel mot denne bestanden i denne elva.

Og tilslutt ender alle gromplasser med slike regler en etter en og vi får det som vi vil. ;)

tilslutt så må de som ikke er villige til og forandre holdningene sine og måteholde sitt , hente fisken sin i tusenbrødrevann og elver.

Og da begynner disse endelig og gjøre nytte for seg :)

Så stå på ,ha det gøy enn så lenge, vi fanatiske idioter får det som vi vil tilslutt , og takk for att dere hjalp oss,uten dere hadde det ikke blitt innført noen regler i det hele tatt :)

Førevar prinsippet er ikke eksisterende når det gjelder forvaltning i våre elver og vann.Så da må det nesten bare bli sånn.

;D

Man må prøve og se det positive i dette :)

satt litt på spissen selvsagt og med en god posjon optimisme om att alt ordner seg til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende skulle tatt seg en tur til Island Veidivtn og sett på hvoe mye fisk som leveres til sløyebenken etter en dag. Her snakker vi ørret med snittstr på sikkert 1,5 kg. Og vanna tåler det.

Kult  :D

Flinke med forvaltningen der da ?

Bra insektsliv?

Hva er hemmeligheten bak en slik snittvekt?

er den noen form for regler der?

:D

Er det  her fiskene er tatt?

http://fishingiceland.com/trout/lakes-for-trout-fishing/veidivotn/

Faen fint der  :D

Hei, ja det stemmer.  Utrolige mengder med fjærmygg og andre kryp i vanna der. Fisken er smellfeit og knallrød i kjøttet. Beste ørret jeg har spist noensinne ;). Birgir guider i området, det er han med den store ørreten på bildet om du følger linken du la ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storfeskarn

Litt som det første bildet antar jeg. Stolt posering. Det var et bilde som snurret på nett for et par uker siden. Skal angivelig være noen jægere i Canada som har vært flitige.

Hva er problemet med å pose med fangsten? De aller fleste tar noen skrytebilder enten fangsten er død eller de skal slippe den ut levende... (Janteloven?)

Kanskje fordi noen av oss mener det faktisk ikke er noe verken å være stolt av eller å skryte av. Bare dumt! Den meningen er like legitim som den motsatte. Hadde personen på bildet vært 9 1/2 år og bildeteksten vært "se på meg. pappa! kunne jeg til nød forstått det.

Kjenner du mange fiskere som ikke er stolt når de har fått en storing?

De fleste fiskerne jeg kjenner blir som en 9 1/2 åring og skryter til kompisene når de har fått en storing! Når kompisen uttrykker "Å DÆÆÆÆÆÆVEN!" Når han ser bildet av at man poser med storingen da koser man seg ;D

men ja det er selvfølgelig helt legitimt å mene det motsatte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som det første bildet antar jeg. Stolt posering. Det var et bilde som snurret på nett for et par uker siden. Skal angivelig være noen jægere i Canada som har vært flitige.

Hva er problemet med å pose med fangsten? De aller fleste tar noen skrytebilder enten fangsten er død eller de skal slippe den ut levende... (Janteloven?)

Kanskje fordi noen av oss mener det faktisk ikke er noe verken å være stolt av eller å skryte av. Bare dumt! Den meningen er like legitim som den motsatte. Hadde personen på bildet vært 9 1/2 år og bildeteksten vært "se på meg. pappa! kunne jeg til nød forstått det.

Kjenner du mange fiskere som ikke er stolt når de har fått en storing?

De fleste fiskerne jeg kjenner blir som en 9 1/2 åring og skryter til kompisene når de har fått en storing! Når kompisen uttrykker "Å DÆÆÆÆÆÆVEN!" Når han ser bildet av at man poser med storingen da koser man seg ;D

men ja det er selvfølgelig helt legitimt å mene det motsatte..

