Gå til innhold

Fullstendig krise...trenger hjælp


Haldor

Anbefalte innlegg

Som lyn fra klar himmel…fortvilelsen er total, men hva kan jeg gjøre??  :'(  :'(

På lørdag fikk livet mitt sin verste knekk noen sinne, vinteren kommer til å bli mørk…lenge…veldig lenge… :'(

Det startet med at helgen nærmet seg, forventningene til helgen bygget seg opp…god mat, godt drikke og litt kvalitetstid med fruen.  For i det siste så har akkurat kvalitetstid vært litt…fraværende på en måte.  Litt kort har hun vært også, uten at jeg helt forstod hvorfor.  Så jeg har ikke sagt noe når hun legger seg tidlig.

Kanskje fordi hun har måttet jobbe mye ekstra den siste tiden ifbm en større prosjekt på jobben…  Pablo skulle svippe henne hjem fra jobb, han var visst hyggelig slik, så bilen hans trille inn nede i gata men der stoppa de opp i bånn av bakken…snodig… hmmm der ble de stående lenge syntes jeg, for det var så kaldt at de holdt rundt hverandre…prøvde å rope til dem fra ytterdøra at de måtte komme inn i varmen i stedet men de hørte meg ikke.  Jeg sprang opp til andre etasje, for fra vinduet på promperommet bærer lyden så mye bedre – det visste jeg fra sist bursdagsfeiring  :-X

Akkurat da jeg passerte bindestikka på vei bort til vinduet, så jeg det grusomste jeg kan forestille meg, helt groteskt... verden falt i grus og håpløsheten sank til ukjente nivåer på et nanosekund…

Den lille flasken med lakk hadde lekket utover bindepulten, rent bort til kanten og forseglet seg rundt stangtuppen til min kjære, elskede Scott G2 843 som stod inntil. Så vær så snill, er det noen som vet hvordan kan jeg fjerne knallhard lakk fra stangtuppen?

Hilsen fortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D hehe...Morsom vri på den historien  ;D

Regner med at spørsmålet er reelt? At det (siste) faktisk har skjedd?  :)

Det finnes nok at folk her inne som kan svare deg på dette med mer tyngde enn meg. Mulig det fins noen lurere måter, men jeg tror du må frem med det fine pussepapirer og forsiktig pusse det ned/bort  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kontakte fabrikanten til lakken og spør dem om de har grei på midler som løser lakken men ikke stangen din.

Mange lakker til flue binding kan løses opp i uskadelige midler.

Spør Scott hva er skadelig til lakken dems, kanskje de kan si... "bruk det men ikke det".

Da har du en ide hva du kan gjøre, eller send stangen til Scott og la dem gjør jobben.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre for liten kunnskap til å hjelpe deg med stangtuppen, men si i fra dersom Pablo bli sjuk så kan jeg bistå som sjåfør til fruen da jeg regner med du kommer til å bli ganske opptatt med stangtuppen i tida fremover  ;D  :D

;D ;D Den var bra Lars!!

Hårføner og negler, avslutt med neglelakkfjerner og en dæsj polering <<l

Er det sånn at den nye lakken, selv om den er herdet, ikke har "festet seg inn" i den gamle? Da lærte jeg noe nytt i dag. Jeg hadde ikke turt annet enn å pusse det ned jeg  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hårføner og negler, avslutt med neglelakkfjerner og en dæsj polering <<l

Er det sånn at den nye lakken, selv om den er herdet, ikke har "festet seg inn" i den gamle? Da lærte jeg noe nytt i dag. Jeg hadde ikke turt annet enn å pusse det ned jeg  :D

Han sier ingenting om at det har kommet på surringene? Isåfall ville jeg ha fjernet det som er rundt og latt lakken på surringen være i fred evt pusset ned med 1200 vannslipepapir og lagt på et tynt lag med epoxylakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D Gikk fem på. Tenkte at nå skulle vi endelig få en delikat historie om ei kjerring som har fått nok av alt tullet vi holder på med!   8)

- Kanskje hører vi om en dobbelt katastrofe her..?

Mht. stanga - en kjemisk løsning er uansett risikabel - Jeg ville gjort det sånn: Puss forsiktig ned, bruk min. 600 vannslipepapir mot slutten - når du er helt nede på opprinnelig overflate, legg på et tynt lag lakk..

Den andre siden av saken har jeg ikke noe godt forslag til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de nevnte scenarioene er reelle, heldigvis  <<l  Litt morro fra kontorstolen når fiskeabstinensene ble for harde...

Ikke oppbevarer jeg en kremstang utenfor tuben når den ikke er i bruk, ikke er fruen i aktivt arbeid (mammaperm), ikke har jeg noen 2.etasje ei har hun en kollega ved navn Pablo  <<l  Life is good  ;D

Lars - du får kjøre på kjerringa di i stedet  :-X  Min har egen bil  :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...