Nå er 9åringer heldigvis ikke der att de stapper bokser ned i halsen på fisken de har fått for og vise hvor stor fisken de har fått :)

og hvis kompisene dine synes det er kult att du gjør det for og illustrere hvor stor en fisk er, og de får deg til og føle deg som en 9åring igjen,så burde du snart ta hintet;) hehe

du skiftet antageligvis profilbilde for og provosere enda mere ?  :)

Men den der telles ikke hvis du ikke tok den på flue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det diskuteres ofte om kakking av storfisk. Tror den beste måten å hindre det på er å holde mest mulig kjeft om hvor man kan finne disse. Og ikke legge ut film derifra.

Kakkebilder provoserer meg bitte lite når jeg ikke vet hvor det kommer i fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Jeg syns at det handler om noen slags respekt ovenfor dyr og natur. Et "show off" bilde med 30 kilosfisk viser mer en griskhet. Sen driter jeg i om fisken er tatt opp for å ta ut fisk i et vann som tåler det eller trenger det. Mulig det er dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at det handler om noen slags respekt ovenfor dyr og natur. Et "show off" bilde med 30 kilosfisk viser mer en griskhet. Sen driter jeg i om fisken er tatt opp for å ta ut fisk i et vann som tåler det eller trenger det. Mulig det er dobbeltmoral.

Jeg har forståese for det. Man trenger ikke ha dobbeltmoral fordi om man har en mening?

Jeg ser nok bare litt anderledes på det. Fiske 200 makrell for å fiske noen få hummer og agn til liner om vinteren er greit for meg. Er vandt til det. Det handler litt om det tror jeg.

Det som er viktig for meg er å ikke rævkjøre den biologiske balansen. Ja noe slikt. Du skjønner sikkert hva jeg mener.

Tåler vannet uttak av masse fisk så er det garantert viktig å ta masse fisk. Sårbare elver bær man ikke kakke i.

Gjør i alle fall så godt jeg kan for å gjøre dette mest mulig riktig. I alle fall det jeg tror er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storfeskarn

Litt som det første bildet antar jeg. Stolt posering. Det var et bilde som snurret på nett for et par uker siden. Skal angivelig være noen jægere i Canada som har vært flitige.

Hva er problemet med å pose med fangsten? De aller fleste tar noen skrytebilder enten fangsten er død eller de skal slippe den ut levende... (Janteloven?)

Kanskje fordi noen av oss mener det faktisk ikke er noe verken å være stolt av eller å skryte av. Bare dumt! Den meningen er like legitim som den motsatte. Hadde personen på bildet vært 9 1/2 år og bildeteksten vært "se på meg. pappa! kunne jeg til nød forstått det.

Kjenner du mange fiskere som ikke er stolt når de har fått en storing?

De fleste fiskerne jeg kjenner blir som en 9 1/2 åring og skryter til kompisene når de har fått en storing! Når kompisen uttrykker "Å DÆÆÆÆÆÆVEN!" Når han ser bildet av at man poser med storingen da koser man seg ;D

men ja det er selvfølgelig helt legitimt å mene det motsatte..

Nå er 9åringer heldigvis ikke der att de stapper bokser ned i halsen på fisken de har fått for og vise hvor stor fisken de har fått :)

og hvis kompisene dine synes det er kult att du gjør det for og illustrere hvor stor en fisk er, og de får deg til og føle deg som en 9åring igjen,så burde du snart ta hintet;) hehe

du skiftet antageligvis profilbilde for og provosere enda mere ?  :)

Men den der telles ikke hvis du ikke tok den på flue :)

Var bare lei det gamle bildet, mente ikke å provosere med det nye. Den er nok desverre ikke tatt på flue, den er tatt på isen. :( foreslår at vi tar oss en fesketur til sommern harrkonge! Du er nok en likandes kar og så kan du lære meg noen av dine flueteknikker også skal jeg lære deg å steike fesk (vi legger turen til en plass med høy produksjon av storfisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storfeskarn

Høres ut som en grei deal det storfeskarn :)

Dere er heldige som bor der oppe , og kan høste av ett slikt overskudd med en slik snittvekt :)

Ta godt vare på dette :)

Har vel en del grov harr og der oppe også som bare jeg kan drømme om og fiske på her jeg bor ;)

Har ikke fisket akkurat der sjøl, men det skal være stor harr blant annet i Rosta-vassdraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...